RENAULT CAR CLUB
http://diskuze.renaultcarclub.cz/

Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia atd)
http://diskuze.renaultcarclub.cz/viewtopic.php?f=20&t=619
Stránka 1 z 1

Autor:  Espero [ stř 01. bře 2017 12:17:53 ]
Předmět příspěvku:  Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia atd)

Potřebuji poradit.
U benzinového motoru Renault 1,2 16 V 55 kw je předepsaná výměna rozvodů ve 120 tis. km nebo v 6 letech. Já to koupil jako zánovní ojetinu 5 letou s najetými 24 tis. Km a v 6 letech v červnu 2017 ten vůz bude mít akorát 40 tis. km najeto. Servisní knížka prokázala, že tachometr stočený není. Jaký máte názor v tomto případě na výměnu rozvodů z důvodu dosažení ryze časového servisního intervalu. To znamená, že příští výměna by byla ve 160 tis. km nebo 12 letech.
Není to přehnané? Nevydrželo by to ještě nějakou dobu? Moje Dacie Logan má v tomto okamžiku najeto 32 tisíc a je zatím zcela bezproblémová jak motoricky, tak celkově. Jediné co jem musel po letošní zimě o uplynulém víkendu vyměnit byly gumičky stěračů za 40 Kč, ještě původní, které letošní tvrdá zima zlikvidovala.

Autor:  Safrane [ stř 01. bře 2017 17:24:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Vyměnil bych jenom řemen.

Autor:  Espero [ stř 01. bře 2017 20:58:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Taky jsem si to myslel, jenže u Hyundaje, kde jsem sice do předepsaného intervalu téměř vydržel, ale těsně před tím asi 3 tisíce kilometrů (po asi 10 letech - předpis byl také 6 let nebo 90 tis.) odešla řemenice na klikovce, která začala vaklat, neco bylo se středovou gumovou průchodkou, která tam je.. Pořád si ale myslím, že to byla spíš shoda okolností, materiálová únava než ten časový inrerval.

Autor:  R11 [ pát 03. bře 2017 2:56:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Já bych neriskoval a vyměnil všechno dle servisního plánu. Loni na podzim jsem na našem Cliu (stejný motor) nechával dělat servisku po 6 letech, zahrnující mimo jiné i výměnu rozvodů. Stav tachometru byl něco přes 70 tisíc, takže do 120 dost daleko.
Řemen měl své nejlepší za sebou, drobná vůle byla i na vodní pumpě (která je v sadě též), stejně tak na kladce. Dneska už ty díly nejsou co bývaly...
Zároveň s tím se mění i chladící kapalina, která též podléhá zubu času spíš než kilometrovému nájezdu.

Mimochodem před výměnou jsem si všiml toho, že zejména po delším brzdění motorem se po sešlápnutí plynu ozvalo z motoru lehké klepání. Od výměny rozvodů se to již neozývá...

Dával jsem sadu SKF a cenově to není žádná sebevražda, na rozvody nejsou potřeba ani žádné speciální přípravky.

V neposlední řadě nezapomeň na to, že pokud jde o servisní intervaly je to trochu lákadlo na zákazníky - mají pocit, že když jsou delší, ušetří. Nemusí to vždy znamenat, že mají takovou životnost. A vzhledem k tomu, že u našich typů aut se ta výměna podle kilometrů většinou děje až po záruce na motor...

Autor:  x.bobes.x [ pát 03. bře 2017 16:26:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Safrane píše:
Vyměnil bych jenom řemen.


Dnes již překonané, na novějších autech jako první odchází vodní pumpa, poté následují kladky a daleko za nimi řemenem. Nikoliv pouze řemen jak tomu bývalo za dob nesmrtelných motorů.

Vzhledem k dnešní kvalitě vodních čerpadel bych interval nepodceňoval, ba dokonce měnil raději ještě před intervalem, nejednou sme měli na dílně auto s vysypanou pumpou ještě před intervalem výměny.

Autor:  Espero [ pát 03. bře 2017 23:08:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Co názor, to jiný pohled. Nevím, jaké vnitřnosti, myslím materiálově má současná vodní pumpa, ale když jsem dělal rozvody na dieslové Dacii 1,5 DCi, tak jsem to dělal ve správném časovém intervalu a jen asi 20 tis. km před intervalem kilometrickým (ve 140 tis. proti povinným 160). Jenže po udělání vodní pumpy ubývala chladící kapalina, což na původní staré pumpě nebylo. Reklamoval jsem, prý systém natlakovali a nic se neprojevilo, tedy jim, já to doléval tak 2 deci měsíčně. Motor měl po výměně rozvodů zvuk jako nový.
Jde o to, že náhradní díly jsou často tolerančně jinde než díly určené přímo pro výrobu, prostě druhořadá kvalita a bylo to tak vždycky, není to nic nového. Podobné problémy jsem řešil už u Wartburgu 353 z r. 1968, jezdil jsem s ním čtvrt milionu km. Jakmile se dala nová pumpa, musela se kvůli tomu sundavat hlava válců - nešla, jakmile se dala nová benzinová A/C pumpa - nešla, jakmile se dal nový přerušovač - haproval. Výměna proto nemusí přinést žádné štěstí.
Zkusím první radu - vyměním zatím jen řemen a dám novou chladící kapalinu. Ten je nejnebezpečnější, mohou se potkat ventily, když odejde. Když odejde pumpa, poznám to na teplotě motoru a je tam na to kontrolka a taky na stavu chladící kapaliny. Jestliže jezdím 20 tis. ročně, pak 80 tis. do 120, najedu za 4 roky, neboli 120. tis. dosáhnu v 10 letech stáří vozu, dříve ne. A pak to udělám všechno včetně dalšího řemenu, když to vydrží. Věk na napínací kladky mít až takový vliv nemůže, nejde ani tak o peníze, ale o to, že současným náhradním dílům moc kvalitativně nevěřím. No a když se to vysype udělám to v mezičase. Na zvuku motoru to poznám (tedy ty napínáky a řemen, pumpu asi ne).

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/