RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je čtv 16. kvě 2024 19:52:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 10. led 2013 23:17:35 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Jen tak pro zajímavost - převzato z internetu. Docela mě to zarazilo, i když jsem něco podobného očekával :o

"Z nových zemí EU je daň u benzinu v porovnání s Českem vyšší pouze na Slovensku, v případě nafty nemá žádná z tuctu zemí vyšší daň. Z Naturalu 95 jde v Česku státu 55 procent z ceny, v případě Dieselu 48 procent.

Česko na pohonné hmoty uvalilo nejvyšší daně ze dvanácti zemí, které od roku 2004 vstoupily do Evropské unie. Podle Evropského energetického portálu je zdanění nafty v Česku i nad průměrem celé sedmadvacítky.

Celková výše daní uvalených na litr benzinu, tedy DPH a spotřební daně, v Česku podle EEP činí 0,758 eura (19,35 koruny) na litr, což představuje 55 procent z celkové ceny.

Z nových zemí EU je daň vyšší pouze na Slovensku na úrovni 0,766 eura na litr. Nejméně je benzin daněn na Kypru, kde celková výše daně na litr dosahuje 0,555 eura.

U nafty, kterou tankují hlavně přepravci, činí v Česku daně 0,682 eura (17,41 koruny). To představuje 49 procent z celkové ceny Dieselu.

Stejnou výši daně vyměřuje na litr nafty také Maďarsko, u ostatních deseti nových zemí EU je daň nižší. Nejmenší daň z nových států unie uvalila na naftu Litva, kde celkové zdanění činí 0,527 eura na litr."

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 10:08:01 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 490
Bydliště: Tetín (Beroun)
Pokud bychom dali do ceny PHM jako daňovou složku i ziskovou marži prodejce, tak platíme dnes něco přes 27,- Kč sumárně daní (Spotřební daň, DPH, daň z příjmu výrobce, prodejce a přepravce která se počítá z prodejní marže zahrnuté v ceně) na litru PHM. Počítáno z ceny 36,- Kč /litr. Řekl bych, že je to skoro k nevydržení.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 23:40:10 
Offline
člen RCC

Registrován: sob 09. čer 2012 15:38:59
Příspěvky: 191
Bydliště: Brno
Nejhorší ale je že, ( a to říkal i mnohými nenáviděný pan Kalousek) , že snížením spotřební daně by se cena benzínu a nafty nesnížila, prodejci by to okanžitě srovnali s tvrzením, že marže už byly neudržitelně nízké a náklady stoupají ( třeba i cena nafty dopravcům nafty k čerpačce...to je argument,co?)
Trošku jsem v poslední době zdááálky nakoukl pod pokličku aktuální tvorbě ceny.....dobrovolný a neorganizavaný kartel jako prase.
Podrobnosti u piva na vyžádání bez konkrétních jmen, názvů .......a beze svědků....jinak, vše jsou mé doměnky bez sebemenších důkazů....takže vlastně blábol ( aby mě náhodou někdo nechtěl obvinit z obviňování bez důkazů, kdoví, kdo to tu všechno může číst....)

_________________
Safrane V6 3,0 RXE (Voiture présidentielle)
Avantime V6 3,0 Privilége (Violette)
Super5 GTE 1,7 Blue Rider
a dalších více něž 555 ks 43x menších na http://www.autosalon.cf.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. úno 2013 16:06:10 
Offline

Registrován: pát 01. úno 2013 15:27:30
Příspěvky: 7
Milane,máš pravdu ,že i kdyby Kalousek snížil dan tak by se to vubec na pumpě neprojevilo jen by se těm ksindlum zvedly marže. Jo,smysl by to mělo kdyby ODS nerozkradla statni majetek Benzina,ktera by nyni byla státni . To by Kalousek nařídil sníženi daně o 2kč na všech pumpách Benziny a ostatni by se určitě přizpusobili jinak by nic neprodali. Jenže je to tak jak to je a proto ten kartel..... :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. úno 2013 16:16:05 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 490
Bydliště: Tetín (Beroun)
Já bych řekl, že ten kartel byl i kvůli dohodě se státem, aby ten mohl více vybrat na daních, myslím v absolutní hodnotě, ne v procentech. Totiž v ostatních zemích rostly ceny také, ale uměřeněji. Naše ceny nodrážely pohyb cen ropy. Byly odchylné. Pak ale pro lidi to nemá východisko, jestliže se k nim stát chová skrytě takto, jen se přestěhovat a na hraniční přechod dát nápis "poslední zhasne".

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz