RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je pon 25. lis 2024 15:07:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 14. lis 2013 1:16:58 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Co říkáte tomuhle?

http://www.evans-coolants.cz/

Chladící kapalina bez obsahu vody, která by měla zaručit, že se motor nebude za žádných okolností přehřívat, tedy ani zbytečně tlakovat, měla by zabránit korozi chladícího systému, protože v ní není voda ani kyslík, není nutnost ji po x letech měnit...skoro jako pohádka ;)
Tak pište, cosi o tom myslíte :)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14. lis 2013 16:48:22 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Příspěvky: 120
Bydliště: Horažďovice
:lol: bezvadnej reklamní tah na bázi magnetu na palivové hadice co sníží spotřebu které sem taky někde zahlédl :lol:
To co popisujou splňuje i normální klasická náplň (při použití destilované vody kterou málokdo používá) když se dodrží výměnné intervaly - na tuto chladící kapalinu byl chladící okruh vozidla konstruován výrobcem... Navíc mi přijde že tam vyzdvihujou problémy které ve skutečnosti problémy nejsou.
Závada č. 2 je cena... když vezmeme v úvahu že vozidlo má v chladícím okruhu v průměru 5L tak by to byla drahá sranda a toho pláče až praskne nějaká hadice... navíc té doživotní náplni vůbec nevěřím, pochybuji že varem a příštupem vzduchu si kapalina nechá své vlastnosti i po 3 letech...
A poslední věc zajimalo by mi co tam je když to neni na bázi vody (voda jakožto jeden z nejlepších tepelně vodivích prvků za nejnižší viskozity) - dle mne bude mít vyšší viskozitu což znamená horší tekutost a tím větší namáhání všech částí.

+ další poznatek nemrznoucích kapalin máme více druhů podle použitých segmentů v chladícím okruhu což je rozlišeno jak barvou tak je přímo napsáno že to není určeno např. pro hliníkové hlavy válců apod... zato tady se to rozděluje pouze na historické/ sporotvní/ moderní civilní atd.... :lol: :lol:

Jinak jestli má někdo možnost dostat se ke složení docela by mne to zajimalo z čeho to je


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14. lis 2013 17:49:36 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Také jsem se s tímto nesmyslem setkal :lol: Souhlasím s Lukášem ;) Tohle je přesně to, co bych si do auta nikdy nedal. Jsou to jen lži a reklamní trik, jak z lidí dostat peníze :!: Když výrobce vozidla stanoví výměnný interval chladící kapaliny, tak jeden z důvodů je aby se odstranili nečistoty, které se provozem vozidla uvolňují do chladící kapaliny. Další funkcí je antikorozní ochrana atd... Prostě nic není na věky a nic není doživotní :!: Nevím z čeho je ten nesmysl vyrobený, ale jednou ze základních chemických složek bude určitě voda.

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 14. lis 2013 23:57:56 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Tak tady je odpověď, konkrétně test: http://www.norosion.com/evanstest.htm

Je to na bázi 100% glykolu a tak mě ani nepřekvapují problémy s tím spojené...


Lukáši, klobouk dolů, Tvá odpověď poměrně přesně shrnuje některé skutečnosti vyplynulé z testu.

Ono to asi nesmysl úplně nebude, jen mi příjde přinejmenším sporné použití ve veteránech a youngtimerech. Ono to, co o tom deklaruje výrobce může fungovat, ale těch úprav a úskalí je tolik a takového rázu, že je to pro auta téměř nepoužitelné, nebo alespoň ne s uváděným efektem...

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz