Termostat jsem pochopil, že tam není, protože ho vyndal a dělá to stejně, proto jsem o něm nepsal. Každopádně motor s chybějícím/trvale otevřeným termostatem je strašně těžké zahřát, což asi nebude tady zrovna ten problém..
Chladič, pokud je zarostlý tak, jak jsem psal, asi vyčistit nepujde, ale za zkoušku to samozřejmě stojí. Radiátor topení je plnoprůtokový, jde strašně špatně vyndat (demontáž většiny přístrojovky), ale vyčistit by šel z motoru napojením hadic na vstup a výstup. Ale vzhledem k velikosti radiátoru tam problém asi nebude.
S tím točením hřídelky by to mohlo být taky - možná se protáčí jen řemenice s hřídelkou a to ozubené, co honí kapalinu už ne. Ale zase to by se nedostala vařící voda do expanzní nádobky, protože ta je napojená na druhém konci chladiče, než vstupní a výstupní hadice z něj...
Chladič je nejlépe dát nový, koukni do katalogů třeba AutoKelly, ACI, Stahlgruber, nebo Elit. Podle roku výroby a typu vozu a motoru se dá objednat přesně ten, co by tam měl být