V neděli jsme s kluky původně chtěli jet do Praga muzea pana Příhody ve Zbuzanech, ale když jsme tam přijeli, nikdo tam nebyl, otevřený měli dvůr s replikou historických benzinových pump a jinak nic a nikdo široko daleko. Proto jsme přejeli do Lán do muzea sportovních veteránů. Kluci si tam zajezdili na simulátoru (žeton na 2 min. jízdy za 20,- Kč nad cenu vstupného). V každém případě tam bylo dost zajímavých vozů, i když ne všechny sportovní. Já bych si vybral kromě soutěžní R8 samozřejmě, Fiata 128 se kterým jsem měl možnost trošku pojezdit v mládí, když mi bylo nějakých 24 let, pak Tatru 603 a Tatru 603 metalex - ten sport. model V. Krále, unikát, pak Jawu pionýr Pařez, na kterém jsem v 15 letech dělal první řidičák, Limuzinu Daimler, stejný typ, jako měla svého času britská královna, potom Octavii Touringsport ze 60. let, Jaguar Type E Jerry Cottona (s tarší budodou vědět o co go) a nakonec jako třešničku na dortu De Lorean, abych si pocestoval zpátky do budoucnosti, takto vůz v nerezové karoserii.
Příliš rozsáhlé muzeum to není, k návštěve postačí 3/4 hodiny, o to je však dražší, vzhledem k rozsahu exponátů mi přilo vstupné dost vysoké, ovšem patří to Charouzovi, takže není divu. Klukům se líbilo, méně se nám líbilo, že lánská obora u prezidentského zámku není přístupná, a že v celé obci nebyla v provozu jediná restaurace. Mimo sezonu tam prostě chcípl pes.
_________________ od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza
|