RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je pát 29. bře 2024 0:18:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Renault 18
PříspěvekNapsal: pát 08. led 2016 0:34:36 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Ono to asi není ani o socialismu, ani o tom, co má racionálně smysl a co ne...

Je to o tom, co je komu blízké, k čemu má vztah, co si může nebo nemůže dovolit a co chce a co ne. A samozřejmě jaké jsou jiné okolní možnosti, které nemůžeme ovlivnit.
Je to téma na dlouhou debatu, která ani nepatří do toho tovlákna (pokud se rozroste - proč ne - přesunu ji jinam ;) )

Nicméně úhlů pohledu je několik. A všechny jsou vlastně správné.

Já mám R11 ve střední výbavě GTL, kterou táta přivezl domů z Tuzexu, když jsem byl poměrně malý kluk. V době, kdy moji spolužáci auto obdivovali, slídili po každém detailu, který naznačoval, že je opravdu vyrobené ve Francii...Ti samí spolužáci dnes jezdí buď v Octaviích, nebo Audinách, Mercedesech či jiných autech prémiových značek. Nezávidím jim. Sám jsem jezdil dlouhou dobu v té "jedenáctce", kterou jsem jako student koupil od táty. Ne že bych později neměl na lepší, výkonnější, novější...Měl, ale nechtěl. Nebylo proč. Fungovala, vyhovovala. Jediným důvodem koupě Clia bylo přesvědčení manželky Blanky (za podpory PavlaV), že je škoda auto, které by mohlo být jednou veteránem ojíždět v běžném provozu. A tak došlo k testaci, koupě nového, počátku veteránského života, nakonec i našeho klubu atd.

Radek919 má (troufám si tvrdit) osud víceméně obdobný jako já, jen ho začal prožívat o málo dříve. A má ho samozřejmě více spojený s dobou předrevoluční.

R5 si koupil svou "superpětku" v žebrácké výbavě Campus za pár korun jako své první dostupné auto. Také s ním dlouho jezdil, než ho vyměnil za novější. A to přesto, že "pětka" si ještě na statut veterána musí počkat. Přesto svého "žebráka" zrenovoval do krásné podoby. Ač racionálně je to strašně drahý nesmysl. Koupit podobné auto v pořádku by bylo o mnoho levnější....ale už by to nebylo to "jeho" první auto.

Je mezi námi spousta lidí, kteří si auto svého dětství či mládí koupili, nebo koupí později. Ale hledají auto co nejpodobnější tomu, které měli doma. Nebo po kterém touží. Bez ohledu na fakt, jestli je to základní výbava, nebo supermodel. Ono o to v určité fázi opravdu až tak nejde. Stejně tak jim nemusí jít nutně o to, jestli je jakkoli racionální renovovat základní verzi nebo ne - chtějí prostě auto co nejpodobnější tomu, které pamatují a jsou ochotni jít za svým snem téměř "přes mrtvoly"...

Upřímně řečeno - spousta srazů se hemží auty v těch nejvyšších verzích. Kolik je na nich verzí základních? Jako šafránu, pokud vůbec nějaké. A tak se tady pozastavme nad jednou věcí - jak bude vypadat základní verze modelu v záplavě krásných aut v nejvyšší výbavě... Zatímco na ploše bude spousta nadupaných aut v nejvyšších výbavách a mezi nimi jedna základní verze - nebude právě ta v ten okamžik vzácná? Jako rarita mezi ostatními stejnými auty? Nezavrhujme základní verze - nebýt jich, nejsou ani ty na druhém konci spektra. I auta v základních výbavách jsou automobilovou historií...
A to se týká i naší "Tuzexové" historie...

A pokud jde o osobní preference - i ty se časem, smýšlením a věkem mění. Sám jsem měl "konzumní" období, kdy jsem neřešil na "jedenáctce" nic jiného, než kolik to jede, stromečky na zrcátku, tygrované potahy, modré ledky v interiéru i v obrysovkách, kdejaké tuningové doplňky...dneska už na ní nic z toho (krom stromečku na zrcátku coby dobového doplňku) nenajdete...
A to jsem v poblouznění mysli málem auto shodil ze skály a výhodně zakoupil "trojkovýho Golfa v pětidveřáku v plný palbě v kůži se šíbrem na hlínách v modrý metle s jednašestkou po rakouským velvyslanci"...
...jsem rád, že jsem tomu nepodlehl.

A že mě nikdy nenapadlo cpát do R11 90GT.......
Sovo, neber to osobně - Tvůj náhled chápu. Přesto bych Ti přál, aby Tvá R11 Turbo ještě dlouho jezdila v co nejoriginálnější podobě, setkávali jsme se s ní na srazech a obdivovali, jak dokáže takové auto porážet i nadupané současníky...
A mnohá jiná auta v těch nejvyšších výbavách ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renault 18
PříspěvekNapsal: stř 20. led 2016 23:33:26 
Offline
člen RCC

Registrován: ned 10. úno 2013 1:07:36
Příspěvky: 80
Dostal jsem tip od kamaráda, že na ekolikvidaci v Trnavě se dostala tato 18 Break 1.6 4x4 http://img.skoda-virt.cz/forum_upload/2 ... -47_87.jpg


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz