Články nejen o Renaultech

Moderátoři: Pavel V, R11, Tad

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

Uživatelský avatar
R11
Administrátor
Příspěvky: 782
Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Bydliště: Praha

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od R11 »

To jsem zvědav, jak budou auta skvěle jezdit na piliny, slámu či skořápky ořechů... :evil:

http://byznys.ihned.cz/c1-65905930-unip ... n=mediafed
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

citace od RN-RNews :arrow: Britský server Drive Tribe (který založilo známé trio May, Hammond, Clarkson spolu s jejich producentem Andy Wilmanem) sestavil žebříček 13 nejskvělejších hot hatchů všech dob.
Ano, Renault je tam rovnou 3x (ne, neuhádnete, které modely) a pochopitelně zajímavý je i vítěz tohoto klání. Zběsilý vůz na který se už trochu zapomíná.

https://drivetribe.com/p/top-13-coolest ... ce=network
Uživatelský avatar
R11
Administrátor
Příspěvky: 782
Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Bydliště: Praha

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od R11 »

Konečně inteligentní článek ohledně používání mlhovek ;) ;) ;) :!: :!: :!: Čtěte a řiďte se tím, prosím :mrgreen:

https://www.garaz.cz/magazin/novinky/30 ... -internetu
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

Espero
Příspěvky: 506
Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Bydliště: Tetín (Beroun)

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Espero »

Vyšel zajímavý přehled o cenách vozů v r. 1978. Dnes jde bez výjímky o veterány. To mi bylo 25 let a chystal jsem se právě koupit svůj v pořadí druhý vůz, Š 100, (po Trabantu 601 S, který jsem si koupil o 4 roky dříve jako svůj první vůz po maturitě). Je jen potřeba doplnit, že tehdejší průměrná mzda byla někde kolem 1 500 Kčs a že např. na Renault 15 bylo potřeba vynaložit mzdu za asi tak 68 měsíců (pokd by ovšem jeden žil ze vzduchu). Na Dacii 1300, která tenkrát patřila mezi luxusnější a dražší vozy by bylo třeba vynaložit mzdu za nějakých 44 měsíců. Takže renaultské i daciácké vozy byly tenkrát určeny pro "lepší" lidi, mezi které patřili hlavně různí řezníci, zelináři, a jiní, hlavně podpultoví přerozdělovači hmotných statků bez front, melouchoví vyráběči a zhodnocovači jiných hmotných statků a pak nomenklaturní kádři. Ti ovšem měli často nařízeno jezdit vozy sovětské produkce. Jak kdo. Já v té době pracoval (MTTÚ Praha) a po večerech jsem učil jízdy i teorii, jakož i techniku v Autoškole Vinohrady, a při tom všem studoval vysokou školu, takže souběh 2 prací mi umožnil vůz pořídit o několik měsíců dříve. Většina termínů, které zde uvádím, jako melouchář, podpultový rozdělovač nebo nomenklaturní kádr už dnešní mladá generace nezná, takže možná tomu, co jsem napsal nebudou rozumět a jestli ne, je tomu tak vlastně dobře.http://www.autoforum.cz/fascinace/cenik ... -internetu
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
Espero
Příspěvky: 506
Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Bydliště: Tetín (Beroun)

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Espero »

Dnes je významné datum, jak nás učily soudružky (soušky) učitelky (dnes pančelky).
Neučily nás ale, že v tento den před 60 lety byl vyroben první Trabant. Já měl kdysi postupně dva a nemohu zapomenout. Napříkad to dokonalé pohodlí při přespávání ve voze, měření paliva lízátkem přímo v nádrži, nádrž těsně nad nohama spolujezdce, přepínání rezervy paliva za jízdy pod nohama spolujezdce u podlahy na přední příčce, zprovozňování topení přesazováním pancéřované trubky z předního čela na hrnec odvodu ohřáteého vzduchu od motoru, pouhé 4 ovladače, 2 na na přístrojové desce vlevo od volantu a dvě páčky na volantu, řazení deštníkovou rukojetí, dokonalá plastovokovová madla na přitahování dveří - dodnes je mám namontované na zadních křídlových dveřích u Hyundaje zevnitř......

https://globe24.cz/svet/43270-trabant-s ... aha-dodnes
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
Odpovědět