Stránka 26 z 47
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: čtv 24. srp 2017 12:16:28
od Pavel V
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: stř 27. zář 2017 22:06:56
od Pavel V
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: úte 03. říj 2017 15:46:23
od Pavel V
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: sob 07. říj 2017 22:57:27
od R11
To jsem zvědav, jak budou auta skvěle jezdit na piliny, slámu či skořápky ořechů...
http://byznys.ihned.cz/c1-65905930-unip ... n=mediafed
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: úte 10. říj 2017 22:38:05
od Pavel V
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: ned 15. říj 2017 23:41:36
od Pavel V
citace od RN-RNews

Britský server Drive Tribe (který založilo známé trio May, Hammond, Clarkson spolu s jejich producentem Andy Wilmanem) sestavil žebříček 13 nejskvělejších hot hatchů všech dob.
Ano, Renault je tam rovnou 3x (ne, neuhádnete, které modely) a pochopitelně zajímavý je i vítěz tohoto klání. Zběsilý vůz na který se už trochu zapomíná.
https://drivetribe.com/p/top-13-coolest ... ce=network
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: ned 22. říj 2017 1:08:45
od R11
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: pon 23. říj 2017 23:27:41
od Pavel V
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: úte 24. říj 2017 9:41:43
od Espero
Vyšel zajímavý přehled o cenách vozů v r. 1978. Dnes jde bez výjímky o veterány. To mi bylo 25 let a chystal jsem se právě koupit svůj v pořadí druhý vůz, Š 100, (po Trabantu 601 S, který jsem si koupil o 4 roky dříve jako svůj první vůz po maturitě). Je jen potřeba doplnit, že tehdejší průměrná mzda byla někde kolem 1 500 Kčs a že např. na Renault 15 bylo potřeba vynaložit mzdu za asi tak 68 měsíců (pokd by ovšem jeden žil ze vzduchu). Na Dacii 1300, která tenkrát patřila mezi luxusnější a dražší vozy by bylo třeba vynaložit mzdu za nějakých 44 měsíců. Takže renaultské i daciácké vozy byly tenkrát určeny pro "lepší" lidi, mezi které patřili hlavně různí řezníci, zelináři, a jiní, hlavně podpultoví přerozdělovači hmotných statků bez front, melouchoví vyráběči a zhodnocovači jiných hmotných statků a pak nomenklaturní kádři. Ti ovšem měli často nařízeno jezdit vozy sovětské produkce. Jak kdo. Já v té době pracoval (MTTÚ Praha) a po večerech jsem učil jízdy i teorii, jakož i techniku v Autoškole Vinohrady, a při tom všem studoval vysokou školu, takže souběh 2 prací mi umožnil vůz pořídit o několik měsíců dříve. Většina termínů, které zde uvádím, jako melouchář, podpultový rozdělovač nebo nomenklaturní kádr už dnešní mladá generace nezná, takže možná tomu, co jsem napsal nebudou rozumět a jestli ne, je tomu tak vlastně dobře.
http://www.autoforum.cz/fascinace/cenik ... -internetu
Re: Články nejen o Renaultech
Napsal: úte 07. lis 2017 14:16:49
od Espero
Dnes je významné datum, jak nás učily soudružky (soušky) učitelky (dnes pančelky).
Neučily nás ale, že v tento den před 60 lety byl vyroben první Trabant. Já měl kdysi postupně dva a nemohu zapomenout. Napříkad to dokonalé pohodlí při přespávání ve voze, měření paliva lízátkem přímo v nádrži, nádrž těsně nad nohama spolujezdce, přepínání rezervy paliva za jízdy pod nohama spolujezdce u podlahy na přední příčce, zprovozňování topení přesazováním pancéřované trubky z předního čela na hrnec odvodu ohřáteého vzduchu od motoru, pouhé 4 ovladače, 2 na na přístrojové desce vlevo od volantu a dvě páčky na volantu, řazení deštníkovou rukojetí, dokonalá plastovokovová madla na přitahování dveří - dodnes je mám namontované na zadních křídlových dveřích u Hyundaje zevnitř......
https://globe24.cz/svet/43270-trabant-s ... aha-dodnes