RENAULT CAR CLUB http://diskuze.renaultcarclub.cz/ |
|
Honzova R8 http://diskuze.renaultcarclub.cz/viewtopic.php?f=5&t=68 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | Safrane [ čtv 29. lis 2012 18:02:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 |
Ten,kdo zná auta a něco o nich ví,by se nikdy nedivil,proč právě R8.Za sebe mohu říci,že jediné auto,které bych před ní upřednostnil,je pro mne úžasná R16.A hned za ní bude vždy R8.Obyčejná,sériová lidovka,s posuvnými okny jako u Barkasu B 1000.S hranatým rychloměrem,s motorem 956 ccm,který si s kopci Vysočiny doslova hrál.Takže pokud veterána,tak R8 a ne Jaguar XJ6,ne BMW 2002 TI,ne NSU RO 80 nebo VW K70.Ne Fiat 124 Coupé ani Simca 1000 Rallye.Ani Fiat 128 Coupé či Lancia Beta Monte Carlo,ani žádný jiný a že ty jmenované patří do extra třídy,to je bez pochyb.Renault 8 totiž už v roce 1962 dokázal vyrobit jednoduchý,hranatý a naprosto obyčejný automobil,který však technicky rozhodně tak obyčejný nebyl.Kolik velkosériových automobilů v té době mělo kotouče na všech kolech či uzavřenou chladící soustavu s trvalou náplní a bezúdržbovou k tomu.Z dnešního pohledu úsměvné,v roce 1962 neskutečný pokrok.Výdechy v rozích přístrojové desky,kde foukal vždy čerstvý vzduch.Tichý,nesmírně pružný motor,už tehdy se spotřebou,která by byla chloubou i dnes.Řízení s vratnými pružinami,takže vést ho po silnici je požitek.Příjemné,citlivé brzdy,krásný hlas motoru,krom zpátečky lehké řazení.Pohodlná,široká sedadla,připomínající automobily o třídu výše.Samozřejmě i on měl své bolesti a slabé stránky.Dveře,pověšené na pevných čepech a při opravě karoserie velmi obtížné slícování dílů,složité závěsy přední kapoty,obtížné řazení zpátečky,nebezpečné a velmi nešťastně řešené plnění nádrže,nebezpečně umístěný akumulátor v předním rohu,kdy i nevinně vyhlížející náraz může způsobit zkrat a následný požár.I přes ty zmíněné bolesti vždy byl,je a bude Renault R8 jedním z nejlepších a nejuznávanějších Renaultů vůbec.Celým světem,protože celý svět ho znal a celý svět ho respektoval,když dokázal bojovat a vítězit v takových soutěžích,jako Rallye Monte Carlo a další a další. |
Autor: | R11 [ pát 30. lis 2012 1:40:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 |
Předně - krásný článek, Honzo, je to paráda číst (znám ho již o něco déle, než je zde), jen tak dál Jenom si říkám, že žiješ vlastně druhý život - po nárazu do té 706...divím se, že se Ti nic nestalo, neumím si představit čelní náraz do náklaďáku ani v dnešním autě... K příspěvku Safrana - naprostá pravda a souhlas. Jen - čtyři kotouče nevyráběl seriově v té době nikdo - R8 byla prvním sériově vyráběným vozem se čtyřmi kotouči Uzavřené chlazení ale první u R8 nebylo, měla ho už R4 o rok dřív Plnění nádrže v motoru mi zase tak nebezpečné nepřijde (když pomineme fakt, že je nad rozehřátým motorem, ale zase kdo by polil motor benzinem) a z hlediska nárazu je to skoro lepší, než z boku, kde je to víc na ráně. A nádrž byla schovaná pod sedačkami až za motorem, takže chráněná velmi dobře. Baterka - chápu, že dneska je to přeci jen jiné, ale spousta výrobců přesunula baterku zase do levého předního rohu...takže to nebude tak hrozné Ale jinak nelze s příspěvkem jinak, než souhlasit |
Autor: | Espero [ pát 30. lis 2012 12:51:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 |
Ten článek je pěkný a každý člověk v letech má za sebou historii podobně posatelnou, ať jde o Renaulty nebo jiné značky. (U mě by to bylo o Trabantech a Wartburgách počínaje ročníkem 1968.) Osobně jsem měl možnost poznat R8 jenom jako spolujezdec, mladý kluk po škole v prvním zaměstnání a v první polovině 70. let. Zato to byla zkušenost téměř každodenní po dobu asi 2 let na 10 km dlouhé trase cestou do práce a zpátky (bydlel jsem na jeho trase do práce). Šlo o středně šedivou R8 z r. 1964, neboli asi 10 let staré auto, vůbec už nevypadalo pěkně, lak zašlý, majitel se nijak nestaral a jenom jezdil. Technické detaily toho auta už nepamatuji. Ale R8 jezdila s kamennou spolehlivostí v zimě v létě. Za celá ta léta co jsem tam dělal, do práce ten člověk nepřijel ani jednou jinak než s R8. |
Autor: | honzam [ ned 22. zář 2013 19:37:43 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 | ||||
Ahoj kamarádi, musím se s vámi podělit o radostnou novinu, že jsem pro letošní rok dodělal garáž podle svých představ. Pro posouzení přikládám několik fotografií. Zdraví Honza
|
Autor: | Pavel V [ ned 22. zář 2013 20:26:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 |
Honzo, paráda,luxus,čistota, co více si přát. Je opravdu nádherná Ještě kanape a bydlet s R8 |
Autor: | R11 [ ned 22. zář 2013 23:53:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 |
Tak to je velká nádhera, takhle by to mělo vypadat. I můj sen je takto vypadající garáž. Když koukám na vybavení poličkami, čistotu, úhlednost.....napadá mě jen jediné - Honzo, nemáš času nazbyt? I já mám garáž Ale protože vím, že času nazbyt namáš, dodávám jen - opravdu, klobouk dolů |
Autor: | Tad [ pon 23. zář 2013 15:28:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 |
Parádní práce, Honzo. Mohli by závidět leckde i na operačních sálech |
Autor: | honzam [ pon 23. zář 2013 18:25:19 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 | |||
Děkuji za slova chvály, to člověka vždy potěší. V pátek jsem rovněž vyměňoval zadní pružiny, jsou to péra od Martina Krechlera. Auto je sice s nimi výš, než by bylo zdrávo, ale na druhé straně ta péra, co jsem tam měl v Soběslavi, byla zase až moc "sedlá" a já se přiznám, že ty "sedlé zadky" u R8 nemám rád. Je asi věc názoru každého, dávám k posouzení. Zdraví Honza
|
Autor: | Pavel V [ pon 23. zář 2013 18:48:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 |
Honzo, tato výška je naprosto vyhovující a v pořádku. Mě se takto líbí mnohem více,sluší jí to . Až s ní teď něco najezdíš, napiš jestli se nějak změnily jízdní vlastnosti. |
Autor: | Espero [ pát 17. led 2014 9:53:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Honzova R8 |
To není garáž, to je operační sál, tam musí být přímo radost ležet pod autem při opravování. |
Stránka 2 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |