Přidávám pár postřehů z renovace brzd u R8 1964:
K renovaci brzdových pístků se dá koupit opravná sada, ale ta má čtvercový těsnící kroužek. Lepší je tam dát O-kroužek, na přední 38x3,5, na zadní 32x3,5, materiál EPDM70, dá se koupit na
http://www.hyhlan.cz (na rozdíl od Rubeny se dá objednat již od 200 Kč). Pokud je pístek vyžraný od kapaliny, je třeba nanést vrstvu tvrdochromu a opravit na původní rozměr, to dělá poměrně dost firem, ale nemám s tím zkušenosti, nebylo to potřeba. Důležitá věc je, že když vyndám pístek, tak ta hřídelka, která ho drží má na sobě jakousi pérovku. Ta musí být mezerou nastavena proti odvzdušňováku, jinak se nemusí podařit odvzdušnit (poradil jeden známý, který opravoval R8 skoro celý život). Hřídelka je připevněna maticí M9x1,25. Tyto matice se dají pořídit v náhradních dílech pro skútry, jinak se dají snadno vyrobit, oproti originálu není špatné zvětšit šestihran na 17, půjde pak lépe povolit. Brzdové destičky včetně gum a závlaček jsem sehnal u
http://www.automedik.cz, ale už moc nejsou k sehnání. Přední i zadní prodávají stejné a proto je pak potřeba zadní lehce zvnějšku zbrousit, aby se vešli do třmenu. U firmy
http://www.bekas.cz se dají vyrobit brzdové hadice dle originálu (cena asi 200 Kč/ks), renovovat brzdový válec (cca 1500 včetně nových vnitřností a vnější manžety) a zhotovit trubky včetně zakončení a šroubení dle originálu. Kvalita je dobrá, dodání cca týden, akorát jednu trubku nepochopitelně udělali delší asi o 10 cm. Kotouče se dají vcelku snadno stočit, často bývají zvlněné. Kotouč se dá vyndat i bez sundání štítu, je třeba ho trochu zasunout do strany a pak naklopit a vytáhnout.