Teoreticky jde všechno. Prakticky už je to na zamyšlení
R9/11 mají, myslím, brzdy dostatečně dimenzované vzhledem k hmotnosti vozu a potřebám provozu a to i z dnešního hlediska. Aspoň mě jedenáctka brzdila vždycky oproti svým současníkům jiných značek poměrně ostře, ne ale nijak překotně, brzdný účinek se dobře dávkoval. Pokud vím, brzdila tak všechna auta tohoto typu, která se mi kdy dostala do rukou. Takže pokud Ti devítka nebrzdí ideálně (teď ale co je ten ideál, že?), zkouknul bych, jestli je všechno na brzdách v pořádku - kotouče, obložení, jestli je všechno těsné, jestli funguje omezovač na zadní nápravě, odmastil bych kotouče, kouknul i do bubnů, zkontroloval účinek posilovače (to uděláš tak, že po jízdě zhasneš motor a plnou silou několikrát šlápneš na brzdu - nesmí nikde nic syčet a pedál musí po několika šlápnutích podstatně ztvrdnout. V tomto stavu by měl vydržet třeba i do druhého dne. Po nastartování a současném stlačení pedálu musí to ztvrdnutí povolit), těsnost podtlakové hadice mezi posilovačem a přírubou sání...a taky zkontrolovat jestli je v pořádku hlavní brzdový válec (při nastartovaném motoru silou plně sešlápnout brzdový pedál - od určité polohy, nejdále cca od dvou třetin sešlápnutí už se nesmí pohybovat dál k podlaze).
Nicméně brzdy novějších aut, např. Mégane, Clio jsou vybaveny trochu jinak, např. brzdovým asistentem, ABS, možná i většími kotouči, jiným válcem a tak působí subjektivně ostřeji. Naše Clio III brzdí daleko intenzivněji, na rozdíl od Clia II už jde ale lépe dávkovat brzdný účinek. Na C II se jen malinko brnklo o brzdu a už člověk neznalý věci líbal volant...
Můj názor na předělávání veteránů znáš, já bych to nedělal. Ale pokud bys přeci jen chtěl - s většími kotouči budeš muset dát i větší obložení, tím pádem i třmeny, posilovač bude potřeba taky účinnější a s tím asi i válec.....