RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je čtv 28. bře 2024 12:44:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: !!! TESTACE a RETESTACE !!!
PříspěvekNapsal: pát 20. črc 2012 12:50:52 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Zde je stručný návod, co vše budete potřebovat a jak postupovat a kolik Vás to bude stát, chcete-li otestovat svého veterána na historickou původnost. Základním předpokladem je minimální stáří vozidla 30 let a pokud možno co nejoriginálnější stav.


Pro vozidla s platnou registrační značkou (registrační značky mohou být uloženy v depozitu)

Vozidla která mají platnou registraci vozidla v registru silničních vozidel (mají registrační značky černobílé na vozidle nebo v depozitu) mohou být Klubovou testovací komisí (KLTK) testována na historickou původnost. Bude-li testace kladná, bude testovací komisí potvrzena "Žádost o provedení testování historického vozidla", která potvrzuje, že je historické vozidlo v pořádku ohledně historické původnosti. S potvrzenou "Žádostí o provedení testování historického vozidla" má vlastník možnost u některých pojišťoven požádat o slevu na Povinném ručení, která činí až 1/12 částky na celý rok. Dále pak je možné s Žádostí o provedení testování historického vozidla uplatnit odpuštění EKOpoplatku při registraci, nebo po zapsání statutu HV do TP uplatnit úlevy při měření emisí. Platnost klubové testace je 5 let od data testování. Pokud bude mít provozovatel nebo vlastník zájem o další prodloužení platnosti testace, požádá o retestování Klubovou testovací komisi, která vystaví nový protokol opět na 5 let. Testace historického vozidla zaniká změnou vlastníka, prodejem vozidla, odcizením vozidla atd... V případě, že nenecháte vozidlo retestovat a je vaše povinné ručení podmíněno platnou retestací a zaplatíte původní sníženou sazbu částky za Povinné ručení a způsobíte škodu, pojišťovny nahlíží na takové vozidlo jako na NEPOJIŠTĚNÉ (či tzv. "podpojištěné") z důvodů porušení smluvních podmínek !!!
Neretestování vozidla v termínu neznamená ztrátu testace - pokud testace pozbyde platnosti, při první příležitosti stačí provést retestaci HV.

Proč dělat Testaci na Historickou původnost?
Nejen kvůli vlastnímu pocitu a levnějšímu Povinnému ručení, ale i kvůli faktu, že na takové vozidlo je pohlíženo jako na "Národní technickou památku" a je na něj tak většinou pohlíženo i při likvidaci škody pojišťovnou škůdce při nezaviněné nehodě. Nezanedbatelnou stránkou věci je i fakt, že "Žádost o provedení testování historického vozidla" zbavuje povinnosti placení EKOpoplatku při registraci takového vozidla. Další možnou výhodou je zápis do Technického průkazu vozidla pro odpuštění měření emisí (provádí Registr historických vozidel).



Pro vozidla bez technického průkazu a registračních značek, přidělení zelených veteránských značek

První etapa:

Potřebujete otestování historického vozidla, a to jak od klubové (KLTK), tak i od krajské testovací komise (KTK). Klubová testace má za úkol potvrdit historickou původnost vozidla a předchází testaci krajské.

budete potřebovat:
- doklad o vlastnictví vozidla ( kupní smlouva, darovací smlouva, doklad o dědictví, atd...)
- doklad o původu vozidla s přesným rokem výroby
- 6 x foto "levopřední" a "pravozadní" (diagonální ve vodorovné rovině vozidla, foceno z úhlu 45°) u automobilu a "levoboční" a "pravoboční" pohled u motocyklu, rozměr fotek musí být vždy (6x9 cm), vozidlo na fotografii nesmí rušit jiná vozidla nebo osoby v pozadí, pozadí na fotografii musí být vždy kontrastní proti barvě vozidla !!!
- vyplněný formulář "Žádost o provedení testování historického vozidla".


Druhá etapa:

budete potřebovat:
- vyplněný a Klubovou testovací komisí potvrzený formulář "Žádost o provedení testování historického vozidla"
- 1 x foto "levopřední" a 1x "pravozadní" pohled u automobilu (viz. výše) a "levoboční" a "pravoboční" pohled u motocyklu - rozměr fotek musí být vždy (6x9 cm), vozidlo na fotografii nesmí rušit jiná vozidla nebo osoby v pozadí, pozadí na fotografii musí být vždy kontrastní oproti barvě vozidla !!!
- původní registrační doklady nebo doklad o vyřazení z registru vozidel jiného státu (není podmínkou)
- doklad o uzavřeném "Povinném ručení"
- doklad totožnosti
- speciální STK pro historická vozidla s platností 5 let

Po úspěšném absolvování procedury, by jste měli obdržet na Registru historických vozidel Průkaz historického vozidla, Osvědčení o registraci historického vozidla a dvě registrační značky 00V 0000 (zelený text na bílém podkladu).
Registrace HV je možná na kterémkoli registračním místě, kde je Registr historických vozidel (každý kraj + Kolín).
Správní poplatek na Registru historických vozidel: 800 kč (hradí se na registračním místě).

Pak už je nutné jen nechávat vozidlo retestovat Klubovou testovací komisí a pravidelně přistavit ve lhůtě 5 let na speciální STK pro historická vozidla, která potvrdí do Průkazu historického vozidla možnost jeho provozování na pozemních komunikacích. Vše nejlépe po dohodě s komisaři KLTK.


"Retestace" na normálních RZ:
- jednou za 5 let viz. První etapa. :!: STK se provádí stejně, jako u běžného silničního vozidla, tedy á 2 roky :!: .


"Retestace" HV na Zvláštních registračních značkách (V):

Viz. První etapa a dále je od 1. 9. 2023 je zapotřebí přistavit vozidlo na STK k provedení zvláštní STK pro historická vozidla, kde bude vozidlo zkontrolováno dle prováděcí vyhlášky pro STK historických vozidel s důrazem na období výroby vozidla.
Poté bude STK vyznačena v Průkazu historického vozidla způsobilost pro provoz na pozemních komunikacích.



EKOTESTACE - Testace pro odpuštění ekologické daně při převodu vozidla

Od 1. 6. 2015 se tzv. EKOtestace již neprovádějí a při registraci (přepisu) vozidla slouží k odpuštění EKOpoplatku kladně vyřízená a testovací komisí potvrzená "Žádost o testaci na historickou původnost" - tato testace již musí být provedena na jméno nového vlastníka vozidla. Tato se předá Registru historických vozidel a následně se vozidlo přeregistruje na nového majitele.


Ceník testací a retestací:
Cena za úkon je stejná u vozidel v Registru silničních vozidel ("černá čísla") i u vozidel v Registru historických vozidel ("zelená V čísla").

Prvotestace - 4500.- (včetně poplatku FKHV 1500,- kč) (člen klubu 3500.-)

Retestace - 1500.- (včetně poplatku FKHV 500,- kč) (člen klubu 1000.-)



Zde si můžete stáhnout příslušné tiskopisy:


Přílohy:
registracni_mista_hv.xls [22 KiB]
825 krát
typy_tabulek_hv_a_sv.doc [155.5 KiB]
809 krát
protokol o testování HV.doc [312.5 KiB]
806 krát

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: !!! TESTACE Klubové a Krajské !!!
PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 14:27:01 
Offline
člen RCC

Registrován: úte 29. kvě 2012 15:07:33
Příspěvky: 473
Bydliště: Praha 8
Ahoj,

zeptám se blbě, protože to je tady už určitě někde popsáno, ale jaká jsou aktuální pravidla na prodloužení klubové testace na vozidlech z normálnímu černými SPZ?

Díky, P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: !!! TESTACE Klubové a Krajské !!!
PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 14:34:59 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Prodloužení se řeší formou nového protokolu a žádosti A4, který se vyrobí dle aktuálního stavu vozidla, k tomu se přidají nové fotky levopřední a pravozadní (2 kusy od každé, jeden pár na jeden protokol) vozidlo se přistaví v dohodnutý den testační komisi k prohlídce a testační komise vydá tento nový testační protokol s dobou platnosti 24 měsíců. Poplatky jsou uvedeny na hlavní webové stránce v záložce Testace a nebo v prvním příspěvku zde a jsou pro retestace na černých značkách 200,- kč pro členy klubu a 400,- kč pro nečleny klubu za jedno retestované vozidlo.

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: !!! TESTACE Klubové a Krajské !!!
PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 15:21:24 
Offline
člen RCC

Registrován: úte 29. kvě 2012 15:07:33
Příspěvky: 473
Bydliště: Praha 8
Pavel V píše:
Prodloužení se řeší formou nového protokolu a žádosti A4, který se vyrobí dle aktuálního stavu vozidla, k tomu se přidají nové fotky levopřední a pravozadní (2 kusy od každé, jeden pár na jeden protokol) vozidlo se přistaví v dohodnutý den testační komisi k prohlídce a testační komise vydá tento nový testační protokol s dobou platnosti 24 měsíců. Poplatky jsou uvedeny na hlavní webové stránce v záložce Testace a nebo v prvním příspěvku zde a jsou pro retestace na černých značkách 200,- kč pro členy klubu a 400,- kč pro nečleny klubu za jedno retestované vozidlo.


Pavle, zvládneme prodloužení testace na sraze v Harrachově? A tisk na A3 oboustranně už neplatí?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: !!! TESTACE Klubové a Krajské !!!
PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 18:23:12 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1234
Bydliště: Kolín
Formulář testování na historickou původnost se nezměnil a je stále stejný, myslel jsem samozřejmě přeložený tiskopis A3, což jsou 4 strany A4. Prodloužení (retestace) provádí testační komise průběžně po celý rok a na sraze možnost určitě bude.

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz