Druhý vůz:
Hyundai H1 / 6 VAN 2,5 TCi, barva HIP HOP RED z 03/2004 (Kim ir Čong) – dodávka 6 místná[/b]
Tento vůz jsme koupili jako velmi mírně ojetý (necelých 29 tis km a 1,5 roku starý) v r. 2006. Je to vůz určený výhradně pro dlouhé cesty nad 100 km od baráku a tak ho také používáme. To ale znamená, že jeho využití je ze všech vozů nejmenší. Pořizovací cena byla 320 tis Kč po slevě (o 220 tis. Kč levnější, než by stál nový) a po zakoupení jsem na něm provedl nějaké úpravy – do ložného prostoru jsem vložil postele se skříněmi pod nimi, což nám umožňuje tam při cestách na dovolenou ukládat věci a nevozit žádné batožiny. Konstrukce postele je však natolik bytelná, že umožní na postelových deskách vozit náklad do hmotnosti 400 kg, takže auto lze bez nutnosti demontáže postele užívat i pro převážení nákladu. Pod stropem jsem pak instaloval poličku na věci, abychom si měli kam odložit oblečení, když se před spaním svlékneme. S tímto vozem se na krátké vzdálenosti jezdit nedá, má spotřebu pak cca 12 litrů na 100 km. Na dlouhých cestách však při 2,5 litrovém objemu motoru umí jezdit i za cca 7,8 litru. Průměrnou spotřebu za celou dobu provozu má 9,1 litru nafty na 100 km. Vůz má dnes najeto 75 tis. km. Je to pro posádku velmi příjemné auto a přiznám se, že ho mám zatím nejraději ze všech aut, které jsem kdy měl. Je velmi povedené, snad s výjimkou konstrukce zadních brzd, poměrně spolehlivé, i když o něco méně než vozy od Renaultu, minimum závad, většinou elektrických a hlavně pohodlné na obsluhu, dynamické (umí jet až cca 183 km/h dle tachometru). Využíváme ho do značné míry jako obytný vůz, takže nám umožňuje při dlouhých cestách být nezávislými na ubytování v hotelích a kempech. Důležité je, že se tam může pohodlně vyspat celá 5 členná rodina 3 děti vepředu a 2 rodiče vzadu. A jak by také ne, když plocha toho vozu činí cca 10,5 m2. Sjezdili jsme s ním značný kus světa. Byli jsme s ním v Německu, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku, Rakousku, Chorvatsku, Černé Hoře, Bosně i Hercegovině, Švýcarsku, Lichtenštejnsku, v Itálii, Francii až do Marseille a máme připravené trasy cest na Nordkapp (Německo, Dánsko, Norsko, Finsko a Švédsko), do Turecka až do Tarsu (Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko) a na Sicilii (znovu Rakousko a Itálie, ale tam, kde jsme ještě nebyli). Zatím jsme je však nerealizovali. Takže kdyby se chtěl někdo přidat....
Nicméně už je prakticky rozhodnuto, že při obměně tohoto vozu bude nahrazen 6 místným Renaultem Traffic v provedení Long, to však nebude dříve, než tak za 4 roky. Důvodem je podle mně nevyhovující servisní politika a zákaznická podpora u hyundaje.
Příloha:
Hyundai_H1_5.jpg [ 5.5 KiB | Zobrazeno 19000 krát ]
Příloha:
Espero´s_H1_7_WEB.jpg [ 5.5 KiB | Zobrazeno 19000 krát ]
Příloha:
H1.WEB2.jpg [ 10.8 KiB | Zobrazeno 18981 krát ]