RENAULT CAR CLUB http://diskuze.renaultcarclub.cz/ |
|
Nový lak - ano či ne? http://diskuze.renaultcarclub.cz/viewtopic.php?f=3&t=287 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | R11 [ pon 12. srp 2013 21:41:28 ] |
Předmět příspěvku: | Nový lak - ano či ne? |
Přes zimu chci nechat jedenáctku vyvařit (podvozek) co bude kde třeba, udělat dutiny a nástřik podvozku. Původní myšlenka byla vzít to i s novým lakem a nechat tedy zrenovovat i lak. Ale čím dál častěji si říkám, že vlastně by stačilo nechat jen vyměnit i s lakem přední blatníky, možná nechat srovnat kapotu, takže by tam bylo potřeba taky něco stříknout a možná bude potřeba stříknout malou část zadního blatníku z důvodu výměny lemu. Ostatní klempířské opravy se buď laku netýkají, nebo jsou na místech, kde výsledný lak není vidět (pod plasty na dveřích), takže nebude ani vidět rozdíl. Samozřejmě na autě je několik drobných šrámů, důlků a podobných kosmetických věcí, ale říkám si, že vlastně o většině z nich vím, kdy a za jakých okolností vznikly, auto má odjeté mraky kilometrů, takže nové být prostě nemůže a novým lakem by tak vlastně přišlo o část svého "já". A nakonec veterán nemusí být jen do detailu zrenovovaný vůz...tohle je vlastně původní stav poplatný ujetým kilometrům a času... Co vy na to? Udělat perfektní nový lak, nebo ne? Jak to cítíte? |
Autor: | Zucco [ úte 13. srp 2013 9:27:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
Ahoj, co jsem se bavil s lidmi na veteránských srazech, všichni se shodli na tom, že originál je prostě originál. Loni na Zbraslav-Jíloviště přijel pán se starou Tatrou 30 s rozpraskaným lakem, s flekatými chromy a celkově se vším v původním stavu. Na tom měl normální SPZ (ne veteránskou) s platnou STK a zaručeně vzbuzoval největší pozornost. Za mě bych ponechal co nejvíce původní vzhled včetně opotřebení a auto bych co nejvíce opravil po mechanické stránce, aby jezdilo jako nové, ale vypadalo jako staré. Tak to dělám s R8. |
Autor: | Tad [ úte 13. srp 2013 15:07:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
Přesně tak, jak říká Zucco. "Leštěnky" a superlesklé laky, čím více chromu tím lépe apod. je a snad se dá říct už byl fenomén poslední doby na srazech historických vozidel. Snahou by mělo být zachránit co nejvíce původního, co o tom autě něco vypovídá. Samozřejmě, že někdy to kvůli celkovému stavu, korozi atd. nejde jinak než celolak, ale v tvém případě bych se přimlouval za lak max. na postižených místech (blatníky + kapota, ev. roztřiky podběhu apod.). Koukejte do inzerce, jak se chová trh. Majitelé vozidel v původním stavu si začínají více cenit jejich vyjímečnosti a ty úplně nové dalo by se někdy říct už repliky původních vozidel jdou s cenou dolů a nebo se tam objevují stále dokola. K tomu mě napadá jedna nedávní příhoda z Pelhřimova ze závodů, kdy vedle zastavila Škoda 110R, majitel otevřel víko motoru na obdiv všem okolo. Tak jsem také nahlédl a vedle úžasu lidí okolo, kteří žasli jak se všechno blýská chromem, jsem prohodil své oblíbené "ježiši, někdo zase měl záchvat tvořivosti" a skoro jsem schytal jednu od majitele. Pak jsme se dohodli, že takto to nikdy nevyrábělo a je to jen a jen vlastní výtvor - tunnig nebo spíš tuzing. |
Autor: | pítrs [ úte 13. srp 2013 22:05:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
Jj,naprostá pravda.Já mám druhý koníček po renaultech,sbírání militárii a to je to samé,jak by jsi na pistoli,nebo bodáku udělal novej brynýr,tak srazíš hodnotu a originalitu. |
Autor: | Jirka Lefner [ pát 16. srp 2013 16:13:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
Muj nazor je takovy,že pokud je stavajici lak špatny a nevzhledny a navic rezave dily karoserie tak bych to dal na lak. Je jasne,že original je nejlepsi a ma nejvyssu cenu ale kdyz je auto paštika tk se neda nic delat a musi do lakovny. Vubec nejlepsi je kdyz je original lak a je zašly a občas nějaka lehka rez tak se to da vylestit 3 M a nasledne Turttle Wax v odstinu ,ktery je na aute. Podvozek v každem pripade nastrikat Tlumex plast. Nikdy nepouzivat body,je to hnusne a nevkusne |
Autor: | radek919 [ pon 19. srp 2013 23:44:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
Zda renovovat úplně či částečně auta našeho věku, tj. okolo 30 let stáří, je dle mého názoru otázka vkusu i konkrétního auta. Já osobně bych zbytečně každý šrám jako historickou relikvii neuchovával, pokud oprava nebude znamenat zbytečné lakování nepřiměřeně velkého dílu karoserie. Je sice hezké vědět o původu nějakého šrámu, ale sentiment si myslím nemusí být nutně na místě. Např. proč bych měl na autě uchovávat šrám po, s prominutím, debilovi co neuměl s Barkasem zaparkovat. Ty šrámy, bylo jich po onomo umělcovi víc, auto vozilo od roku 1985 až do letošního roku, kdy se mi podařilo za cenu pouze částečné opravy blatníku se jich zbavit. Samozřejmě, pokud někdo vyloženě bude blatník studovat, rozdíl v hladkosti laku najde. Na běžný pohled ovšem nikoliv. V roce 1985 táta takovu možnost neměl a celý blatník lakovat byla škoda, nehledě na to že tehdy by zřejmě odstín ideálně stejně nechytli. Později jsme si na šrámy zvykli a až příležitost spolu s blížícím se prvním srazem mě přiměly zariskovat. Zatím nelituji. A protože máme Jirko asi ke svým autům z rodiny podobný vztah, já bych identického nového laku nelitoval. Jedenáctky s různými šrámy budou nějakou dobu ještě občas v provozu vidět, ale hezkou jedenáctku, byť autenticky opravenou, už jako bys pohledal. Jsi-li tím, kdo je odhodlán ji udržet jako svědka své doby co nejdéle, proč to neudělat pro ni co nejdůstojněji? Samozřejmě ne že nachromuješ rám motoru apod. |
Autor: | R11 [ úte 20. srp 2013 0:45:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
No to je sice pravda, leč zatím se přikláním spíš k tomu, opravit jen nutné a nechat co nejvíc původního. Celý nový lak se nakonec dá udělat vždycky... Auto má hooooodně kilometrů za sebou (doufám, že i před sebou ) a tak si říkám, proč to zastírat. Opotřebení a drobné šrámy nebo nedokonalosti k provozu auta patří. A šrámy jsou na jedenáctce rozesety po celém autě, takže při jejich důsledné opravě by se skončilo u celolaku. Nakonec k novému laku by se stejně pasovaly staré díly a to by pak bylo o to více vidět. A jak psal Tad, konečně už snad pomíjí doba, kdy veterán bylo ve vnímání lidí jen auto v absolutně perfektním (hlavně vizuálním) stavu. Proto asi jedenáctce tu její historii ponechám. Mám totiž pocit, že pak už by to nebylo to stejné auto. Ale tím nechci rozhodně ovlivňovat nositele dalších názorů do diskuse zde (myslím tím úvahy typu: proč se na to ptá, když už to má stejně vyřešený... ) Stejně tak nehájím vraky, kde rez (hlavně ta opadávající) má být podle majitelů dobovou patinou... Je totiž mnoho úhlů pohledu a potřeby nového laku. U Tebe, Radku je jasné, že na autě, které je vizuálně dokonale zachovalé, jehož lak nezažil nikdy ani potřebu šamponu, nebudeš nechávat oděrky od Barkasu. Pak měl Tvůj zásah rozhodně smysl. Stejně tak je jasné, že u auta, jako je Honzova pětka, která měla drolící se tmel na bocích a byla tříbarevná, byla potřeba nového laku nabíledni. I jeho nový lak tak má svůj smysl. No a pak je tu ten známý zlatý střed. Tříbarevná jedenáctka sice není, nějaký tmel na ní ale je (naštěstí ne na viditelných lakovaných místech) a někde bude potřeba drobné opravy laku. Nicméně pořád to není, dle mého názoru, na kompletní přelakování. Drobné škrábance jsou ošetřeny, takže dál nekorodují, jen jsou trochu vidět. Ale je to jak kronika toho auta. Aspoň v mých očích. Co riskuji? Maximálně nepochopení ze strany nezasvěcené neodborné veřejnosti, která stejně jedenáctku strká do stejné škatulky třeba s Favoritem. Lak nelak. Ta ocení (možná) auto až v době, kdy jedenáctky vůbec nebudou. Práve z důvodu mladosti a onoho "škatulkování". A zcela upřímně - pokud bude stát jedenáctka vedle CVčka, vždycky v eleganci u lidí vyhraje to CVčko. Teď, nebo za 100 let (to nemá být jakákoli narážka na majitele Renaultů 4CV, to je prostě neoddiskutovatelný fakt). Takže vlastně pak má větší smysl pohled (nazývejme ho třeba historickým pohledem) majitele auta. Proto tak uvažuji. Nicméně děkuji za vaše názory, doufám, že k nim přibudou další |
Autor: | Tad [ čtv 26. zář 2013 23:07:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
Jirko, proč nepatří Favorit do jedné škatulky jako R11 ? Vždyť jejich výroba se částečně překrývala a jezdili v +- stejném období. To že nejsou měřitelné po stránce jízdních vlastností apod. je věc druhá. Favorit z prvního roku výroby dnes prakticky taky už nepotkáš, ale určitě má právo na své místo v historii automobilismu mezi svými vrstevníky. |
Autor: | R11 [ čtv 26. zář 2013 23:23:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
Tad píše: Jirko, proč nepatří Favorit do jedné škatulky jako R11 ? Vždyť jejich výroba se částečně překrývala a jezdili v +- stejném období. To že nejsou měřitelné po stránce jízdních vlastností apod. je věc druhá. Favorit z prvního roku výroby dnes prakticky taky už nepotkáš, ale určitě má právo na své místo v historii automobilismu mezi svými vrstevníky. Ale to jistě, samozřejmě, já neřekl, že nepatří do stejné škatulky (Favorit se začal vyrábět ve stejném roce, kdy výroba R11 ve Francii skončila, ale společně toho samozřejmě najezdili dost ), já jen řekl, že obě auta mají lidi tendenci "škatulkovat" ve smyslu - Favorit taky není žádný veterán, tak proč je tohle auto (R11) veterán. První Favority se už taky dají vnímat jako youngtimery, chyba je pochopitelně v tom, že laická veřejnost to prostě tak většinou nevnímá, třeba i proto, že Favoritů poměrně dost ještě jezdí (i když ne těch prvních). Podle mě by podobným srovnáním dopadli i majitelé třeba posledních Opelů Kadett, Fordů Escort Mk 3 a Mk 4...a mnoha dalších. Bohužel. |
Autor: | mirekj [ ned 06. říj 2013 12:28:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nový lak - ano či ne? |
Ahoj, rozhodl si se už nějak? já bych asi byl při názoru, že pokud to kastle nevyžaduje, že by ten lak byl vyloženě špatný (vypálený od sluníčka, hodně poškrábaný) a podobně, tak bych tomu ještě dal čas.. A zároveň bych se tě chtěl zeptat, zda máš někoho, u koho by sis nechával spravovat a natřít ten podvozek? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |