RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je pát 29. bře 2024 6:54:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 23. črc 2015 23:08:26 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: úte 05. čer 2012 0:18:20
Příspěvky: 370
Máš pravdu v mnoha ohledech, i v tom že jsme poněkud odběhli od tématu tohoto vlákna :) Tak já si dovolím již jen jednu poznámku a jednu vzpomínku, tu trochu na odlehčenou. Pokud jde o dostupnost auta pro širší vrstvy, předválečné období bych v Evropě s obdobím poválečným nesrovnával. Auta byla před válkou ve většině vyspělých evropských zemích, kam se naše republika bezesporu řadila, stále luxusním statkem. Automobilový průmysl co se týče technologií zvyšujících produkci a tím i snižujících ceny nastal až v letech poválečných. A nám při tom bohužel ujížděl, stejně jako ostatním soc. zemím, vlak. Díky tomu zůstal automobil u nás delší dobu luxusnějším statkem a paradoxně se i mnohým z nás dochovalo naše auto. I mou "devítku" si táta ve svých 49 letech kupoval jako poslední auto až do smrti. A devítka mu po devatenácti letech skutečně posloužila i v posledních pohnutých měsících života...
Ta vzpomínka na odlehčenou je spojená s Mototechnou, ale klidně se mohla pojit s jakoukolov jinou tehdejší veřejnou institucí. Tak zase pro ty mladší na vysvětlenou - některé věci byly za socialismu tabu. Např. veřejně kritizovat stranu (rozuměj komunistickou), socialismus nebo snad samotný SSSR (rozuměj Rusko) ;) Je pravdou, že co bylo v 50. letech důvodem k možnému vězení či jiné perzekuce, to v 80. letech bylo důvodem spíše již jen pro nepříjemnosti s úřady. Devítka tehdy voněla novotou a my jsme spolu s jedním rodinným přítelem, který se v autech dosti vyznal, navšívili Mototechnu na Kladně. Důvod si už nepamatuji, ale pamatuji si scénu, kdy jsem stáli u vystavené Volhy. Nechť nejsem chytán za slovo (parametry sovětské techniky mě nikdy nezajímaly ;) ), ale myslím že měla objem motoru cca 2,5 l s výkonem asi 90 koní. Na voze byl uveden jen objem motoru, nikoliv výkon. Kdosi z nás se našeho známého proto zeptal na výkon. Odpověď zněla: "Sovětští ladiči z těch 2,5 l vyladili 90 koní". Odpověď nás bavila až do té chvíle, než jsme si uvědomili, že se na nás přísně dívá prodavač. Nikdo nemohl věřit nikomu. Samozřejmě se nic nestalo (byť tehdy při srážce s angažovaným se klidně ještě stát mohlo), ale pro mě byl tehdy náš kamarád svým způsobem hrdinou - řici prodavači Mototechny, že sovětská technika je nemoderní a ještě se tomu smát...
Tak, a v nejlepším je třeba přestat :mrgreen:

_________________
Radek

Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983
Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992
Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976
Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz