Milé Renaultářky, milí Renaultáři, vážení příznivci značky Renault
Příští týden 1.6 se koná opět na letišti v Pardubicích Aviatická pouť, letos věnovaná ke kulatému 100. výročí aviatiky v Čechách. Náš klub se bude této akce také oficiálně účastnit, součástí programu je tak jako každý rok výstava historických vozidel. Dohodl jsem se s pořadateli, že netrvají na žádné věkové hranici vozidla, ale byli by rádi, aby byl věk stáří 20 roků a více.
Všichni, kdo se rozhodnou se svým veteránem účastnit mají vstupné pro celou osádku vozidla zdarma. Podrobný program akce se dočtete níže. Když by se nám zdál program nezáživný nebo náročný, můžeme po dohodě třeba v odpoledních hodinách odjet na nedaleký hrad Kunětická hora, nebo navštívit pod Kunětickou horou perníkovou chaloupku
Sraz účastníků klubového výletu bude v Kolíně u čerpací stanice Shell (silnice směr Týnec nad Labem) v 8.30 Prosíme účastníky tohoto výletu, aby svoji účast potvrdili buď zde na fóru v tomto vláknu. Příští týden budu muset nezávazně nahlásit počet vozidel, které od nás přijedou, aby pořadatelé měli alespoň nějakou představu. Snad nám bude přát pěkné počasí a klubový výlet se nám vydaří
Těším se na viděnou s vámi, za Renault Car Club Pavel Vypler
PROGRAM NA SOBOTU
PROGRAM SOBOTA 1.6. 2013:
23. A v i a t i C K Á P O U Ť
Námět a režie: Richard Santus ♦ Scénář: Milan Vinš, Richard Santus ♦ Zvuk: Rostislav Kuhn, Martin Duda ♦ Projekce a záznam: High Lite Touring, Studio Material ♦ Hudební dramaturgie: Eva Javůrková ♦ Hudba: Čechomor, řídí Karel Holas; Pernštejnka, řídí Vladimír Černý ♦ Dramaturgie: Zdeněk Hurt, Milan Vinš, Petr Kolmann, Josef Hadinec, Michal Plavec ♦ Asistent režie: Alfonz Liška ♦ Komentář: -bude doplněno-, Marie Schillerová, Richard Santus a další.
Hrají: Barbora Kulhavá, Martin Veselý, Anna Hanincová, Mária Liška-Hanincová, Peter Kuypers, Daryl Taplin, Elly Sallingboe, Steve Carter, Clifford Spink, Patrick Tuit, Patrick Musters, Pavel Veselý, Raimund Riedmann, Libor Ouzký, Dan Griffith, Slawomir Hetman, Philipp Haidbauer, Pete Kynsey, Radka Máchová, Jiří Saller, Miroslav Krejčí, Jiří Vepřek, Marcel Sezemský, Stanislav Fiala, Jiří Sklenář, Ivo Sklenář, André Moser, Stephen Stead, Miloš Ramert, David Sýkora, Milan Kruml, Jan Rudzinskyj, Josef Svoboda, Karel Čermák, Radim Vojta, Jiří Duras, Vladimír Peroutka, Michal Daněk, Ervín Ehm, Milan Nykodym, Kamil Kopáč, Pavel Švec, Petr Kratochvíl, Eduard Malina, Tibor Kováč, členové klubů vojenské historie a další.
JE MNOHO OBORŮ KDE SKVĚLE SKVÍ SE
J M É N O K R A J A N A
VZÁCNÉ VLASTNOSTI ČLOVĚKA PAK SNOUBÍ BITVA
L E T C E M V Y H R Á N A
JE MNOHO ZPŮSOBŮ JAK ZAUJMOUT
P O Z O R N O S T L I D Í
MÉNĚ TĚCH KDE NÁROD SOBĚ DO POCHROUMANÉ
D U Š E V I D Í
změna programu vyhrazena
všechny časy jsou uvedeny v SELČ (středoevropský letní čas)
8:00 Otevření areálu letiště pro veřejnost
7:00 - 11:00 Přílety účastníků letového programu a letadel návštěvníků
8:00 - 20:00 Vyhlídkové lety pro veřejnost
8:00 - 20:00 Doprovodný program
11:30 - 12:30 ČECHOMOR - koncert před hlavním programem
12:30 O letectví se říká, že ze všech oborů udělalo za posledních sto let největší skok kupředu. Dynamická ukázka současného stíhacího a vrtulníkového letectva. Účinkují: 3x JAS-39 Gripen , L-159 Alca , Mi-24 , W3A Sokol - demonstrace pátrací a záchranné akce
13:10 Letecký průmysl v mladé Republice československé držel krok s tradičními velmocemi v oboru již od roku 1920, kdy byla světu představena Avia BH.1 a po ní Avia BH.5 (1923). Největší zakázku dostala továrna Avia od Ministerstva národní obrany na výrobu typu B-534 , jako páteřního stíhače pro naše letectvo stojící na prahu 2. světové války. Dále účinkují: držitel dálkového rekordu z roku 1938 Tatra 101 , Praga Baby , Bucker 131 (akrobacie Jan Rudzinskyj) a nejstarší letadlo registrované v leteckém rejstříku České republiky, zcela původní Piper J4A z roku 1939.
13:35 Zahájením operace Barbarossa 22. června 1941 začalo nejtěžší tažení války. Už první den útoku na Sovětský svaz přinesl Němcům závratný úspěch. Ve vzdušných soubojích se o něj nejvíce zasloužily legendární Messerschmitty 109 ( Československá premiéra) bezpochyby nejslavnější stíhací letouny Luftwaffe. Proti Wehrmachtu byla Rudá armáda špatně vycvičená a vyzbrojená- až na výjimky. Těmi byly například stíhačky Jak-1 a MiG-3 ( Československá premiéra). Dále účinkují: Klemm-35 (Československá premiéra), Polikarpov Po-2 , jednotky Wehrmachtu a jejich slovenských, maďarských a rumunských spojenců, oddíly Rudé armády včetně kozácké jízdy, velké množství dobové techniky a další.
14:00 Prezentace partnerů Aviatické pouti 201
PŘESTÁVKA
14:10 Dříve, než došlo k otevření druhé fronty vyloděním v Normandii roku 1944, podnikali spojenci hloubkové lety nad území obsazené nepřítelem ze základen na britských ostrovech. Kromě paralyzování německého letectva a doprovodů bombardérů měly stíhačky ještě jeden specifický úkol- postřelování pozemních cílů. Americká 8. letecká armáda pro tento účel hojně využívala robustní P-47 Thunderbolty ( Československá premiéra) a k denním náletům také střední bombardéry A-26 Invader ( Československá premiéra) . Dále účinkují: pátrací oddíl SS, příslušníci francouzského odboje, invazní jednotky spojenců, dobová technika a relikvie a další.
14:45 Aerovlek Aero C-104 & kluzák Lo-100 . Bezmotorová akrobacie v podání mistra ČR v letecké akrobacii Miloše Ramerta
14:55 Dne 24. srpna 1944 odstartovalo ze základen v jižní Itálii 407 těžkých čtyřmotorových bombardérů B-24 Liberator a B-17 Flying Fortress s doprovodem 300 stíhaček P-38 Lightning a P-51 Mustang od 9. a 15. letecké armády USAF. Cílem této mohutné formace bylo pardubické letiště a rafinerie Fanto Werke (dnes Paramo). Okázalá rekonstrukce událostí onoho válečného dne pouze na Aviatické pouti. Dále účinkují: Focke-Wulf Fw-44 Stieglitz (Československá premiéra), 30x Zlín 26 Trenér , německá posádka letiště, Flak-Ersatz-Abteilung 99, četnictvo, velkolepé pyrotechnické efekty a další.
15:20 Skupinová akrobacie byla vždy doménou československých letců. Již za první republiky létaly formace letadel kotrmelce svázány k sobě gumovými lany. Ke skutečnému mistrovství v tomto odvětví jsme se dopracovali na letounech typu trenér a Zlín 50. Dříve Chrudimská čtyřka a Sky Box, dnes The Flying Bulls Aerobatic Team
15:40 Koncem války se německá vojska dostala do kleští také na územní protektorátu Čechy a Morava. Od Západu postupovali spojenci a od Východu se valila Rudá armáda. Také českoslovenští letci tlačili z obou stran- jako příslušníci Čsl. stíhacího wingu a dalších perutí ze základen ve Francii a na opačné straně u 1. čs. smíšené letecké divize v rámci Ostravské operace. Účinkují: Jakovlev Jak-3, Messerschmitt Me-109, Polikarpov Po-2 jednotky Wehrmachtu a Rudé Armády, velké množství dobové techniky a další.
16:05 ZLATÝ VĚK PROUDOVÉ ÉRY - Gloster Meteor T.7 ( Československá premiéra)
16:15 ZLATÝ VĚK PROUDOVÉ ÉRY - Hawker Hunter T.7 ( Československá premiéra)
16:25 ZLATÝ VĚK PROUDOVÉ ÉRY - MiG-15
16:35 ZLATÝ VĚK PROUDOVÉ ÉRY - Dassault-Dornier Alpha Jet ( Československá premiéra)
16:45 ZLATÝ VĚK PROUDOVÉ ÉRY - L-29 Delfín
16:55 ZLATÝ VĚK PROUDOVÉ ÉRY - L-39 Albatros
17:05 Aviatická pouť je stálicí v kalendáři oblíbených leteckých přehlídek. Jejím cílem je připomínat úspěchy české a československé aviatiky sobě vlastním, originálním formátem divadelně pojatých představení ve vzduchu i na zemi, jež ve 3D prostoru kombinují obecný historický děj s tím leteckým. Kdo přijde na závěr ohlásit splnění tohoto úkolu?
Účinkují: Mi-24, Mi-171, velkolepé množství techniky z retro městečka ČSLA, průzkumáci, paragáni a další.
17:20 Ukončení hlavního programu
17:30-18:00 Možnost společného focení návštěvníků a aktérů programu u letadel
17:30-20:30 Odlety účastníků a návštěvníků
19:30 Hromadný start horkovzdušných balonů (pokud počasí dovolí- místo vzletu bude upřesněno)
20:00 Uzavření areálu letiště pro veřejnost