RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je úte 28. bře 2017 15:52:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: čtv 24. dub 2014 23:03:54 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 660
Bydliště: Praha
Máte někdo zkušenost s aditivem do benzínu/nafty od firmy VIF, tedy se Super Benzin/Diesel Aditivem?

Všude to strašně chválí, jak to snižuje spotřebu, eliminuje negativní vlivy biosložek v palivech, odstraňuje úsady z motorů, pomáhá zabránit korozi palivové soustavy...

Čte se to hezky, ale..... ;) Opravdu je to tak skvělé :?:

_________________
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 0:52:08 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Příspěvky: 117
Bydliště: Horažďovice
Doporučuji, všude v testech vyhrává ale hlavně je to aditivum co používáme ve firmě (týdení spotřeba nafty kolem 500L) a po zkoušení mnoha aditiv je tohle zatím nejlepší berem ho v 5L kanystrech jen pozor jsou letní a zimní. Jinak co se mi u toho nejvíce líbí je u té malé plechovky je ve víčku odměrka na nalévání kterou když člověk použije tak neušpiní sebe ani nádobu narozdíl od ostatních aditiv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: pon 05. kvě 2014 1:00:58 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 660
Bydliště: Praha
Tak jsem po zralé úvaze nakonec Super Benzin Aditiv VIF dnes v Cliu poprvé použil. Tak uvidíme, dám vědět, jestli to něco dělá.
Pročetl jsem spousty recenzí. Docela mi z nich VIF vycházel dobře. Zaprvé se odborníci shodují na tom, že kvalitní aditivum se ředí v poměru +- několik mililitrů na litr paliva (nikoli celá láhev na nádrž) což VIF splňuje, za druhé se vyrábí v Rakousku (firma VIF je jen distributorem pro ČR) a v neposlední řadě ho údajně používá samotná velká Benzina k aditivování svých prémiových paliv. Takže snad to k něčemu bude ;)

Jinak je docela dost velký problém ho sehnat - Diesel mají všude, Benzin skoro nikde. Asi se u nás na benzín už vůbec nejezdí... :?
Slyšel jsem ale názor, že to může být tím, že nafta je (hlavně v zimě) potřeba aditivovat víc, zatímco u benzínu je to víceméně jedno a proto ten Benzin Aditiv skoro nikdo nekupuje a proto ho běžně na pumpách nemají....možná je to pravda, každopádně kdo si myslí, že náš benzín za něco stojí, nechť se zeptá bráchy (R5), jakou má zkušenost s benzínem švýcarským a francouzským.....ve zkratce - přesto, že oba mají vyšší podíl biosložky, než u nás (takže by měla spotřeba spíš vzrůst), plně naložené auto papalo o litr :!: míň, než prázdné na náš benzín....No comment :o

_________________
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: úte 06. kvě 2014 12:26:24 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 261
Bydliště: Tetín (Beroun)
Já to používám jak u Dacie, tak u Hyundaje řadu let (skoro 5). Důvodem je především zvýšení mazivosti nafty (české rafinerie dělají naftu velmi suchou a neslyší na stesky výrobců moderních aut). Takže prvotní důvod je ve snaze zvýšit ochranu a tím i prodloužit životnost hlavně příslušenství (palivové čerpadlo, vstřikovací systém a do jisté míry i motor). Sekundární vliv je ve spotřebě nafty, ovšem tento vliv je znatelný vemi postupně a pomalu, nicméně došlo u obou aut ke snížení spotřeby cca 0 0,4 litru u Dacie a cca 0,5 litru u Hyundaje, který má o litr větší motor. V každém případě jedno nalití VIF na spotřebě poznat nebude, po půl roce používání už ano. Nicméně úspora paliva je dostatečná k tomu, aby "zaplatila" náklady na ten VIF. Ekonomicky je nejvýhodnější kupovat spíše větší balení VIF, 5 litrový kanystr stojí asi 1 350,- Kč, zatímco 0,5 litrové balení asi tak 235, takže stejné množství přijde v malém balení na asi o 1 tis. Kč více. Ten 5 l. kanistr mi pro obě auta vydržel asi na 2 1/4 roku. Celoročně lze používat zimní VIF, stojí stejně jako letní a obsahuje navíc jen tzv. antidepresanty, co snižují bod tuhnutí parafinů v naftě a usnadňují zimní startování, jinak je to složení stejné. ředění je 1 ml. na 1 litr paliva, takže 0,5 deci na 50 litrů. Kupuju to nyní u Auto Kelly, dříve v jednom servisu v Dejvicích, měli to tam trošku levnější, jenže už odešli z trhu - skončili. Z toho kanystru to přelévám do 2 půllitrových lahviček (pro každé auto 1) s objemovými odměrnými značkami, co se prodává v prodejnách chemických potřeb (Praha 3 Orionka). Tahle lahvička má 2 uzávěry a velmi dobře těsní a z ní si to přímo odměřuji do nádrže. Stojí kolem 15,- Kč.

_________________
od 10.3.2004 Hyundai H1/6 VAN 2.5 TCi SV, Typ VF 11, verze OR3 GX (jediná v ČR-unikát), barva Hip Hop Red červená
od 19.10.2016 Dacia Logan sedan I (po faceliftu) 1,2 16V 55 kW barva červená passion, r. v. 06/2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: pát 12. zář 2014 0:03:20 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 660
Bydliště: Praha
Tak si dovolím napsat po nějaké době o zkušenostech s VIFem, co jsem zaznamenal.

Po první dávce jsem nezaznamenal téměř nic, během vyjetí první nádrže jsem měl pocit, že se lehce ztišil motor a přestaly kolísat volnoběžné otáčky (ne, že by to bylo něco drastického, ale teď mi to přijde klidnější).

Na výkonu se použití nijak neprojevilo, na spotřebě zpočátku také ne.

Až po asi 3 měsících používání, tedy cca 5-ti vyjetých nádržích jsem zaznamenal i snížení spotřeby a "zpřesnění" informací o spotřebě na palubním počítači. Nejcitelnější to bylo po natankování v červenci v Praze, kde jsem ještě ujel asi 100 km a pak absolvoval dálnici D1 do Brna, kde jsem dotankoval před cestou na Slovensko. Spotřeba dle palubního počítače i dle měřené skutečnosti - 5,55l/100km :!: Z toho cca 100 km po Praze, cca 50 km rychlostí 80 km/h v opravovaných úsecích D1 a zbytek (150 km) rychlostí těsně nad 130 km/h.

V současné době je měřená spotřeba kolem 5,9 l/100 km v převážně městském provozu. Už poněkolikáté. Palubní počítač uvádí stejný údaj. Před použitím VIFu byla kolem 6,4 l/100 km a PC v autě uváděl vždy spotřebu nižší, než byla ve skutečnosti.

Jezdím stále ke stejné benzínce Agip na Černém mostě, jezdím stále téměř stejné trasy za podobných podmínek (zácpa, déšť apod.).

Tolik má zkušenost s tímto aditivem do benzínu. Ostatní vlastnosti (lepší mazivost paliva vůči vstřikům, lepší skladovatelnost a eliminace negativních účinků biosložky v benzínu) samozřejmě nejsem schopen porovnat, ale mám pocit, že na tom asi něco bude. A podotýkám, že jezdím stále stejně - s použitím VIFu jsem nijak nezměnil styl a způsob jízdy, tedy nejezdím nijak úsporněji či co ;)

_________________
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: pát 12. zář 2014 7:47:33 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 261
Bydliště: Tetín (Beroun)
Takže potvrzuješ moje zkušenosti. Jsem rád.

_________________
od 10.3.2004 Hyundai H1/6 VAN 2.5 TCi SV, Typ VF 11, verze OR3 GX (jediná v ČR-unikát), barva Hip Hop Red červená
od 19.10.2016 Dacia Logan sedan I (po faceliftu) 1,2 16V 55 kW barva červená passion, r. v. 06/2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2015 23:35:00 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 660
Bydliště: Praha
Detailní zkušenost uživatele:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015040502

_________________
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 22:02:03 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 660
Bydliště: Praha
Tak a tady je komplexní nezávislý test toho, co to opravdu dělá v benzínu pokud jde o čistotu spalovacích prostor:

http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... isti-88481

_________________
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 foto ZDE
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: úte 01. lis 2016 11:22:46 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 261
Bydliště: Tetín (Beroun)
Jsem před rozhodnutím, zda kupovat VIF i do benzinové Dacie. U nafty to efekt mělo u obou Dacií i Hyundaje. Nicméně po 25 tis. km od předchozího majitele tam nějaké úsady budou a bude vhodné je redukovat. Od r. 2017 má být údajně zvýšen podíl biosložkyv benzinu a pak by to mohlo mít ještě větší vliv.

_________________
od 10.3.2004 Hyundai H1/6 VAN 2.5 TCi SV, Typ VF 11, verze OR3 GX (jediná v ČR-unikát), barva Hip Hop Red červená
od 19.10.2016 Dacia Logan sedan I (po faceliftu) 1,2 16V 55 kW barva červená passion, r. v. 06/2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditivum do benzínu/nafty VIF
PříspěvekNapsal: stř 23. lis 2016 9:58:19 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 261
Bydliště: Tetín (Beroun)
Včera jsem začal s dotováním VIF do benzinu v mé "nové" Dacii. Napoprvé jsem tam dal VIF pro množstvé 70 l. benzinu. Neboli na úplně celý plný palivový systém. Zatím jsem měl zkušenost jenom s naftovým VIF, a tam se účinky začaly projevovat až tak po ujetí 5 000 km snížením spotřeby a zčernáním oleje z důvodu rozpouštění úsad, které trvá dodnes.

Potvrzuji Jirkovy zkušenosti. Po ujetí asi 60 km jsem začal pozorovat, že motor se jinak chová, zmizela do jisté míry ucukanost, kterou nafťáky neznají. Motor je klidnější a jde lépe za plynem, nemohu říci, že by se snížilo kolísání otáček ve vonoběhu, ty u mého vozu nekolísaly. Zatím neočekávám snížení spotřeby a rozpouštění úsad, to asi až po těch cca 5 tis. km.

_________________
od 10.3.2004 Hyundai H1/6 VAN 2.5 TCi SV, Typ VF 11, verze OR3 GX (jediná v ČR-unikát), barva Hip Hop Red červená
od 19.10.2016 Dacia Logan sedan I (po faceliftu) 1,2 16V 55 kW barva červená passion, r. v. 06/2011


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz