RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je ned 24. lis 2024 7:49:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 46  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: úte 03. led 2017 1:23:16 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Ať chceme, nebo nechceme....je to tak ;)

http://tn.nova.cz/clanek/mate-v-garazi- ... teran.html

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: úte 03. led 2017 1:31:53 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Espero píše:
Vyšel článek o autobusech SETRA s velkou galerií od historických až po současné, tak pro zajímavost přidávám link.
http://www.auto.cz/setra-65-let-jejich-autobusu-velke-galerii-101244?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu


Bomba....některými občas jezdím, některými bych se chtěl svézt :) Jako řidič samozřejmě ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: pát 06. led 2017 21:37:38 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
https://www.garaz.cz/magazin/novinky/30 ... o-limuzina

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: stř 25. led 2017 15:26:25 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Tak si přeci jen cestou na dovolenou a zahraniční srazy připlatíme

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nemeck ... ta/1442087

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: ned 29. led 2017 12:32:24 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
http://www.auto-moto.com/insolite/delir ... 75879.html

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: čtv 23. úno 2017 13:56:09 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Dneska jsem narazil na článek o T 603. Jako kluk jsem s Tatrou 603 dost jezdil, hlavně s tou první verzí - třísvětlovou. Bylo to velkolepé auto vzhledem k rozměrům malého kluka ve věku 7 až 12 let a taky jsem byl tenkrát hrozně pyšný, když jsem s tím mohl jet, byť jen třeba před školu, kam mě otec odvezl. Ale většinou mě s ním brával tak jednou měsíčně na delší služební cesty, vyreklamoval mě ve škole a při nich mě vodil do různých továren, automobilek, strojíren, gumáren atd. Takže jsem to měl i s exkurzemi. On tam něco vyjednával a někdo z té fabriky mě prováděl po výrobě. Holt jiné časy i přístupy lidí než dnes. Otec pracoval v Pragovce jako šéf zásobování, dnes logistiky, později přešel do Avie, když tam byla předána výroba vozů V3S, které zaváděl do výroby v Pragovce. A jako služební auto měl právě nejprve tuto T 603, později v Avii pak jiný typ, Škoda 1202, už zdaleka ne tak reprezentativní. Dokonce si pamatuju i jméno řidiče od T 603, Ladislav Votava, kterému otec neřekl jinak než Voĺačo. Později, už v Komerční bance jsem měl k dispozici T 613 a i T 900, ale srovnání s tou T 603 z klukovských vzpomínek neunesla. (A taky si nepamatuju, jak se jmenovali jejich řidiči - tam se střídali).

Tak ho tady přidávám: http://autobible.euro.cz/tatra-603-budila-pred-sedesati-lety-ve-svete-uzas-budi-i-dnes/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: čtv 23. úno 2017 14:08:08 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Pěkné vzpomínky, představuji si, jaké to asi mohlo být... Jednou bych se rád v T603 a i jiných rád svezl :) Možná si to ještě dnes neuvědomujeme, ale třeba za dalších 20-30 let budeme vzpomínat i na dnešní Škodovky, Renaulty atd....

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: pát 24. úno 2017 23:48:39 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Dostal jsem pozvánku od Hyundaie na předváděčku elektromobilu Hyundai Ionic. Včera jsem si to vyzkoušel. Bylo to ve dvou verzích jednak hybridní s benzinovým motorem 1,6 GDI 77kW + elektromotorem 28 kW a pak ryze elektrický s elektromotorem 88kW. Ten hybrid mě nezajímal, jezdil jsem jen elektrickým.

Základní cena hybridu 700 tis Kč, luxusní verze 850 tis. Kč.
Základní cena elektrického 860 tis.Kč, luxusní verze 1 milion Kč.
(všechny ceny zaokrouhlené o jednu desetikorunu směrem nahoru)

Záruka by na to měla být 5 letá a na akumulátory 8 letá (nebo 200 tis. km).

Jízdní dojem velkolepý, jednak vůz je naprosto kvalitně zpracovaný a ergonomicky je to špička, ale hlavně jízda s elektrickým motorem je velmi dynamická, hlavně odspodu, takže při rozjezdu na semaforech jsem ve vedlejším pruhu benzinový vůz vyšší střední třídy nechal daleko za sebou. Má to také velmi ostré řízení, malý poloměr zatáčení, na volantu se s tím musí podstatně plynuleji, než s běžnými vozy, což bude asi souviset s jiným řešením hnacích poloos a řízení. Vůz je také velmi stabilní, je jako želva, nenaklání se, což bude asi vlivem nízkého těžiště v důsledku u podlahy umístěných akumulátorů. Při jízdě se levá noha nudí. Startuje se to tak, že se sešlápne brzda a zmáčkne tlačítko start na středové konzoli. Vypne podobně, jen to tlačítko k vypnutí je na desce pod volantem vpravo. Parkovací brzdu to má jen elektronickou, žádná páka jak jí známe z běžných vozů. Ovšem kámen úrazu je v dojezdu, uvádí se, že dojezd je asi 280 km, s tím, že v městském provozu lze využít rekuperace kinetické energie, což by zvýšilo dojezd asi o 15%. Neboli můžu s tím dojet ode mne, řekněme do Brna a tam zůstat už nejspíše natrvalo a jednou provždy.
Přístup Hyundai reprezentovaný předváděcím technikem k možnosti cestovního nabíjení je poněkud boží. Řekl, že ve výbavě vozu je pohotovostní nabíječka, takže stačí to kdekoli připnout k zásuvce a nabít. Neřekl ovšem, kde tu zásuvku vzít, neboť jsem hluboce přesvědčen, že každá zásuvka někomu patří, ale prakticky nikdo jí nemá vybavenou elektroměrem umožňujícím změřit spotřebu a na základě toho zaplatit spotřebovaný proud. Takže to vidím tak, že zastavím někde u domu, a když na moje bouchání vůbec otevřou, požádám místní majitele nebo nájemníky o zapojení kabelu do tramvaje. Doma se prý dá instalovat na zeď stacionární nabíječka na třífázový proud.
Jako auto na ježdění po městě nebo krátké cesty do práce je elektromobil naprosto skvělý, mohu-li doma dobíjet. Neboli – jezdím jen kolem domu a mám garáž. Ovšem kupte si auto jen na ježdění kolem domu a do práce za „milionek“. Pro tenhle účel je vůz pak zbytečně nadvybavený luxusními a nadstandardními prvky včetně kvalitního infotainmentu. (To byl mimochodem důvod, proč jsem před časem nekupoval I30, protože pro auto do práce tu výbavu prostě nevyužiji, ovšem platím jí jak při pořízení tak při servisu a koupil jsem méně vybavenou, ale taky o dost levnější Dacii). Auto na ježdění do práce je vzhledem k účelu primárně o ekonomice provozu, pak teprve o osobním uspokojení.
K širokému využití chybí 3 věci:
1. Infrastruktura pro elektrické dobíjení z veřejných dobíjecích přípojek, a to nejen na národní (státní) úrovni, ale na úrovni minimálně celoevropské.
2. Státní dotační programy pro majitele těchto vozů. Je nutné, aby si státy uvědomily, že tyto vozy jsou vyvíjeny v důsledku jejich tlaku na omezování emisí spalovacích motorů, a tedy že by se měly podílet na úhradě zvýšených nákladů majitelů-obyvatel, firmy si to na rozdíl od nás mohou uplatnit do daní rovnou. Přičemž dotační politika by měla být dvousměrná - přímá dotace na pořízení vozu, řekněme ve výši rozdílu mezi stejně velkým a vybaveným benzinovým vozem a elektromobilem, nepřímá ve formě úspor na dani (například možnost odpočtu energetické daně včetně solární jakožto položky snižující daň z příjmu a pak přímé slevy na dani z příjmu v důsledku mání takového vozu).
3. Zdrojové napájení akumulátory je dle mého názoru slepá cesta vývoje, je to neekologické vzhledem k zátěži přírody při výrobě akumulátorů, které vyžadují odčerpávat z přírody prvky daleko méně zastoupené než ropa a také z hlediska ekologické zátěže při likvidaci těch akumulátorů a to nemluvím o akumulátorech rozdrcených při různých nehodách a z tohoto důvodu různě vyteklých na silnici. No vyteklých jsou to gelové akumulátory, ale stejně….. Vývoj logicky by měl vést přes palivové články.

Technik od Hyundai mi řekl, že Hyundai u nás vozy dotuje částkou 200 tisíc (snížením ceny) oproti cenám na vyspělých trzích a že projednává ještě podobnou dotaci s nějakou další na tom zainteresovanou firmou, ale že se pokoušeli jednat o státních dotacích pro majitele, jenže naši volení i….i na to nechtějí slyšet. Pokud vím, tak v Německu na to nějakou dotační politiku mají.

Závěr: Krásné designově, kvalitní, skvěle jezdící, drahé, ale přitom prakticky nepříliš použitelné – je to spíše socha než automobil.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: pon 27. úno 2017 15:39:02 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... -jakemkoli

V článku a reportáži není uvedeno, že se však tato změna dotkne jen klasického registru vozidel. Vozidel a provozovatelů, které jsou v registru historických nebo sportovních vozidel se tato změna netýká a převody a registrace vozidel budou i nadále muset řešit v místě trvalého bydliště starého i nového majitele (provozovatele)

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: stř 01. bře 2017 12:08:29 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Našel jsem článek o Dacia ojetinách. Ne se vším tam jako již 10 letý Daciák, byť věkově lehce nad hrobem souhlasím, ale jako informace to sem domnívám se patří.

http://autobible.euro.cz/dacia-jako-ojetina-kterou-chtit-kterou-nebrat-nakupovat/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 46  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz