RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je čtv 28. bře 2024 15:46:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 15. úno 2016 14:46:21 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 484
Bydliště: Tetín (Beroun)
Musel jsem opravit čelní plasty předních reflektorů u H1. Po 12 letech jsou už dost zašlé. Původně jsem oslovil firmu na to specializovanou, ale ti chtěli za vyleštění 1 kusu 800,- Kč. Vzhledem k ceně nového dílu cca 1600 Kč mi to přišlo moc (díly na H1 jsou hodně drahé, ale světla kupodvu až tak moc ne). Pak jsem si našel technologii jak to dělat, a přišlo mi to dost složité. Nejprve předleštit hrubější brusnou pastou kotoučem na vrtačce, pak doleštit jemnou pastou jiným kotoučem. Tato technologie byla založená na materiálech používaných v autolakýrnictví. V materiálu by to přišlo všechno na nějakých 780,- Kč (a ten materiál by se na to z části nespotřeboval). Taky moc drahé. Pátral jsem dál, hledal jsem tzv. jednokrokovou technologii, a objevil jsem v Uhříněvsi u Prahy (dnes už je to součást Prahy) firmu prodávající brusivo, která mi nabídla speciální leštící pastu na neembosované (nevytlačované) plasty UNIPOL 2101 z Německa za 154,- Kč vč. DPH. Důležité je, že vyleštění proběhne jen v jednom technologickém kroku. Prý postačí leštění flanelovým hadrem ručně - nanést nechat zaschnout a leštit až do průhlednosti čelního plastu skla, mám počítat s tím, že to bude třeba leštit opakovaně a chvíli to potrvá. Po vyleštění je vhodné to nakonec nasucho přejet kotoučem s beránkem na vrtačce (ten mám a nemusím kupovat).
Včera, 14. 2. 2016, bylo hezky, a tak jsem se pustil do opravy – vyleštění předních světel u mého H1. Spotřeboval jsem na to necelé 2/3 z 50 ml tuby té speciální brusné pasty na plasty Unipol, takže reálný náklad na opravu byl cca 90,- Kč (3,3 Eur). Hmotnost balení není optimální, 10 ml tuba by vydržela natřikrát, takhle budu muset přikupovat, až to budu dělat příště. Expirační doba brusné pasty je až v r. 2024, takže vydrží ve skříni ještě dost dlouho, nějakých 8 let. Pasta se nanese ve vrstvě hadrem na reflektor a nechá poněkud zaschnout, pak se leští různými pohyby (krouživě i rovně) tak dlouho, až nános zmizí. Celý proces se opakuje tak dlouho, až zmatnění čelní plochy reflektoru je odstraněno. Nakonec se reflektor jiným měkkým hadrem vyleští do lesku. Pracnost na jedno světlo je asi 1 hodinu ruční práce a musím říci, že po těch dvou hodinách už ruce docela bolí. Avšak porovnání nákladů, 45,- CZK (1,15 Eur) proti 800,- CZK (29,5 Eur) v servisu na jedno světlo stojí za tu trochu námahy. Pasta je z Německa a musím říci, že je velmi dobrá a proces leštění je jednoduchý, na kotouči by to samozřejmě také šlo leštit, ovšem pak by celkové náklady činily cca 300,- Kč.
Příloha:
Lev_pred.JPG
Lev_pred.JPG [ 24.9 KiB | Zobrazeno 6467 krát ]

Příloha:
Levy_po.JPG
Levy_po.JPG [ 35.62 KiB | Zobrazeno 6467 krát ]

Příloha:
Pravy_pred.JPG
Pravy_pred.JPG [ 26.54 KiB | Zobrazeno 6467 krát ]

Příloha:
Pravy_po.JPG
Pravy_po.JPG [ 30.63 KiB | Zobrazeno 6467 krát ]

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz