No to je sice pravda, leč zatím se přikláním spíš k tomu, opravit jen nutné a nechat co nejvíc původního. Celý nový lak se nakonec dá udělat vždycky...
Auto má hooooodně kilometrů za sebou (doufám, že i před sebou
) a tak si říkám, proč to zastírat. Opotřebení a drobné šrámy nebo nedokonalosti k provozu auta patří. A šrámy jsou na jedenáctce rozesety po celém autě, takže při jejich důsledné opravě by se skončilo u celolaku. Nakonec k novému laku by se stejně pasovaly staré díly a to by pak bylo o to více vidět. A jak psal Tad, konečně už snad pomíjí doba, kdy veterán bylo ve vnímání lidí jen auto v absolutně perfektním (hlavně vizuálním) stavu. Proto asi jedenáctce tu její historii ponechám. Mám totiž pocit, že pak už by to nebylo to stejné auto. Ale tím nechci rozhodně ovlivňovat nositele dalších názorů do diskuse zde (myslím tím úvahy typu: proč se na to ptá, když už to má stejně vyřešený...
) Stejně tak nehájím vraky, kde rez (hlavně ta opadávající) má být podle majitelů dobovou patinou...
Je totiž mnoho úhlů pohledu a potřeby nového laku.
U Tebe, Radku je jasné, že na autě, které je vizuálně dokonale zachovalé, jehož lak nezažil nikdy ani potřebu šamponu, nebudeš nechávat oděrky od Barkasu. Pak měl Tvůj zásah rozhodně smysl.
Stejně tak je jasné, že u auta, jako je Honzova pětka, která měla drolící se tmel na bocích a byla tříbarevná, byla potřeba nového laku nabíledni. I jeho nový lak tak má svůj smysl.
No a pak je tu ten známý zlatý střed. Tříbarevná jedenáctka sice není, nějaký tmel na ní ale je (naštěstí ne na viditelných lakovaných místech) a někde bude potřeba drobné opravy laku. Nicméně pořád to není, dle mého názoru, na kompletní přelakování. Drobné škrábance jsou ošetřeny, takže dál nekorodují, jen jsou trochu vidět. Ale je to jak kronika toho auta. Aspoň v mých očích. Co riskuji? Maximálně nepochopení ze strany nezasvěcené neodborné veřejnosti, která stejně jedenáctku strká do stejné škatulky třeba s Favoritem. Lak nelak. Ta ocení (možná) auto až v době, kdy jedenáctky vůbec nebudou. Práve z důvodu mladosti a onoho "škatulkování". A zcela upřímně - pokud bude stát jedenáctka vedle CVčka, vždycky v eleganci u lidí vyhraje to CVčko. Teď, nebo za 100 let (to nemá být jakákoli narážka na majitele Renaultů 4CV, to je prostě neoddiskutovatelný fakt). Takže vlastně pak má větší smysl pohled (nazývejme ho třeba historickým pohledem) majitele auta. Proto tak uvažuji.
Nicméně děkuji za vaše názory, doufám, že k nim přibudou další