RENAULT CAR CLUB http://diskuze.renaultcarclub.cz/ |
|
Esperův Logan I sedan http://diskuze.renaultcarclub.cz/viewtopic.php?f=5&t=602 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Espero [ čtv 20. říj 2016 14:16:14 ] |
Předmět příspěvku: | Esperův Logan I sedan |
První vůz Tak jsem už zase tak trochu zpátky mezi vámi. Jak postupně konsoliduju situaci po rozvodu, tak včera jsem koupil v Pardubicích v AAA bazaru Dacia Logan sedan I. verze 2 - po faceliftu rok výroby 2011, po dlouhé době ojetinu. Jde o provedení v benzinu, 1,2 16V 55kW, neboli s motorem francouzské výroby, který se dával např. do Renaultu Thalia. Barva červená Passion, jsem na ní zavedený z prvního MCV I. Vůz měl najeto necelých 25 tis. Km, de facto stav nového vozu a je ve velmi pěkném stavu. Cena 86 tisíc Kč. Fakt je, že jezdit s tou dodávkou od H do práce bylo dost peklo, jak ekonomicky, tak s parkováním. Vůz je perfektně holý, přesně podle mého gusta, vůbec žádný komfort, nárazníky černé, stahování okem pádly, nemá ani rádio ani palubní počítač, žádné elektrické centrální zamykání. Jen základní vybavení asi tak na úrovni poloviny 70. let minulého století. To znamená, že je předpoklad minimálních nákladů na servis v důsledku poruch elektrického vybavení a tím pádem co možná nejlevnější provoz. Jediná výbava navíc je couvací signalizace. Rádio tam možná dám, mám ho doma z předchozí Dacie MCV I, co mi odtáhla bývalka, po vykradení jsem ho nenamontoval a nechal v krabici ve skříni. Ještě dokoupím gumové koberečky, ale jinak ten samohyb nechám tak, jak je. Zpracování interieru dokonalé, vevnitř nic ani nevrzne. Jede velmi pěkně, je dynamická, motor je lépe zpřevodovaný než u Thalie, která byla hrozně líná. Původně jsem chtěl koupit Renaulta Thalii, abych byl opět renaulťák, měli jich několik do 20 tis. km projezdu, ale prodávali to, třeba z r. 2013 (nájezd 13 tis. km) s úplně holou základní výbavou za 146 tis. Tak jsem se tam s nimi chytil, protože jsem řekl, že nebudu kupovat skoro 4 roky staré auto za cenu o 23 tis. Kč vyšší, než stálo v základní ceně tehdy nové. A šel jsem do Logana. Už se těším, až budu šrámy na nárazníku "lakovat" krémem na boty. Fotku dodám později až jí udělám, přivezl jsem to včera večer. |
Autor: | Safrane [ čtv 20. říj 2016 18:35:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
Ať se Ti daří. |
Autor: | R11 [ čtv 20. říj 2016 23:46:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
Tak to je super, vítej zpět Ten motor je super (pokud ho nezabili převodovkou). Máme ho v našem Cliu III Grandtour a naprostá spokojenost. Na dálnici žere víc, než ve městě, ale i tak se s ním dá jezdit pod 6 litrů. Nemá blbiny typu EGR ventil, to 16V je vlastně SOHC - vačku to má jen jednu, 16 ventilů - 8 z nich ovládaných přes vahadla. Servisně motor v pohodě bez nepřiměřených nákladů a jednoduchý oproti dnešním nesmyslům...A Euro 5 Doufám, že se zase setkáme |
Autor: | Espero [ pát 21. říj 2016 10:37:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
Připadám si sice tak trošku jako blb, když v květnu prodám nový rok používaný Logan MCV II a v říjnu kupuji starší sedan I PF, i když kilometricky na tom byly či jsou oba téměř stejně, ale tenkrát jsem dělil majetek po rozvodu a likvidoval společné dluhy. Takže jsem to udělat musel z nikoli automobilistických důvodů. Ten motor znám z Thalie, ale Dacia je lepší zpřevodovaná, takže je živější, má kratší převody na nižších stupních. Jenže jak jsem zjistil, je to auto po ženské a ještě k tomu invalidní (bylo tam nějaké speciální sedadlo, před prodejem demontované a vrácené původní), tak myslím, že nějaké překvapení se objevit může. Zatím jsem ujel ani ne 200 km, takže těžko soudit. Už jsem znovu nechtěl kombík, když mám tu velikou krabici od Hyundaje. Zajímavé je, že při prvním braní do nádrže o obsahu 50 litrů, která nebyla prázdná a hladové oko nesvítilo, jsem nacpal skoro 57 litrů. Takže myslím, že skutečný objem bude dost přes 60. Původně jsem chtěl znovu Thalii, ale nedohodli jsme se na ceně, připadala mi předražená. Setkáme se, jak bude příležitost. Asi na Zbraslavi, že? |
Autor: | Espero [ pon 31. říj 2016 10:21:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
Přidávám fotky nového Logana. Je přesně ve stavu, v jakém jsem ho koupil, i s nepořádkem vevnitř, jak ho prodalo AAA, jen na tachometru je už asi o 500 km více. Je vidět, že to je opravdu holá verze, má to jen ABS a posilovač brzd. Ovšem co tam není se nemůže porouchat a to je nezpochybnitelná výhoda. A je už na zimních kolech, které jsem 10 minut před focením namontoval. Koupil jsem sice použité gumy na origo diskách, jsou to Goodyear Ultragrip 8 a mají hloubku dezénu 7 mm. 4 kompletní zimní kola mne přišla na rovných 3 500,- Kč, přitom jsou ojeté jen o cca 18 % původního stavu. (koupeno na vrakovišti Renault PMJ Vlkov u Hořesedel). Jedna guma se přitom prodává za cca 1 600 - 2 000Kč (jak kde) a nový disk za 1 200,-. Říkali mi tam, že těchto provedení se k nim dostane málo k rozebrání, znamená to, že jednak jsou to prý držáky, jednak jich asi bylo jen málo prodáno. Prý by to mohl být jednou ceněný veterán. Potíž je v tom, že nejdříve tak v roce 2041, takže si už toho potenciálního veteránství neužiju, protože mi bude skoro 90 let v té době. Jediné co se mi fakt nelíbí jsou ty středové pokličky kol, asi je nahradím celoplošnými. Letní gumy jsou na stříbrně nastříkaných diskách, přece jen to vypadá o něco lépe než ty zimní. V tomto okamžiku už je Logánek čistý jako slovo boží. Příloha: Logan_sedan_2_WEB.jpg [ 40.18 KiB | Zobrazeno 15402 krát ] Příloha: Logan_sedan_3_WEB.jpg [ 34.35 KiB | Zobrazeno 15402 krát ] Příloha: Logan_sedan_4_WEB.jpg [ 33.87 KiB | Zobrazeno 15402 krát ] Příloha: Logan_sedan_6_WEB.jpg [ 36.35 KiB | Zobrazeno 15402 krát ] Příloha: Logan_seadn_9_WEB.jpg [ 37.96 KiB | Zobrazeno 15402 krát ] Příloha: Logan_sedan_12_WEB.jpg [ 22.36 KiB | Zobrazeno 15402 krát ] |
Autor: | Safrane [ pon 31. říj 2016 18:23:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
Vypadá moc hezky.Ta jednoduchost je kouzelná.Když s Loganem Dacia začínala,všichni se jí smáli.A za pár týdnů jim všem zmrzl úsměv na rtech.V Německu ho při losím testu najust převrátili a bylo jim to lautr h.....o platný.Dnes je Dacia mezi prémiovými značkami a takový Duster je uznávaný všude,kde se prodává.Tak ať Ti spokojeně slouží a doveze Tě vždy tam,kam si přeješ. |
Autor: | Espero [ pon 07. lis 2016 11:02:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
Tak po ujetí cca 580 km a prvním braní benzinu mám spotřebu 6,03 l. Zatím jsem jezdil tak, abych poznal auto co dokáže, jak je svižné a taky trošku rasantnějším způsobem, abych vůz prověřil. Jede to v podstatě velmi dynamicky, když už přímo ne jako dělo. Proti kombíku je to lehčí a je to velmi znát. Ze stejného důvodu to skvěle brzdí. Teď se už zaměřím na ekonomiku jízdy a myslím, že půl litru sundám dolů celkem snadno. Při jedné ze svižnějších jízd po okreskách, tu i tam i v rychlosti 120 km jsem někde v zatáčkách ztratil PZ středovou pokličku z kola, mám doma ještě jednu náhradní, byla ve voze. Asi to bude bolest tohoto provedení pokliček a tak časem pořídím celoplošné poklice, ty budou lépe držet. |
Autor: | Espero [ úte 15. lis 2016 14:28:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
Po ujetí cca 1300 km byla spotřeba při druhém braní 5,53 a po ujetí cca 2 000 km při třetím braní už 5,06 litru. Řekl bych, že jsem se s tím už asi naučil jezdit, přece jenom jsem od r. 2006 prakticky s benziňákem nejezdil a je to jiné než s dieslem. Jezdím s tím teď poměrně hodně, za 4 týdny od koupě vozu 2 tis. km. Ztratil jsem už i tu náhradní pokličku z PZ kola, asi tam bude nějaký problém na disku, že nedrží. Musím koupit celoplošné. |
Autor: | Espero [ čtv 31. srp 2017 11:50:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
Dnes jsem najel 40 tis. km. A také dal Logánka poprvé do servisu na výměnu oleje a periodickou prohlídku. Nakonec mi ho bude skutečně udržovat p.Uher v Hyundaiském neprodejním servisu v Hloubětíně, kde za běžný servis nedám více než tak 2-2,5 tisíce (bez oleje, který si dodávám), velkou H1 mi tam dělá obvykle do 3-3,5 tis. Kč. Je to nejen majitel toho servisu, ale vynikající mechanik a mohu doporučit i pro ostatní, když tak mu dám doporučení, jestli někdo projeví zájem. Už před týdnem jsme si vyjasňovali otázky kolem servisního intervalu oleje a kolem výměny rozvodů (zda po 6 letech ano nebo ne při malém 40 tis. nájezdu), tak dneska došlo k rozhodnutí, že rozvody zatím ne alespoň ještě rok, a že přejde na 20. tis. interval výměny oleje z 15 tis. (dá tam lepší fitr). Jde o to, že u vozů od data 15.6.2011 je tento interval předepsaný standardně, já mám datum 9.6. 2011. Takže zjišťoval důvod a ten je jen prý jen v tom filtru. Tím pádem protáhnu i časový servis na 20 tis. km, což i s olejem přinese úsporu tak 3,5 tis. kč za 4 roky provozu. Podle sdělení servisu před chvílí bude tentokrát servis stát jen 1,5 tis. Kč (bez oleje). S autem vůbec nic nebylo. |
Autor: | Sova [ čtv 31. srp 2017 14:30:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Esperův Logan I sedan |
měnit olej po 4 letech je pěkná prasárna |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |