RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 20:03:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 12:25:11 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Od příštího roku dochází k podstatným změnám v zákoně o podmínkch provozu vozidel a týkajících se přávě odhlašování, přihlašování a depozitů. Více viz článek v následujícím linku. Dání vozu do depozita na neurčito již asi možné nebude, tedy ano, ale s rizikem likvidace.
http://www.auto.cz/od-1-ledna-2015-jiz-nikdy-nepujde-odlozena-auta-prihlasit-83994

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 23:28:36 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Espero píše:
Od příštího roku dochází k podstatným změnám v zákoně o podmínkch provozu vozidel a týkajících se přávě odhlašování, přihlašování a depozitů. Více viz článek v následujícím linku. Dání vozu do depozita na neurčito již asi možné nebude, tedy ano, ale s rizikem likvidace.
http://www.auto.cz/od-1-ledna-2015-jiz-nikdy-nepujde-odlozena-auta-prihlasit-83994


Podle mého vysvětlení příslušného zákona depozit "na neurčito" fungovat bude, ale budeš muset každý rok dokázat, co se s autem děje a úředníci budou mít možnost to kontrolovat. Ve smyslu zmíněného zákona se tomu říká tuším "dlouhodobé vyřazení z provozu".
A to riziko likvidace hrozí právě v případě, že nedokážeš, co se s autem děje...ale zároveň to bude stát 50 000.- na pokutě.

Ta automatická likvidace bez pokuty se vztahuje jen na vozidla v depozitu k 1. 1. 2015, u nichž majitel nedokáže, že vozidlo existuje. Pak budou bez pokuty automaticky zlikvidována. Ale na vozidla, která se dostanou do depozitu po 1. 1. 2015 platí ta pokuta při nedokázání...bacha na to ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 22. lis 2014 13:44:59 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
R11 píše:
Espero píše:
Od příštího roku dochází k podstatným změnám v zákoně o podmínkch provozu vozidel a týkajících se přávě odhlašování, přihlašování a depozitů. Více viz článek v následujícím linku. Dání vozu do depozita na neurčito již asi možné nebude, tedy ano, ale s rizikem likvidace.
http://www.auto.cz/od-1-ledna-2015-jiz-nikdy-nepujde-odlozena-auta-prihlasit-83994


Podle mého vysvětlení příslušného zákona depozit "na neurčito" fungovat bude, ale budeš muset každý rok dokázat, co se s autem děje a úředníci budou mít možnost to kontrolovat. Ve smyslu zmíněného zákona se tomu říká tuším "dlouhodobé vyřazení z provozu".
A to riziko likvidace hrozí právě v případě, že nedokážeš, co se s autem děje...ale zároveň to bude stát 50 000.- na pokutě.

Ta automatická likvidace bez pokuty se vztahuje jen na vozidla v depozitu k 1. 1. 2015, u nichž majitel nedokáže, že vozidlo existuje. Pak budou bez pokuty automaticky zlikvidována. Ale na vozidla, která se dostanou do depozitu po 1. 1. 2015 platí ta pokuta při nedokázání...bacha na to ;)


Byl jsem na registru se zeptat, jak to s tím depozitem bude a je to tak, jak Jirka píše. Depozit je možný na dobu neurčitou, třeba na 30 roků, potřeba bude jen dokazovat v pravidelných intervalech kde a jak je vozidlo odstaveno, úředníci budou moci provádět fyzickou kontrolu a vést fotodokumentaci. Majitelé, kteří budou bránit úředníkům v kontrole, budou ve správním řízení předvoláni k podání vysvětlení a doložení jak a kde je s vozidlem nakládáno. Pokuta je ve správním řízení do 50000kč.

Zánik vozidla, trvalé vyřazení vozidla z registru a likvidace bez pokuty bude pouze u vozidel, která jsou v depozitu před datem 1.1.2004. U ostatních vozidel bude vyžadován doklad o ekologické likvidaci nebo doklad kde je vozidlo odstaveno a bude i nadále úředníkem kontrolováno, nebude-li doložen doklad o ekologické likvidaci nebo nebude doloženo, kde je vozidlo odstaveno, hrozí opět ve správním řízení pokuta do 50000 kč .

Tohle mě bylo včera řečeno..., navíc se stále čeká na prováděcí vyhlášku z MD a metodické pokyny, takže vše může být ještě jinak...

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23. lis 2014 0:21:44 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Pokud jde o ty zániky/trvalá vyřazení. Tam si dovolím nesouhlasit. Zákon jasně stanovuje přechodné období, ve kterém budou vozidla daná do depozitu před 1. 1. 2015 a nebude dokázáno do 1. 1. 2016, kde jsou a co se s nimi děje automaticky trvale vyřazena z registru. To je závazná norma, která nikde ve svém znění neukládá jakoukoli možnost nebo povinnost úředníkům kontrolovat, co se s takto nenahlášeným vozidlem děje nebo neděje. Ale týká se to POUZE vozidel dlejících v registru před 1.1.2015 (a je jedno od kdy, to zákon opět nespecifikuje). A pokud si úředník z registru myslí něco jiného, nemá pravdu. Jsou to jen jeho právně nepodložené domněnky, jak by to mohlo fungovat. A pokud by nááááhodou někdo vydal jakoukoli směrnici nebo metodický pokyn k nějaké takové činnosti, je to z hlediska práva protizákonné, neboť jakákoli směrnice nebo metodický pokyn nemá vyšší právní účinnost, než samotný zákon...to jen na vysvětlení ;)
To přechodné ustanovení slouží totiž právě k tomu, aby se regist odplevelil od vozidel, která jsou v depozitu a už dávno fyzicky neexistují. Takže by stejně nebylo co kontrolovat.

U vozidel daných do depozitu po 1. 1. 2015 se toto přechodné ustanovení zákona již neuplatňuje a bude to (včetně kontrol, které sám zákon v takovém případě připouští) fungovat přesně tak, jak Pavel popsal (hlášení, dokazování, kontroly, pokuty...)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24. lis 2014 15:37:25 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Smyslem toho asi a podle mého názoru není, dát do pořádku administrativní stav depozitu s fyzickým, co se týká vozidel, ale o to, aby lidi v budoucnu vozy do depozitu spíše nedávali, v důsledku čehož budou muset platit povinné ručení, i když ho nebudou využívat. Jde nejspíše o pojišťovnami prolobovaný zákon. Sekundárně se tím o trochu sníží režijní náklady na provoz registru. Jde také o to, jestli automatickou likvidací vozidel nedojde v řadě případů k legalizaci něčeho, co dosud bylo považováno za bezpráví. Jde o zákonem nařízený průlom do vlastnictví, kdy předmět fyzického vlastnictví, bez ohledu na jeho technický stav administrativně zaniká. Neboli další ukrajování ze svobod a z ústavou zaručeného práva na vlastnictví, neboť každé vlastnictví něčeho má svoji hmotnou, ale i hodnotovou stránku. Administrativní likvidací vozu v depozitu se mění jeho majetková podstata na věc v hodnotě hmotnosti starého železa. Samozřejmě, řada takových případů bude, ale určitě ne všechny. Už dlouhou dobu tady nikdo nespatlal nějaký zákon pro lidi, kteří si tento stát platí z daní, ale vždy jen pro nějakou konkrétní skupinku, která z toho bude profitovat, nyní ve prospěch státních úředníků, (kterým ubude práce s registrem ta bude substituována jinou při kontrolách, která už bude nákladově hrazena výnosem z pokut) a pojišťoven, které dosáhnou vyšších příjmů. Vlastně nejde o pokutu, ale o další formu selektivní daně, protože výše pokuty je v zákoně taxativní. Myslím, že by to mohl být další předmět pro jednání ústavního soudu.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26. lis 2014 0:21:23 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Espero píše:
Smyslem toho asi a podle mého názoru není, dát do pořádku administrativní stav depozitu s fyzickým, co se týká vozidel, ale o to, aby lidi v budoucnu vozy do depozitu spíše nedávali, v důsledku čehož budou muset platit povinné ručení, i když ho nebudou využívat. Jde nejspíše o pojišťovnami prolobovaný zákon.


POZOR :!: Podle nálezu Ústavního soudu tuším z jara letošního roku NENÍ pravda to, co pojišťovny a ČKP tvrdí, totiž že ke zproštění povinnosti placení povinného ručení je nutné dávat značky do "depozitu". Samozřejmě pokud se auto nenachází na veřejné komunikaci, ale např. v soukromé garáži či na soukromém pozemku. A na tom nic nemění ani nový zákon.
Důkazní tíha (tedy že používáte nepojištěné vozidlo) je na pojišťovně, resp. na ČKP. Je to logicke. Ono se jaksi špatně dokazuje, že něco nedělám... :)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01. pro 2014 19:55:28 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Dnes mě byl doručen oficielní dokument z ministerstva dopravy, kde jsou odpovědi na otázky týkající se některých změn v registru vozidel a depozitu.

DOPORUČUJI SI PŘEČÍST HLAVNĚ ODSTAVEC F) ZÁNIK :!: :!: :!: Zapomeňte prostě na to, že si auto necháte na náhradní díly :!: :!: :!:


Přílohy:
zprava_o_zmenach_v_legislative_od_1_1_2015.doc [32 KiB]
579 krát

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01. pro 2014 20:47:28 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Pavle, díky za uveřejnění. Nicméně. Nemůžu si pomoct, ale ten "dokument" nepřináší podle mě bohužel nic nového. Konkrétně zrovna odstavec F platí úplně stejně už teď. A pokud jde o to, zda si půjde ponechat na náhradní díly vozidla uvedená do depozitu před 1. 1. 2015, tento dokument opět nic nespecifikuje. Je to pouze sofistikovaně vypadající odpověď na to, co už víme ;) Tedy fakt, že vozidla v depozitu nebo polopřevodu automaticky zaniknou k 1. 7. 2015 resp. k 1. 1. 2016, a že je potřeba dát si pozor na to, aby někomu takové auto automaticky nevyřadili, aniž by to chtěl. Což byl asi i smysl dotazu od FKHV :)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz