Já bych neriskoval a vyměnil všechno dle servisního plánu. Loni na podzim jsem na našem Cliu (stejný motor) nechával dělat servisku po 6 letech, zahrnující mimo jiné i výměnu rozvodů. Stav tachometru byl něco přes 70 tisíc, takže do 120 dost daleko. Řemen měl své nejlepší za sebou, drobná vůle byla i na vodní pumpě (která je v sadě též), stejně tak na kladce. Dneska už ty díly nejsou co bývaly... Zároveň s tím se mění i chladící kapalina, která též podléhá zubu času spíš než kilometrovému nájezdu.
Mimochodem před výměnou jsem si všiml toho, že zejména po delším brzdění motorem se po sešlápnutí plynu ozvalo z motoru lehké klepání. Od výměny rozvodů se to již neozývá...
Dával jsem sadu SKF a cenově to není žádná sebevražda, na rozvody nejsou potřeba ani žádné speciální přípravky.
V neposlední řadě nezapomeň na to, že pokud jde o servisní intervaly je to trochu lákadlo na zákazníky - mají pocit, že když jsou delší, ušetří. Nemusí to vždy znamenat, že mají takovou životnost. A vzhledem k tomu, že u našich typů aut se ta výměna podle kilometrů většinou děje až po záruce na motor...
_________________ Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986 Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990 Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010 Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988 Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
|