RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 19:38:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 25. zář 2014 1:22:15 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
http://www.uamk.cz/item/2934-p

Když dal Pavel toto sem na forum do jiné sekce, nevěřil jsem (po vlastních zkušenostech s dovozem aut na těchto značkách, někdy za asistence Policie nebo Celní správy) vlastním očím. A tak jsem oslovil s dotazem nejen autora článku z ÚAMK, ale i Policejní presidium a hlavně německý autoklub ADAC.
ADAC uvedl, že převozní značky se žlutým pruhem jsou skutečně primárně určeny pro jízdu mezi německými spolkovými zeměmi; pro převoz do jiného státu jsou určeny značky s červeným pruhem. K těm je automaticky vystavována tzv. zelená karta (ke značkám se žlutým pruhem jen na vyžádání). V souladu s požadavkem německých úřadů na respektování převozních značek se žlutým pruhem s vystavenou zelenou kartou v jiných členských zemích EU byly tyto používány k převozům soukromými osobami. Ze strany Policie ČR šlo skutečně jen o benevolenci, na základě tzv. Vídeňské úmluvy jsou tyto převozní značky nepoužitelné pro převoz do jiné země (z důvodu možnosti ručního, tedy neúředního vypsání dat o vozidle a majiteli, což zmíněná úmluva neumožňuje - značku s převozními doklady si je totiž možno objednat dopředu a údaje do tzv. růžové karty, která je součástí převozní značky si sám dopsat).
Podobný názor má Policie i v jiných členských státech EU, např. v Belgii, Nizozemsku i Itálii. Tolik stanovisko ADACu.

Stanovisko Policejního presidia je v podstatě stejné jako stanovisko ADACu, také se odvolávají na Vídeňskou úmluvu a resolutně odmítají jakoukoli benevolenci, což znamená, že pokud Policie chytí auto na převozkách se žlutým pruhem, hrozí sankce uvedené v odkazu. Jediné, co nedokázalo Policejní presidium erudovaně zodpovědět byl dotaz, proč byla tato praxe řadu let tolerována a najednou to tolerováno není ;)

Podle mého názoru je vysvětlení nabíledni: vzhledem k tomu, že naše registry jsou v otázce přihlašování dovozových vozidel velmi pružné (např. v Praze to trvá i 3 týdny) a pojištění vozidla na značkách se žlutým pruhem je nejkratší na 5 dní, nebyli řidiči ochotni čekat na přihlášení tak dlouho kvůli neschopnosti registru a klidně s vozidlem jezdili. Ovšem to bylo v tu chvíli už nepojištěné a vlastně nepřihlášené...a tak tuto možnost Policie zrušila s odvoláním na Vídeňskou úmluvu...bohužel zcela v souladu s právem...

On by to nebyl až takový problém, kdyby mezi těmi dvěma barvami nebyl cenově rozdíl několik desítek Eur, tedy řádově několik set korun...a tak vyjde převozní značka s červeným pruhem kolikrát i na stejné nebo větší peníze, jako Povinné ruční na stejné auto na celý rok...
V případě dovozů v blízkosti hranic se tak jednoznačně vyplatí odtah.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. kvě 2015 23:38:54 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Tak vážení, všechno je jinak ;)

Podle stanoviska Ministerstva dopravy ČR je možné používat i nadále německé převozní značky se žlutým pruhem.

http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... pruhem.htm

Vyplývá z toho, že se použít dají, ale údaje o vozidle musí být vyplněny úřední osobou, ne samotným majitelem nově koupeného auta. To byl totiž kámen úrazu proti znění Vídeňské úmluvy a tak si to samozřejmě registry, Policie i pan tiskový mluvčí ÚAMK vysvětlili po svém :)

Zelená karta se samozřejmě k těmto značkám vystavit musí, je tedy (narozdíl od značek s červeným pruhem, ke kterým se dává automaticky a jsou určeny primárně na vývoz mimo země EU) potřeba o ni požádat.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz