RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je čtv 28. bře 2024 12:14:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 11. črc 2017 18:59:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. kvě 2015 9:23:29
Příspěvky: 14
http://www.renaultclub-dresden.de/forum ... ?topic=8.0

Nechcí psát moc česky, ale Pavle, bylo to super že setkame se v Dansku. Doufám , že jste měli stastnou cestu a Martin dostal jeho ráfek. Jsem taky doma. :D

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13. črc 2017 13:13:11 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Mise splněna, Zvládli jsme to :!: Expedice MAPAREN se úspěšně vrátila z "Scandinavian Renault Meeting" Nádherný, krásný, super, prostě to stálo za to, v pořádku jsme dojeli tam i zpět ! :) Na startu šlápnutí do..., ztracený odvzdušňovací šroub chlazení vody motoru, rozbitá láhev luxusního výborného vína a jeden spacák zůstal doma, to vše nás neodradilo od cesty na sever Dánska reprezentovat :) Celkem jsme najeli 2501 km. A už se těšíme na další bláznivou cestu ... :) A hlavně musím poděkovat Martinovi za krásné zážitky :)

Dovolím si zde napsat několik slov k akci, na kterou jsem se rozhodl jet podívat a účastnit se. Na začátek musím napsat, že za vše "může" Ivon :) Ale k srazu: tento sraz je zaměřený na Renaulty všeho druhu a stáří a je již z názvu určený pro Skandinávské země (Dánsko,Finsko,Norsko a Švédsko). Každý rok pořádá sraz jiná země a pravidelně se střídají. Letos to tedy vyšlo na Dánsko. Rozhodnutí se jet podívat bylo ovlivněno do velké míry faktem, že je Dánsko vzdáleno od ČR nejméně. A tak po několika pokecech s Ivonem padlo mé rozhodnutí se účastnit. Od jara jsem začal s přípravou na cestu, tedy potřebné vybavení a příprava mé R 12. Přitom všem jsem se těšil a zároveň obával, co mě může nepříjemného na cestě tam i zpět potkat. Když jsem se na jarním Moravském Renaulťáckém pohárku dohodl s Martinem, že pojedeme spolu, tak mě spadl kámen ze srdce a byl jsem šťastný, že na tak náročnou cestu a výlet pojedeme spolu. Přeci jen už máme za sebou několik společných cest a musím napsat, že nám cestování spolu vyhovuje a jsme naladěni na stejnou notu :)

Den "D" odjezd: Ráno jsem cestou do garáže šlápl do.....To bylo jasné znamení :!: Martin přijel do Kolína z Moravy vlakem a hned před nádražím začala série problémů....Martinovi spadl spacák,ve kterém byla schovaná speciální láhev s vínem, která pád nevydržela, rozbila se a spacák byl hned mokrý od vína. Super, ještě že jsem měl druhý náhradní, který jsme vzali sebou a mokrý spacák nechali sušit v Kolíně. Ale neuteklo snad ani 5 sekund a z R 12 se začal valit oblak kouře z motoru. Můj výraz a myšlenka,že expedice MAPAREN na sever Dánska skončí dříve, než opustíme hranici města Kolína, byl více než kamenný. V tom jsem se málem z toho už po....Otevřeme kapotu a voda všude. Co se pane Bože stalo :?: Po chvilce hledání jsme zjistili, že se uvolnil a ztratil odvzdušňovací šroub chladící kapaliny od chladiče, který naštěstí Martin po chvilce našel :) Paráda, dolili jsme vodu a hurá na cestu 8-) Říkal jsem si, že jsme si snad všechnu smůlu a problémy tedy už vybrali hned na začátku a teď už nás nic nezastaví :!: A taky že nezastavilo 8-) Cestu na sever Dánska jsme si rozvrhli na tři dny. Vyjeli jsme z Kolína po silnici číslo 38 směrem na Poděbrady, Nymburk, Mladou Boleslav a dále kolem hradu Bezděz, Máchova jezera do České Lípy, kde jsme odbočili na Benešov nad Ploučnicí do Děčína. V Děčíně jsme v Kauflandu dokoupili trochu jídla a pití a dotankovali nádrž v R12. Cesta pokračovala dále na hraniční přechod Hřensko a dále směr Pirna, kde jsme se již napojili na dálnici A 17 a dále napojili na dálnici A 4 a A 13 směr Berlín. První zastávka a kempování nás čekala u Berlínských jezer. Vybrali jsme si Campingplatz Dahmsdorf u jezera Groser Storkower see u nedalekého malého městečka Storkow. Ubytovali jsme se přímo u vody, postavili stan a hned vyzkoušeli koupání v jezeru. Voda v jezeru byla čistá a teplá. K večeři jsme si ogrilovali klobásy a popíjeli pivka a na závěr prvního dne si připili panákem :)

Den druhý: Probudilo nás krásné slunečné ráno, nasnídali jsme se, zabalili stan, provedli nutnou každodenní kontrolu motoru a stavu kapalin v motoru a vyrazili na přesun do kempu kousek od hranice s Dánskem. Cesta kolem Berlína po dálnici A 10 a dále na sever směr Hamburg po dálnici A 24 byla příjemná a bez problémů. Před Hamburgem jsme odbočili na dálnici A 7 směrem k Dánské hranici. Martin najednou řekl, jsou za námi Češi a troubení klaksonů již jasně potvrdilo, že nás dojela dvojice Renaultů Megane a Twingo. Ano , byl to Filip s rodinou a Ivon :) Ty vyjížděli z ČR ráno. Ivon a Filip s rodinou jeli těsně za Dánskou hranici, kde měli zajištěné ubytování v soukromém penzionu. Ten den jsme ale Já s Martinem na hranici do Dánska ještě nedojeli a odbočili jsme do městečka Eckenforde na pobřeží severního moře, kde jsme cestu zakončili v kempu Campingplatz Hemmelmark. Kemp byl velký a nádherný,spousta karavanů a stanů a výhled na moře byl nad naše očekávání. Rychle postavit stan a hurá do moře :) Chvilka váhání, teplota vody 15C, ale neodradilo nás nic a už jsme se koupali. Prostě nádhera a voda byla pro nás teplá až dost :D Prošli jsme dlouhou pláž a prohlíželi jsme z dálky vedle kempu sousedící vojenskou námořní základnu. Večer jsme si opět ogrilovali klobásky a ochutnali místní pivo koupené v nedalekém supermarketu. Měli tam i Českého Březňáka :) Vedle nás se utábořili Češi na motorkách, kteří projeli celou Scandinavii a vraceli se domů. Usínali jsme nabažený příjemným pocitem a zážitky a těšili se na další den našeho cestování 8-)

Den třetí : Ráno jsme se zase probudili do krásného slunečného dne, zabalili stan, nasnídali se a vyjeli směr k Dánské hranici. Na hranici byl kontrola, ale o nás zájem neměli a tak jsme bez zastavení pokračovali po dálnici na města Kolding, Vejle a Herning. Tam už dálnice pro nás skončila a dále jsme směrem na sever jeli po silnici 34 a 26 podobné naší 2 třídě. Asfalt byl však rovný a žádné vyježděné koleje ani díry nás nečekalo. Zastavili jsme se krátce na mostě překlenujícím "průplav" mezi jezery Livo Bredning a Kas Bredning. O několik km dále nás čekal další most u jezera Thisted Bredning. U tohoto mostu jsme zastavili na delší přestávku. U mostu byl hned přístav jachet a tak jsme s R 12 zastavili přímo u nich, převlékli si klubové trička a na poslední krátkou část cesty nandali na R 12 vlaječku Renault Car Clubu a Českou vlaječku a začali se fotit. Zpestřením bylo, že most je pro vyšší plachetnice jachty zvedací, což se nám zrovna ukázalo a most se zvedl, aby mohla jedna z jachet projet. Do cíle nás čekalo posledních asi 35 km. Náš další plán cesty byl před příjezdem do kempu a místa srazu a setkání navštívit asi 5 km od kempu pevnosti u města Hanstholm z druhé světové války a k tomu zaměřené muzeum. To , co nás na pobřeží čekalo nám vzalo dech. Znali jsme to z různých dokumentů z TV, ale vidět všechny ty bunkry a pevnosti na vlastní oči bylo něco neskutečného a nad naše očekávání. Stovky a možná tisíce různých menších a větších objektů podél celého pobřeží. Navštívili jsme hned ty největší dělostřelecké pevnosti, Prohlédnout a podívat se do vnitřků se dá skoro do všech, vstup všude na vlastní nebezpečí a přístupné jsou zdarma. Vstupné se platí jen do jedné zrekonstruované pevnosti, kde je i přilehlé muzeum. Vstupné nás stálo v přepočtu 200 kč a zážitek stál rozhodně za to :!: Prostě neskutečný a nádherný zážitek :!: :!: K vidění kromě všech možných zbraní a munice jsou i zbraně vyrobené a dovezené na obranu z Československa. Po dlouhé prohlídce jsme ale už očekávaně přejeli do kempu Hanstholm Camping , kde byl už Ivon s Filipem a Tilo, ubytovali jsme se a prohlédli si první Renaulty účastníků. Navečeřeli jsme se společně s ostatními účastníky a poseděli s přáteli z Čech a Německa. Vypravovat jsme si měli toho spoustu :) Sluníčko zapadalo velice dlouho a ještě o půlnoci bylo světlo jak u nás v podvečer. A ranní světlo začínalo krátce po třetí hodině ráno....


Čtvrtý den: Probudili jsme se do velice větrné soboty. Vystavili jsme všechny Renaulty na určeném místě a prohlíželi si a fotili. Ještě přijížděli další účastníci. Nejstarší byla poválečná Juvaquatre , R4cv,R 6,8,10,12,15,17,30,R 5 Turbo 2 ,R 21 quadra a další. Celkem jsem napočítal asi 60 Renaultů. Každý účastník mohl vyplnit lístek do soutěže elegance. Odpoledne byla soutěž družstev složených z účastníků jednotlivých zemí (té jsme se ale neúčastnili) Během dne byl také vědomostní test, který ale obsahoval na naše vědomosti poměrně těžké otázky. Pro děti bylo připraveno několik soutěží a kreslení obrázků. Prohlédli jsme si znovu pobřeží a neodolali namočení se v moři :) Večer nás čekala opět bohatá večeře a Martin i Já jsme si opravdu pochutnali :) V sobotní večer bylo vyhlášení výsledků soutěží. Překvapením bylo, když vědomostní soutěž vyhrál Tilo z Drážďanského klubu :) Ještě jednou mu blahopřeji. Silný vítr stále nabíral na intenzitě. Filip s rodinou předčasně odjeli a my ostatní se snažili vydržet. Noc na neděli byla pro mě a Martina krutá, několikrát za noc jsme opravovali uchycení stanu a čekali, kdy vítr náš stan roztrhá. Stan nakonec vydržel a my taky :)

Den pátý: V neděli ráno jsme zabalili stan a věci, rozloučili se s Ivonem a přáteli Tilem a Patrikem z Německa a vyjeli směr zpět do Německa. Cestou jsme se ještě jednou zastavili u moře, Martin i Já jsme chtěli vidět další bunkry a opevnění :) Zastavili jsme se ještě u jednoho Renaultáře a nakoupili nějaké díly. Cesta zpět stejnou cestou utíkala rychle a R 12 jela jako kdyby včera sjela z tovární linky. Ten den jsme dojeli až do Postupimi. Na tuto noc jsme vybrali kemp Campingplatz Himmelreich u jezera Templiner see. Navštívili jsme místní vyhlášenou vyhlídkovou restauraci Fährhaus Caputh a dali si výborné jídlo. Čekala nás poslední noc před návratem do ČR. Usínali jsme unavený,ale s příjemným cestovatelským pocitem

Den šestý: Ráno jsme se probudili do zataženého dne, opět jsme provedli kontrolu motoru a kapalin, zabalili stan a vydali se prohlédnout si zámecký park v Sanssouci. Tento park a zámek můžeme všem doporučit, prohlídka a procházka byla příjemná a pěkná. Jen co jsme sedli do R 12, začalo pršet a pršelo nám až skoro do Drážďan. Pak už se počasí umoudřilo, cestou jsme se zastavili na oběd před českou Lípou a v pohodě jsme dojeli domů.

Na závěr: Co bych asi tak napsal... Náše cesta se vydat na sraz do Scandinavie a sever Dánska rozhodně stála za to :!: :!: :!: Celkem jsme ujeli z Kolína do Kolína 2501 km s průměrnou spotřebou 7,2 l na 100 km. R 12 byla naložená až po střechu a kufr našlapaný vším možným a nemožným. Martin i Já jsme plný krásných zážitků a dojmů, na které určitě nezapomeneme :!: :D Reprezentace třech Renaultů z Čech byla více než důstojná. Tímto bych velice rád poděkoval Filipovi s rodinou a Ivonovi za super krásný a nádherný bláznivý nápad vyrazit "za hranice všedních dnů" a již nyní se těším na další bláznivou cestu, třeba do....... to ještě promyslíme a nechte se překvapit :lol:

A největší poděkování je hlavně Martinovi, bez kterého bych to asi snad ani nedal :!: :!: :!: A také moooocccc musím poděkovat mé R 12 za dovezení Nás tam i zpět :D Nemohu také zapomenout poděkovat všem, kteří jste nám fandili a drželi palce, Vážíme si Vás :) ;)

længe leve Scandinavian Renault Meeting

odkaz na fotogalerii :arrow: https://photos.app.goo.gl/RVU9uhOGXBkmmzWI3

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. črc 2017 22:14:54 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: úte 05. čer 2012 0:18:20
Příspěvky: 370
Tak vás oba vítám zpět doma a myslím, že za všechny mohu poděkovat za to, že jsme s vámi mohli absolvovat výlet aspoň zprostředkovaně díky hezkému popisu cesty i fotkám. Ještě bych si dovolil poděkovat navíc jedné věci či skutečnosti, bez které by se tento výlet, či třeba výlet nyní chystaný do Portugalska, neuskutečnil. Nerad bych, aby to vyznělo pateticky, ale tou skutečností je fakt, že nám bylo dopřáno žít zase (snad ne opět zatím) ve svobodné zemi. Bez této zdánlivé samozřejmosti by se tyto výlety sotva uskutečnily. Ta samozřejmost je obnovena již 28 let. Ale pro mě je stále krásné vědomí, že o tom kam a kdy pojedeme už nerozhoduje úředník zločinného režimu, který jsme si zvykli nazývat minulým režimem. A na tom nic nezmění, byť sem třeba někdo přidá výpis co všechno je dneska špatné u nás, v EU apod. To je jeho problém. Já ostatním přeji, aby, umožní-li jim to ostatní podmínky a hlavně budou-li chtít, aby si své výlety a cesty užili tak hezky, jako Pavel s Martinem a aby jim v tom nebránila opět něčí tupá zvůle.

_________________
Radek

Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983
Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992
Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976
Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 22. črc 2017 19:54:34 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Radku, děkujeme :) a souhlasím s tebou :)

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. srp 2017 22:05:15 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Přidávám odkaz na stránku Scandinavian Renault Meeting, kde je vložena oficiální fotogalerie a krásné video 8-)

http://www.scandinavianrenaultmeeting.c ... m-denmark/

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. srp 2017 20:11:58 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Tak zde je ještě jedno video z ptačího pohledu :)

https://vimeo.com/229276334

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz