RENAULT CAR CLUB
http://diskuze.renaultcarclub.cz/

Esperův R11, 1,7i
http://diskuze.renaultcarclub.cz/viewtopic.php?f=5&t=629
Stránka 1 z 8

Autor:  Espero [ sob 22. dub 2017 12:32:56 ]
Předmět příspěvku:  Esperův R11, 1,7i

19.4.2017 jsem koupil R11 z r. 1985, o kterém jsem psal jinde. Půjde příští týden rovnou na opravu karoserie, tady přidávám snímky aktuálního stavu před opravou.
Příloha:
R11_1_WEB.jpg
R11_1_WEB.jpg [ 83.65 KiB | Zobrazeno 22033 krát ]

Příloha:
R11_2_Web.jpg
R11_2_Web.jpg [ 113.25 KiB | Zobrazeno 22031 krát ]

Příloha:
R11_3_WEB.jpg
R11_3_WEB.jpg [ 93.8 KiB | Zobrazeno 22031 krát ]

Příloha:
R11_4_WEB.jpg
R11_4_WEB.jpg [ 89.28 KiB | Zobrazeno 22031 krát ]

Autor:  Safrane [ sob 22. dub 2017 13:26:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

S tou opravou karoserie bych byl opatrný.Vzpomeň si na karavan.Jak to rozdělají,budou si s Tebou hrát jak kočka s myší.Je úplně jedno,že je to dvorní servis.Už jen ten nesmysl s rovnací stolicí.Bože můj.Tam se dává auto po nárazu na podběh a s demontovaným agregátem,ale ne s ohnutým nosníkem o 4cm.Za ten chytíš řetězem po demontáži nárazníku a je to.To není traverza.Vyspravil bych ty děravá místa,vyměnil rozvodový řemen,opravil brzdy,nárazník,držáky světlometů a za pár drobných máš hotovo.Tohle auto toho tolik nepotřebuje.To,co Ti nabídli jako opravu plus celolak,je podle mne za takových 50-70 tisíc.

Autor:  Espero [ sob 22. dub 2017 19:42:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

No taky jsem o tom takhle přemýšlel, ale já mám raději, když se to udělá všechno. Na těch fotkách to vypadá lepší, než to je ve skutečnosti. Přední blatníky jsou po tom nárazu připosražené a vnitřní přepážka prohnutá dovnitř - to souvisí s tím nosníkem. Takže pravá světla šmajdají. Tady musím dát na jejich způsob opravy. Oni to moc dělat nechtějí, prý si na takové zakázce nevydělají, mají raději normované opravy nových koncernových aut za ceny pro pojišťovny. Takže to prý budou dělat po chvílích, když budou mít volnou kapacitu. Co se týká laku, tak na fotkách už je lak po oživení, jak jsem zjistil dělal to prodávající a jak zapršelo, je vidět, že zoxidovaná barva jde došeda (červená to dělá) a navíc tam, kde by klepali, by pak se odstín i lesk barvy lišil. Bohužel musí překlepávat i přední kapotu, která byla opravena blbě a proto nejde přesně slícovat. Tam by přístřik na novém laku pak vypadal jako u papoušků. To auto není na běžné ježdění, stane se z toho sváteční voňavka s veteránským atestem jen pro používaná jen pro konkrétní příležitosti. Jsou tam skvělí klempíři i lakýrníci, takže auto nejspíš bude vypadat, jak když vyjelo z fabriky (až na plasty).

Autor:  Espero [ pon 15. kvě 2017 12:22:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

Dneska jsem konečně odvezl R11 na rekonstrukci karoserie a menší mechanický servis do Autocentrum Votice. Začalo to tam ihned první nepříznivou zprávou, vypadá to, že přední kapota bude muset být vyměněna za novou, protože původní po tom nárazu, byť nijak velkém je zkřížená a zvlněná prakticky po celé délce odpředu až pod okno na pravé polovině a prý to vyklepáním řešit nelze. Kapota v současném stavu nejde slícovat, smůla je v tom, že není vůbec napadená korozí. Její oprava předchozím majitelem byla prý zbytečná, opravovali a lakovali něco, co opravit do původního stavu nešlo. Jakmile získám první fotky z průběhu prací, zveřejním je. Oprava vozu bude ale prý trvat dlouho, odhadují tak 3 měsíce.

Autor:  Espero [ sob 19. srp 2017 19:51:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

Byl jsem zkontrolovat o dovolené průběh opravy ve Voticícch. Lze říci, že zatím je vyvařena jen zadní část skeletu zevnitř, byly tam provedeny značně rozsáhlé "výspravky" vařením. Nejrozsáhlejší zásah byl na levém zadním podběhu, kde byla odříznuta prakticky celá horní část a nahrazena nově vymodelovaným plechem. Důvod spočívá v neodborné opravě z minulosti, kdy při vaření byla "zlikvidována" miska pod uchycením zadního tlumiče. Nyní byla klempířsky dle pravého podběhu vytvořena nová miska. Bylo to prý nutné aby bylo možné bezproblémově provádět montáže na tlumiči a pérování. Bohužel není zatím k dispozici přední čelo a tak oprava stojí. Servis se rozhoduje kompletně vyklepat původní čelo, případně kousky vyvařit, ale pořád by radši, kdyby bylo čelo nové, mimo jiné i z důvodů nákladů na opravu, které by byly vyšší. Dokud nebude opravené čelo, nelze opravovat přední část karoserie, protože bude poněkud nutno změnit geometrii předních podběhů v důsledku nárazu bývalým majitelem, ale prý jen o několik mm, o které jsou sraženy k sobě.

Jinak myslím, že možná rozhodnutí o pořízení R11 nebylo až tak od věci, za celou cestu do Portugalska a zpět jsme nepotkali jedinou R11, pouze ve Španělsku, ve Valladolidu jednu jedinou R9, a to ještě v ne moc dobrém stavu. Ta auta ze silnic v podstatě zmizela.

Příloha:
R11_0pr_14.8.17_web_1.jpg
R11_0pr_14.8.17_web_1.jpg [ 42.78 KiB | Zobrazeno 21807 krát ]

Příloha:
R11_Opr_14.8.17_web_2.jpg
R11_Opr_14.8.17_web_2.jpg [ 29.84 KiB | Zobrazeno 21807 krát ]

Příloha:
R_11_14.8.17_web_3.jpg
R_11_14.8.17_web_3.jpg [ 27.2 KiB | Zobrazeno 21807 krát ]

Příloha:
R11_Opr_14.8.17_web_4.jpg
R11_Opr_14.8.17_web_4.jpg [ 25.96 KiB | Zobrazeno 21807 krát ]

Autor:  Espero [ úte 24. říj 2017 21:36:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

Oprava se chýlí k závěru. Dnes mi volali z opravny, že je R11 předán do lakovny. Bude mít nové přední blatníky, přední kapotu, levý práh, pravý se nepodařilo sehnat, tak je opraven vyvařením, bylo vyvařeno zadní čelo u spoje mezi čelem a pravým bokem, odstraněna nekvalifikovaná oprava v minulosti a m.j. vytvořena opět spára mezi oběma díly, aby vůz vypadal jako původní, vyvařeny podlahy prostoru pro lidi i kufru, podběhy a celkově spodek. Přední čelo bylo vyříznuto z vozu, kompletně vyrovnáno a znovu do skeletu navařeno. Rez je úplně odstraněn. Vařili to prý pod CO2, používali odrezovače, zinkové nástřiky a nejmodernější technologie ochrany. V pondělí budu vyzvedávat z jiné opravny plasty, hlavně nárazníky a některé boční plasty po estetické opravě různých vrypů a drobných poškození. Mám tam domluveno, že v další fázi opraví zadní spoiler, vyjmou z něj železnou konstrukci, nechají udělat novou a celé to zalijí novou pěnou. Také opraví tvrdé plasty, neboli mřížku a brýle kolem světel, které se rovněž nepodařilo sehnat. Bude to ale velmi drahé, celkově opravu odhaduji někde mezi 120 až 130 tis.

Příloha:
23.10.2017_1.jpg
23.10.2017_1.jpg [ 105.84 KiB | Zobrazeno 21622 krát ]

Příloha:
23.10.2017_3.jpg
23.10.2017_3.jpg [ 66.94 KiB | Zobrazeno 21622 krát ]

Příloha:
23.10.2017_5.jpg
23.10.2017_5.jpg [ 53.08 KiB | Zobrazeno 21622 krát ]

Příloha:
23.10.2017_2.jpg
23.10.2017_2.jpg [ 60.31 KiB | Zobrazeno 21622 krát ]

Příloha:
23.10.2017_12.jpg
23.10.2017_12.jpg [ 50 KiB | Zobrazeno 21622 krát ]

Příloha:
23.10.2017_7.jpg
23.10.2017_7.jpg [ 80.56 KiB | Zobrazeno 21622 krát ]

Autor:  Pavel V [ úte 24. říj 2017 21:42:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

Držím palce, jsem zvědav na finální fotky a osobní prohlídku někde na srazu.

Autor:  Espero [ stř 25. říj 2017 10:16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

No jo, Hyundaje to teprve čeká, zatím ještě žádný z u nás prodaných nedosáhl veteránského věku, ale už se to blíží, počítám tak za 5 let se i o H bude mluvit moci i jako o veteránech.

Autor:  Sova [ stř 25. říj 2017 15:34:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

Espero píše:
Bude to ale velmi drahé, celkově opravu odhaduji někde mezi 120 až 130 tis.
Za ty peníze co si do toho strčil si mohl mít zachovalé Turbo...nasypat tolik peněz do nezajímavého kusu je slušně řečeno usměvné

Autor:  Espero [ stř 25. říj 2017 15:50:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův R11, 1,7i

Dneska jsm se byl na vůz podívat a schválit opravu karoserie před lakem. (A taky zaplatit první část ceny - pouhých 70 tisíc.) Je to udělané opravdu velmi kvalitně. Dost mě dostalo, že ta dílna, prý proto že jde o veterána se snaží uchránit i původní tovární nálepky v motorovém prostoru, třeba na pravém hrnci tlumiče, takže i když se tam vařilo, nálepku uchránili před horkem a při lakování jí zakryjí, aby tam zůstala. Je to nepodstatný detail, kdyby tam nebyla, nic by se nestalo. Také prý budou napodobovat plastizolový nástřik mezi podběhem a hrncem tlumiče, který byl na původních vozech pod lakem, prý aby vůz i s novým lakem vypadal jako původní. Zatím je provedeno obroušení na mnoha místech až na plech a hrubé první zatmelení nerovností.
Docela mě dostalo, že vedle mého tam jsou připravené do laku 2 jiné veterány, jeden z 20. let pick up a druhý z třicátých let, ale tady jsem značku nedokázal definovat. Neboli oni veterány běžně dělají a vědí jak na to. Když jsm tam byl naposledy v srpnu, tak tam měli Š 1201 sedana z r. 1956.

Stránka 1 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/