RENAULT CAR CLUB
http://diskuze.renaultcarclub.cz/

Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1
http://diskuze.renaultcarclub.cz/viewtopic.php?f=5&t=694
Stránka 1 z 2

Autor:  Espero [ čtv 22. bře 2018 16:40:23 ]
Předmět příspěvku:  Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

Dnes jsem si poprvé prohlédl svůj nový Peugeot Boxer Blue 2000 Blue HDi, (bude mít přezdívku Pižmoň), už po provedených úpravách u Hagemanna v Opavě. (viz foto). Elektrická přípojka je udělaná ve vyříznutém otvoru v levém boku a vložené plastové krabici. Součástí dodávky je cca 4 m dlouhý el. kabel. Naftové topení Webasto je vložené pod přední pravé sedadlo v kabině a výdech do prostoru cestujících je skrze přepážku. Ovládání je udělané v podstropní poličce a lze ovládat jak z kabiny, tak ze zadního prostoru skrze okénko v přepážce. Teď mi budou ještě montovat výdřevu stěn, stropu a dveří a podlahu v provedení dubová překližka 10 mm s protiskluzovým tmavohnědým povrchem. Polepení koberců dělat nebudou, prý to nenabízí. To si budu muset udělat sám.

Převzal jsem faktury a musím je nejpozději v pondělí zaplatit, aby do středy se to zobrazilo v účetnictví firmy a ve čtvrtek 29. 3. 2018 jsem mohl vůz převzít a odvézt. Vzhledem k dodatečným úpravám obložení stropu a dveří budu nakonec platit asi o 4-5 tis. Kč více, než jsem původně plánoval. Prostoru tam bude dost pro 3 lůžka, nouzově se vyspí i 4 lidi.

Musím říci, že se mi vůz zatím moc líbí,červená peugeotí barva je skvělá. Ten člověk na fotce nejsem já, ale prodejce.
Příloha:
Boxer_8.jpg
Boxer_8.jpg [ 14.7 KiB | Zobrazeno 11320 krát ]

Příloha:
Boxer_9.jpg
Boxer_9.jpg [ 33.74 KiB | Zobrazeno 11320 krát ]

Příloha:
Boxer_12.jpg
Boxer_12.jpg [ 32.83 KiB | Zobrazeno 11320 krát ]

Příloha:
Boxer_10.jpg
Boxer_10.jpg [ 36.25 KiB | Zobrazeno 11320 krát ]

Autor:  Espero [ čtv 22. bře 2018 16:42:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperov Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

Pokračování fotek:
Příloha:
Boxer_1.jpg
Boxer_1.jpg [ 45.43 KiB | Zobrazeno 11317 krát ]

Příloha:
Boxer_2.jpg
Boxer_2.jpg [ 27.95 KiB | Zobrazeno 11317 krát ]

Příloha:
Boxer_3.JPG
Boxer_3.JPG [ 33.9 KiB | Zobrazeno 11317 krát ]

Příloha:
Boxer_5.jpg
Boxer_5.jpg [ 34.02 KiB | Zobrazeno 11317 krát ]

Příloha:
Boxer_4.jpg
Boxer_4.jpg [ 32.43 KiB | Zobrazeno 11317 krát ]

Autor:  Mustang88 [ ned 25. bře 2018 20:59:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

A proc ne Traffica ? :cry: Jinak to je Domanský ve Stodůlkách že jo ? 8-)

Autor:  Espero [ ned 25. bře 2018 21:45:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

Traffica ne proto hlavně, že je úzký, jde o spaní příčně. Peugeot má 187 cm vnitřní šířku, Traffic něco přes 175, už přesně nepamatuju, ale já mám 185 dlouhé tělo, takže tam budu normálně natažený. A pak taky šlo o cenu, já na Peugeota dostal 35% slevu proti ceníku z 938 na 610 vč. DPH. No a nakonec proto, že Peugeot byl schopen nabídnout vnitřní výbavu na karavana - výdřevu stěn dveří a stropu, dřevěnou podlahu, naftové nezávislé topení do zadního prostoru i do kabiny a taky elektrickou přípojku na 230V - v krabici jako do standardních obytňáků.
Je to Domanský na Stodůlkách. Jezdím kolem něj do práce.

Autor:  Espero [ čtv 29. bře 2018 21:50:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

Tak už je doma.

Zatím pocity trošku rozporuplné, ne z jízdy, ale okolností. Když jsem zajel pro naftu a blue HDi kapalinu, tak od ní mi zůstala zaseknutá pistole v hubici a nešla ven. Asi tak 1/2 hodiny kvůli tomu stepovala obsluha pumpy Globusu na Zličíně, nakonec to vyndali, ale příště se budu bát tam to "čurací péro" zastrčit. Když jsem chtěl platit, tak jsem sice dokázal pohodit peníze do kastlíku u té budky na placení, kdo to tam zná - ví, ale už jsem nedokázal si vzít peníze zpátky, nedosáhl jsem na ně, kastlík byl příliš nízko. Je to tam tak úzké, že jsem nedokázal ani pro peníze vystoupit, až to došlo člověku z auta za mnou, vylezl a peníze mi podal. Takže pumpovní zážitek přímo skvělý - zkejsnul jsem tam na hodinu pro fyzikální překážky. Proti Hyundai H1 fakt o třídu větší vůz. A když jsem přijel domů, tak jsem kvůli anténě nezajel do garáže, syn musel na stupátko, násadou od koštěte ohnout prut antény u vjezdu a tak jsem projel dovnitř. Zítra budu muset dát k vozu stůl, na něj židli a tu anténu odšroubovat do doby, než seženu tak asi čtvrtinovou. A to je ta anténa velmi krátká. Jízda se mi ale líbí a tak trošku jsem rozpačitý z umělohmotných kastlíků na palubní desce, přijdou mi příliš umělohmotně hrachovinkové, jestli je budu používat často, asi nic nevydrží. Ale možná je to jenom pocit.

Výdřeva vozu slabou překližkou v ložném se podařila velmi dobře.

Autor:  Espero [ sob 31. bře 2018 8:48:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

Na fotce je dobře vidět rozdíl v šířce mezi Dacie Logan a Peugeot Boxer.
Příloha:
Boxer_16.jpg
Boxer_16.jpg [ 82.91 KiB | Zobrazeno 11224 krát ]

Příloha:
Boxer_15.JPG
Boxer_15.JPG [ 85.78 KiB | Zobrazeno 11224 krát ]

Autor:  Espero [ úte 29. kvě 2018 22:13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

Nejsem si jist, jestli to tady někoho bude zajímat. Dlouho jsem se odmlčel, místo kecání na netu jsem pracoval na zateplení a čalounění ložného prostoru v Pižmoni. Před tím jsem ještě nechal dělat výdřevu z 4 mm překližky. Z vozu bude obytňák. No a mám to hotové, dodělal jsem to včera 2 hodiny před půlnocí. Byla to celkově dřina jako hrom. Zpočátku jsem byl jakoby v rauši z toho lepidla, ale posléze jsem si zvykl, takže teď mám trochu "strach", aby mi to "nechybělo". Ten filc se špatně zpracovával, nedal se řezat, musel jsem ho stříhat ručně nůžkami, což nebylo nijak přesné a byl velmi rozměrově nestálý po nanesení lepidla. Zátěžák proti tomu byl, co se týká zpracování, téměř bezproblémový. Nikde mi to ale nezvarhánkovatělo. V celém tom spacím prostoru šlo sumárně o polepení ploch včetně výplní 3 dveří trochu nad 16 m2. Jenže se to lepilo oboustranně, na podklad i nalepovaný materiál a u té poslední vrstvy, kdy šel alkapren na savé plochy, se aspoň jedna z nich musela natírat 2x. Takže celkem 5x16 m2 = 80 m2 a ze 4/5 natíraný na savý podklad. To je pro srovnání více než podlaha celého průměrného 3+1 v paneláku natřená jednou vrstvou.

Spotřeba materiálu: 20 m2 šedý lehký zátěžák, 18,7 m2 netkaný filc, 11,5 litru lepidla Alkapren 50, 5 litrů toluenu, 2 štětce a 2 nože na řezání. Celkové náklady 6 250 Kč.

Mezitím mi truhlář udělal přířezy trámků a překližek podle rozměrů, které jsem si změřil a spočítal a začínám s výrobou postelí a skříněk pod nimi. Tohle jsem si sám původně dělat nechtěl, ale nesehnal jsem nikoho, kdo by byl ochotný mi to do konce června vyrobit, jen nařezat. Takže z amatérského autočalouníka se dnešním dnem stávám amatérským truhlářem. Skříňky budu dělat z překližky 6,5 mm potažené tmavohnědým lesklým povrchem a trámků 2,5x4 cm.
Příloha:
Boxer_19.JPG
Boxer_19.JPG [ 27.71 KiB | Zobrazeno 10978 krát ]

Příloha:
Boxer_21.JPG
Boxer_21.JPG [ 31.45 KiB | Zobrazeno 10978 krát ]

Příloha:
Boxer_23.JPG
Boxer_23.JPG [ 27.78 KiB | Zobrazeno 10978 krát ]

Příloha:
Boxer_24.JPG
Boxer_24.JPG [ 31.21 KiB | Zobrazeno 10978 krát ]

Příloha:
Boxer_25.JPG
Boxer_25.JPG [ 34.65 KiB | Zobrazeno 10978 krát ]

Příloha:
Boxer_26.JPG
Boxer_26.JPG [ 29.55 KiB | Zobrazeno 10978 krát ]

Příloha:
Boxer_27.JPG
Boxer_27.JPG [ 29.82 KiB | Zobrazeno 10978 krát ]

Autor:  Espero [ pát 06. črc 2018 11:45:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

I když to na tomto specializovaném veteránském fóru asi nikho nebude zajímat, klubovních aut se to tak nějak také týká.
První fáze kemperské vestavby Do nového Peugeota Boxera je dnešním dnem hotová. Celá plocha lůžka je tvořena pod postelí celkem 8 skříňkami ve 4 velikostech. Dělal jsem si to všechno sám, konstrukce je ze šrouby smontovaných rámů a na nich je přišroubovaná překližka, nahoře tvoří rámeček - rantl pro vložení víka. Původně jsem to chtěl na panty, ale tím bych prodloužil "výrobu" o 2 až 3 dny a spotřeboval bych na to další hromadu šroubů. V H1 se mi pantové řešení moc neosvědčilo, tak asi po 10 letech se šrouby uvolňovaly a panty se začaly ohýbat, co chvíli jsem to musel pak různě spravovat. Celkově je v tom nyní asi tak 800 šroubů a vrutů různých velikostí. Před smontováním to budí dojem asi jako tetris. Skládá se to z množiny různých kostiček. Držadla vík skříní jsem řešil tím nejjednodušším a nejrychlejším a tím pádem nejlevnějším způsobem, provrtáním desky a provazem o síle 5 mm. Skříňky jsou řešeny tak, aby se nikde nedotýkaly boku vozidla, aby v důsledku vibrací nebo kroucení karoserie nedocházelo k poškozování čalounění anebo i vozidla.

Po složení už lůžko působí celkem kompaktně, muselo se to však srovnat na výšku, přišroubovat k sobě a nakonec zalištovat proti pohybu dopředu (lišta přišroubovaná k dřevěné podlaze a dozadu, lišta přišroubovaná ke skříňkám). Celková hmotnost je cca 50 kg.

Na plochu lůžka přijdou 2 molitanové desky 80 x 186 cm, ty budou jen povlečeny prostěradlem a přikryty dekou.

No a protože pro letošní dovolenou jsem nestihl druhou fázi kemperské výbavy, a sice skříňku s vybavením pro kuch. linku a vařič, máme tam dost místa, aby se nám tam vešel kempový stolek i s křesílky, takže budeme-li chtít soukromí při jídle nebo povídání, žádný problém.

Co se týká kuchyňské linky, ještě nemám všechno úplně rozmyšleno, hlavně jak dopravit vodu do umyvadla - dřezu, jestliže se chci vyhnout používání trakčních elektrických baterií a různým fórovým čerpadélkům na 12V napětí. Nádrže na vodu ve vhodných rozměrech na cca 75 litrů vody k sehnání a vestavění do linky jsou. Ale protože jsem z generace, která by si měla umět poradit i bez elektřiny, vzpomněl jsem si, jak měl doma dědeček, když ještě neměl obecní vodovod ani v plánu města, když jsem byl ještě malý kluk, a čerpal vodu pákovým čerpadlem u každého umyvadla v domě ze studny. Napadlo mě, že vodu budu čerpat z nádrže ručním pákovým čerpadlem, jenže jsem zatím neobjevil žádné vhodné. Ještě se po dovolené podívám se na potřeby pro jachtaře, ti používají taková čerpadla pro vyčerpávání vody z lodi. Výhodu by to mělo, že bych nemusel mít žádnou vodovodní baterii se spouštěčem čerpadla v kohoutku, ale postačila by obyčejná trubička výškově stavitelná, což by věc zlevnilo a zjednodušilo i servisně - bezporuchové řešení. Jako vařič budu používat dvouvařič MEVA na plynové bomby 3,5 kg. Ten vždycky před STK vyndám, takže nebudu muset dokládat žádné revizní zprávy. No a linka bude doplněna připevnitelným stolkem, takže ten kempovací pak už s sebou vozit nebudu.

Celé řešení směřuje k tomu, abych se co nejvíce obešel bez kempů a různých stellplatzů.

Autor:  Espero [ pát 06. črc 2018 11:53:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

Příloha:
DSC00020.JPG
DSC00020.JPG [ 36.08 KiB | Zobrazeno 10762 krát ]

Příloha:
DSC00021.JPG
DSC00021.JPG [ 29.41 KiB | Zobrazeno 10762 krát ]

Příloha:
DSC00022.JPG
DSC00022.JPG [ 27.96 KiB | Zobrazeno 10762 krát ]

Příloha:
DSC00028.JPG
DSC00028.JPG [ 35.84 KiB | Zobrazeno 10762 krát ]

Autor:  Espero [ stř 25. črc 2018 16:57:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esperův Peugeot 2000 Blue HDi L2H1

No a poslední foto z první fáze bydlící vestavby - lůžkově-skříňová část, už s osvětlením na stropě. Teď už mě čeká udělat kuch skříňka s pracovní plochou, vařičem, umyvadlem nerez a nádržemi na vodu a odpadní vodu, dodávku vody do umyvadla budu řešit narozdíl od "moderních karavanistů" nožní šlapací pumpou. Použiji nikoli karavanistické vybavení, obvykle řešené elektricky ale jachtařské, abych se nemusel zabývat umísťováním trakční baterie, rozvody od ní k čerpadlům a kohoutkům a snížil tak závislost na potřebě dobíjení energie v různých kempech a štelplacech prakticky na nulu.

Příloha:
DSC00071.JPG
DSC00071.JPG [ 338.83 KiB | Zobrazeno 10644 krát ]

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/