Výzva všem kterým došla obsílka od ČKP s výzvou k zaplacení nepojištěného vozidla:
Neplaťte když nemusíte! Chci to tady rozšířit jelikož už sám sem byl vyzván k zaplacení a i pár známých. Po zjištění že se hodně lidí zalekne a zaplatí to sem zde chtěl rozšířit následující moji zkušenost:
Už podruhé jsem úspěšně anuloval výzvu k úhradě nepojištěného odbobí od čkp. Jejich jednání neni podložené relevantními důkazi (výpis pojištění, centrální registr vozidel - dle ombudsmana není směrodatný k výpočtu nepojištěného období a to se nebavím o tom jak je možné že k tomu mají přístup) a i postup vymahaní hraničí se zákony. Jinak kdo věří tomu, že se z toho hradí škody způsobené nepojištěných vozidel - ten je naivní. A měl by si zjistit trošku o původu a fungování čkp! je to jen jejich medík.
Bránit se můžeme mnoha způsoby, dle stavu vozidla v nepojištěném sankciovaném období: vozidlo bylo v depozitu, vozidlo bylo odhlášeno, vozidlo bylo převedeno, a pak možnost kterou vám čkp nenabídne ale je tam, to je právě můj případ:
A teď k mému případu:
Vozidlo nebylo provozováno ani odstaveno na pozemních komunikacích, tudíž mne nevznikla povinnost platit povinné ručení dle zákona
168/1999, přesněji dle § 1 odstavec 2, který zní:
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, může na dálnici1a), silnici2), místní komunikaci3) a účelové komunikaci, s výjimkou účelové komunikace, která není veřejně přístupná4) (dále jen „pozemní komunikace“), provozovat vozidlo pouze ten, jehož odpovědnost za škodu způsobenou provozem tohoto vozidla je pojištěna podle tohoto zákona. Povinnost pojištění odpovědnosti musí být splněna i v případě ponechání vozidla na pozemní komunikaci.ČKP argumentuje tím že vozidlo neprovozovat = depozit! ale na to se nechytejte... zákon
56/2001 §6 zní:
§ 6 (1) Každý, kdo hodlá provozovat na území České republiky silniční motorové vozidlo a přípojné vozidlo, je povinen tato vozidla přihlásit k registraci na předepsaném tiskopisu u příslušného obecního úřadu s rozšířenou působností, s výjimkou osob, jejichž pobyt na území České republiky netrvá déle než 185 dnů v příslušném kalendářním roce, (dále jen "žadatel").A tam je to kouzelné slovíčko "hodlá" což dle významu v češtině znamená může ale nemusí
takže podle tohoto zákona je jasné že neprovozovat neznamená depozit.
Takže vaše povinnost je:
ve lhůtě! sepsat odpor a námitku proti výzvě k zaplacení formou čestného prohlášení + lépe svědectví vašeho tvrzení. A poslat to spolu s formulářem který Vám přijde poštou (ne doporučene!! je to P.O. box). ČKP se vám bude nejprve snažit vrátit vaše tvrzení jako neopodstatněné ale nedejte se ! Nastává fáze "ping-pong" námitka -> zamítnutí -> námitka -> zamítnutí -> ... . Ale kdo déle vydrží ten vyhrává! Pokud si myslíte že máte správně sepsané a opodstatněné všechny dokumenty námitky, posílejte je furt znovu a znovu ty samé dokola formou elektronického formuláře. Konkrétně u mne až 9vátou moji námitku uznali
chce to výdrž ale pak je dobrý pocit za ušetřené peníze a že nejste hloupá ovce na kterých tato společnost parazituje.
Rozšiřte toto dál mezi své známe a mezi co nejvíce lidí Nedejme ČKP šanci !!!!a hlavně nekrmte pojišťovny když vozidlo neprovozujete! heslo zní:
NEJEZDÍM = NEPLATÍM ZÁKONNÉ POJIŠTĚNÍKdyby někdo chtěl pomoci sem ochoten dodat vzory tiskopisů a ostatní rady
stačí se ozvat:
x.bobes.x@seznam.cz nebo SZ
A na závěr dodám možnost bránit se pro fajnšmekry:
Podat žalobu, chtít uhradit náhradu za ušlý zisk a náklady na řešení čkp a jít k soudu... Zatím žádný soud nedoběhl až do konce výždy se čkp dohodla na mimosoudním vyrovnání.