Podělím se s vámi, aspoň stručně, o motoristické postřehy ze severního Kypru. Tedy připomínám, že jde o část ostrova, která není v EU. Při srovnání s jižní částí ostrova, která v EU je, rozdíl poznáte. Tedy částečně i na vozovém parku, ale ten se ani tak zdaleka neblíží socialistické hrůze, kterou mnozí z nás pamatují. Pokud jde o silnice - díky příznivým klimatickým podmínkám (téměř žádná zima) jsou v dobrém stavu. Často jsou stavěny jako dvouproudové, avšak s minimem nadjezdů či sjezdů. Ty jsou nahrazeny kruhovými objezdy. Snad kvůli jednodušší výstavbě a financím. Provoz není příliš hustý a neviděl jsem žádné agresivní či bezohledné chování. Převažují auta stará cca do 10 - 15 let. Pokud jde o značky, zastoupeny jsou nejčastěji Mercedes, Ford, Renault, Hyunday (ten zejména mezi novými vozy). Kupodivu VW se příliš často nevyskytuje (leda jako užitkové auto), Škoda vůbec (nevím, zda je to škoda
).
Auta i autobusy jsou namixovány s volantem vlevo i vpravo, jezdí se vlevo. To je pozůstatek britské správy ostrova, dokonce i nová auta se na ostrově dosud prodávají za libry (stejně jako nemovitosti).
Pokud jde o renaulty, z nových nejčastěji potkáte Mégane a Fluence. Avšak stále je často k vidění R9. Svého času jich jistě musel být plný ostrov, když je lze i dnes tak dlouho po ukončení výroby spatřit. Mluvím samozřejmě o původních francouzských modelech, těch tureckých jsem mnoho neviděl. A po R9 se lze ještě shledat i s R12. Auta sice netrpí korozí, ale od slunce mívají poškozený lak i interiér. Tolik krátký výlet na severokyperské silnice