RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je pát 29. bře 2024 7:25:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 28. srp 2013 19:27:33 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
Zdravím,

přišel jsem s takovým dotázkem. Zajímalo by mě, zda je možné udělat brzdy na mojí devítce takové, že by účinností byly podobné brzdám v Renaultu Megane (1. verze).. Taťka měl kombíka a i to, jak brzdil, bylo příjemné.. Tak mě napadlo, že by bylo třeba určitě vyměnit přední kotouče - asi za větší (myslim, že ten Megan měl trochu větší kotouče) a pak i destičky a případně i třmeny? a co pak posilovač brzd, ten by byl taky potřeba vyměnit?

Co se týče brzdového válce, ten asi by asi nebylo potřeba měnit, nebo ano?


Ptám se kvůli tomu, že by mi vůbec nevadilo, kdyby byl brzdový účinek maličko silnější, než je teď.. :) Jinak kotouče i destičky mám asi 3 roky staré a při mém způsobu jízdy, co jsem kontroloval asi před dvěma měsíci, destičky nejsou skoro vůbec sježděné..

Předem díky za náměty :))
Mirek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. srp 2013 21:35:02 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: úte 05. čer 2012 0:18:20
Příspěvky: 370
Sice nedovedu posoudit, zda lze technicky brzdy upravit, jak píšeš (byť o výměně koutoučů dosti pochybuji), ale zato mohu srovnávat účinek brzd své devítky s o deset let mladší devatenáctkou a o dvacet let mladší Thalií. Vyloženě brzda - plyn nejezdím, ale nikdy jsem žádný rozdíl v brzdném účinku mezi auty nepozoroval. Že by Megane měl nějak výrazně silnější brzdy než devatenáctka si nemyslím. Zkrátka než riskovat přestavbu brzd u devítky, raději bych na nich zkontroloval zda je vše v kondici jak má být, případně díly vyměnil. Na brzdy devítky se ještě dá sehnat v podstatě vše. Devítky i jedenáctky brzdily dobře - určitě o poznání lépe než např. Š120 či Favorit (s těmi jsem to také mohl porovnat). Je to můj názor a zkušenosti, pokud někdo poradí jak předělat brzdy...

_________________
Radek

Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983
Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992
Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976
Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. srp 2013 16:48:53 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Teoreticky jde všechno. Prakticky už je to na zamyšlení ;)
R9/11 mají, myslím, brzdy dostatečně dimenzované vzhledem k hmotnosti vozu a potřebám provozu a to i z dnešního hlediska. Aspoň mě jedenáctka brzdila vždycky oproti svým současníkům jiných značek poměrně ostře, ne ale nijak překotně, brzdný účinek se dobře dávkoval. Pokud vím, brzdila tak všechna auta tohoto typu, která se mi kdy dostala do rukou. Takže pokud Ti devítka nebrzdí ideálně (teď ale co je ten ideál, že?), zkouknul bych, jestli je všechno na brzdách v pořádku - kotouče, obložení, jestli je všechno těsné, jestli funguje omezovač na zadní nápravě, odmastil bych kotouče, kouknul i do bubnů, zkontroloval účinek posilovače (to uděláš tak, že po jízdě zhasneš motor a plnou silou několikrát šlápneš na brzdu - nesmí nikde nic syčet a pedál musí po několika šlápnutích podstatně ztvrdnout. V tomto stavu by měl vydržet třeba i do druhého dne. Po nastartování a současném stlačení pedálu musí to ztvrdnutí povolit), těsnost podtlakové hadice mezi posilovačem a přírubou sání...a taky zkontrolovat jestli je v pořádku hlavní brzdový válec (při nastartovaném motoru silou plně sešlápnout brzdový pedál - od určité polohy, nejdále cca od dvou třetin sešlápnutí už se nesmí pohybovat dál k podlaze).

Nicméně brzdy novějších aut, např. Mégane, Clio jsou vybaveny trochu jinak, např. brzdovým asistentem, ABS, možná i většími kotouči, jiným válcem a tak působí subjektivně ostřeji. Naše Clio III brzdí daleko intenzivněji, na rozdíl od Clia II už jde ale lépe dávkovat brzdný účinek. Na C II se jen malinko brnklo o brzdu a už člověk neznalý věci líbal volant...

Můj názor na předělávání veteránů znáš, já bych to nedělal. Ale pokud bys přeci jen chtěl - s většími kotouči budeš muset dát i větší obložení, tím pádem i třmeny, posilovač bude potřeba taky účinnější a s tím asi i válec.....

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz