Neměl jsem na mysli jen typy R4CV a R8, ale obecně ostatní typy renaultů, či vozů ostatních "západních" výrobců. Pokud vím, tak Mototechna po R8 prodávala už jen R6, R5 a R16, vždy v provedení TL, čili ve výbavě co nejlevnější. Cena však byla i tak pro běžně pracujícího člověka s prům. příjmem cca 2000 Kč nedostupná. Pokud si době vzpomínám, R16 TL stál téměř 160 000 Kčs. A rozhodně to nebylo tak, že by tyto vozy měli skladem. Vidět tedy tabulku Mototechna např. na R11 či R9 bylo něco jako science fiction
Tedy jedna věc byla možnost legálně koupit "západní auto" bez přístupu k devizovému účtu (čili mimo Tuzex) a druhá věc na něj vůbec vydělat (tím ale nechci říci, že dnes každý vydělá na každé auto. Obecně se však auta dnes stala více dostupným, a tím i více spotřebním, zbožím). Ještě si nejsem úplně jist, zda chvilku nenabízeli R15 a R18, ale ty byly spíše také v Tuzexu, a to v provedení GTL. Kritizovat Mototechnu jsem nechtěl (zkrátka byla smůla, že naše vlast musela projít dobou, která monopolu typu Mototechny vůbec dala vzniknout, přičemž monopol na prodej aut tím hlavním neštěstím nebyl
), ale jsem rád že podnik typu Mototechny už nemusí existovat a že si každý může auto vybrat od velkého množství autorizovaných prodejců zcela svobodně a že Mototechna už je jen to "retro"