Ahoj...
Jelikož už mě svrběly ruce že sem nepřivedl k životu zatím nic historického za letošek ( mám rozdělané jedno auto ) ale bohužel kvůli nedostatku místa jsem musel zvolit úspornější renovaci...
Stručné údaje:
JAWA 551 - JAWETTA STANDART
Jedná se o moped s dvoudobým vzduchem chlazeným motorem o obsahu 49,8 ccm a výkonu 1,5koně
Převodovka je na řidítkách řazená dvoustupňová
Pro velké stoupání je vybavena šlapkami pro spolupráci lidských sil a sil koňských
rok výroby tohoto konkrétního kusu je 1960
Troška historie:
Jedná se o moped mého dědečka (majitel Renault R4, R6 a jako poslední mu sloužilo Clio 16v) který si jej koupil na dojíždění do práce v roce 1961 jako nový. Zhruba v letech 1985 byl odstaven a od té doby ježděn zřídka kdy, posledních 20let vůbec...
Očekávaný výsledek:
Krásná jaweta v co nejlepším a nejoriginálnějším stavu v byť neoriginálních ale o dosti krásnějších barvách krémová bílá a tmavě modrá. Účel jawety bude dovážet mne s efektem a elegancí každý den do práce kde bude tichým svědkem oživení některých dalších kousků z mého "depozitáře".
1. Krok
Jako první byla práce s vyproštěním ze zaskladněné stodoly, operace se zdařila tak se mohlo přejít k omytí vapkou a následné demontáži do posledního šroubku. K mému udivení ani jeden ze šroubů nebyl zarezlý natolik aby se utrhl nebo nešel povolit! Dále podotýkam že i přes zimní ježdění žádný plech nebyl prorezlý a kde byla koroze byla pouze povrchová! Skládám tedy fabrice Jawa všechnu čest za odvedenou kvalitu
Přikládám foto ještě smontovaného motocyklu v době psaní tohoto článku už je karosařina obroušená a v základním laku ale o tom v dalším příspěvku s fotoukázkou