RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je čtv 28. bře 2024 17:09:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 23:55:02 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 10:25:14
Příspěvky: 105
R11 píše:
Kam až mé zkušenosti s těmito vozy sahají, Trabant měl volnoběžku jen na 4. stupni, Wartburg na 2., 3. a 4. stupni...
Zadřít se to nemohlo, motor stále vyráběl podtlak, kterým přes spádový karburátor stále nasával palivo, které mazalo motor. Je to vlastně stejné, jako u kteréhokoli auta s karburátorem, jen konkrétně Trabantu chybělo palivové čerpadlo. Uzavřít přívod paliva do motoru při brzdění motorem umí jen vstřikovací jednotky, a to ještě ne všechny ;)

To ti fakt není hloupý psát tady takový krávoviny?A není to poprvé.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: čtv 17. črc 2014 0:06:57 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Safrane píše:
R11 píše:
Kam až mé zkušenosti s těmito vozy sahají, Trabant měl volnoběžku jen na 4. stupni, Wartburg na 2., 3. a 4. stupni...
Zadřít se to nemohlo, motor stále vyráběl podtlak, kterým přes spádový karburátor stále nasával palivo, které mazalo motor. Je to vlastně stejné, jako u kteréhokoli auta s karburátorem, jen konkrétně Trabantu chybělo palivové čerpadlo. Uzavřít přívod paliva do motoru při brzdění motorem umí jen vstřikovací jednotky, a to ještě ne všechny ;)

To ti fakt není hloupý psát tady takový krávoviny?A není to poprvé.



Tak koukám, že ta jízlivá poznámka o Světě motorů nestačila. Dobře...

Konkrétně jaké "krávoviny" jsem si dovolil napsat? Docela by mě to zajímalo ;)

Nedorozumění ohledně obsahu motoru R5 jsem měl pocit, že bylo vyjasněno. Taktéž mám dojem, že jsem dostatečně vysvětlil problematiku typů a designu předku u R11...

Pokud jde o volnoběžky na zmíněných autech, je to skutečně tak, jak jsem psal. U Saabu navím, nicméně o něm jsem nepsal...
Trabant - volnoběžka nevypínatelná na 4. stupni, Wartburg vypínatelná na 2., 3. a 4. stupni...(jedině, že by byla i na jedničce a já si toho nevšiml - přece jen na jedničku se kopce běžně nesjíždí a brzy se z ní řadí na dvojku, takže se nenechává jet auto na jedničku bez plynu...)

Pokud jde o funkci spádového karburátoru, o tom asi diskutovat nebudeme...nebo to snad nefunguje tak, jak jsem napsal?

A pokud jde o nebezpečí zadření motoru při brzdění motorem. Připusťme, že při sjíždění Grossglockneru by se to teoreticky stát po hodně dlouhé době mohlo (přece jen přes volnoběžnou trysku se nasává méně paliva, než přes hlavní), nicméně k tomuto tématu si dovolím ocitovat originální příručku k Wartburgu 353:

"Betriebsanleitung für den Personenkraftwagen 'Wartburg' 1000-353" (z roku 1966, str. 32, odst.3.6.)

Jízda s volnoběžkou
Volnoběžka přispívá k úspoře paliva, tichosti vozidla a šetření poháněcího ústrojí a je tím pádem výhodné ji mít neustále zařazenu. Vyřadit by se měla jen při
sjíždění klesání a na namrzlé vozovce, kde brzdný účinek motoru může přispět k vyšší bezpečnosti jízdy. Rovněž ji vyřaďte tehdy, chcete-li roztlačovat vozidlo při slabé baterii nebo porouchaném startéru.
Při parkováni vozidla v kopci je vhodné jako dodatečné zajištění vozu zařadit po zatažení ruční brzdy:


při stání do kopce 1.rychlostní stupeň,
při stání z kopce zpátečku.
V těchto případech není nutné volnoběžku vyřazovat.
(Pozn.:pojem vyřadit volnoběžku znamená povolit páčku pod volantem; motor pak brzdí a volnoběžka je vyřazena z činnosti. Naopak zařadit (zapnout) volnoběžku obnáší přitáhnout páčku pod volantem do ozubu; motor pak nebrzdí a volnoběžka tím plní svou funkci automatické spojky mezi převodovkou a motorem.


Jedině, že by to soudruzi z NDR mysleli jinak, než to napsali... ;)

Samozřejmě nesoudím škubavý pocit při jízdě při brzdění motorem...což byl asi hlavní důvod nepoužívání volnoběžky při jízdě z kopce.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: čtv 17. črc 2014 8:18:14 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 484
Bydliště: Tetín (Beroun)
Volnoběžka tam byla hlavně proto, aby při jízdě z kopce při ubraném plynu nehrozilo zadření motoru v důsledku nedostačujícího objemu oleje v palivu vzhledem k otáčkám motoru. Proto se tam dávala. Neboli např. při 3000 ot/min při jízdě (spotřeba směsi bezinu s olejem 1:33 u Trabanta, resp. 1:40 u Wartburga - pozdějí 1:50 u novějších typů spotřeba kolem 9 litrů/100 km představoavlo asi 0,3 l oleje v benzinu na 100 km, přítok paliva při brzdění motorem odpovídal nějakým 750 ot. (spotřeba nějakých 2,5 litru/100 km) představovalo by nějakých 0,07 litru oleje na 100 km. A to by mohlo vést k zadření. Je třeba si uvědomit, že motor byl mazán olejem, který zbyl na stěnách válců a v prostoru klikové skříně po odpaření benzinu. Jestli byl karburátor spádový (trabant - nádrž vepředu nad motorem) nebo bylo palivo dodávané AC pumpou (wartburg - nádrž vzadu pod zadním sedadlem) až tak důležité nebylo. Nějak si nevzpomínám, že by v návodu na W 353 bylo něco o vypínání volnoběžky v klesání, ale protože to už je nějakých 43 let, co jsem tím Wartburgem (r. v. 1968) začal jezdit a četl návod, mohu se i mýlit. A protože jsem volnoběžku nevypínal, s autem jsme najezdili čtvrt milonu km, což na W 353 bylo docela dost. Ostatně ty motory typu pimpilimpimpim brzdily v klesání hanebně, tak proč vypínat volnoběžku, že?

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: stř 06. srp 2014 1:31:32 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Tak ještě doplnění k diskuzi výše: zkušenostmi se člověk učí a to neustále - Wartburg měl volnoběžku opravdu i na 1. rychlostním stupni. Měl jsem možnost si to osobně vyzkoušet ;) Nechť je mi prominut můj omyl, ve kterém jsem léta žil :)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: pon 25. srp 2014 8:51:09 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 484
Bydliště: Tetín (Beroun)
Já jsem se s Tebou hádat nechtěl, to víš, je mi už 61 a mohu být i sklerotický a plést se i přes to, že jsem s tím autem najezdil kolem 200 tis. km (zbytek můj otec, jehož to auto bylo). Mladí obvykle vědí všechno lépe a více.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: sob 01. lis 2014 13:15:41 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
něco pro ty, co "paří" hry...

https://www.youtube.com/watch?v=mXnUJm-BEdY#t=12

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: sob 01. lis 2014 14:40:42 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: stř 05. pro 2012 21:23:59
Příspěvky: 149
Bydliště: Praha
Proč ne viď, aspoň někde se v životě můžu projet Alpinou :mrgreen:

_________________
Renault 21 TSE - 1.8 8V r.v. 90
Renault 21 TurboD - 2.1 r.v. 91
Renault Laguna 1.6 16V - r.v. 00
Renault Avantime - 3.0 V6 r.v. 02
Renault Laguna III 2.0 Dci - r.v. 11

http://mustang88.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: ned 02. lis 2014 11:56:39 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Nedalo mě to, abych jsem nedal odkaz na toto video :)

https://www.youtube.com/watch?v=rtoF-GhGtpk

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: pon 03. lis 2014 22:44:22 
Offline
člen RCC

Registrován: úte 29. kvě 2012 15:07:33
Příspěvky: 473
Bydliště: Praha 8
A dobře si udělal. Neřekl bych, že máme v klubu tak zkušeného moderátora:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Video
PříspěvekNapsal: stř 05. lis 2014 15:15:56 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Já mám teda jen 3 školy, ale nějak jsem nepochopil, jak tohle funguje... :roll: ,tak mě to někdo prosím vysvětlete 8-)

http://www.ilovegermanstyle.net/869-sub ... prank.html

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz