Chlapi, poraďte mi nejaký Renaultský-Dacia servis v Praze (koromě Zličína a Freiberga v Břevnově, ten také považuji po zkšenostech spíše za "zničovnu" než opravnu). Nemusí být prodejní. Měl by být ale operativní při náhlých závadách, protože to auto je na ježdění do práce hlavně. Jde o to, že budu asi muset definitivně opustit servis Renault RRG Zličín, který přestal být operativní a pocitvý. Poprvé jsem tam byl těsně po nákupu Logana v říjnu 2016, protože se nevracel volant do rovné polohy. Odjel jsem neopraven se zdůvodněním, že je to tím, že vůz nemá posilovač řízení, což byla zjevně blbost, protože 2/3 života (mám li řidičák 49 let) jsem jezdil s vozy bez posilovače a řízení se vracelo. Podruhé jsem tam byl v listopadu 2016, že mi kape olej u zátky olejové vany. Odjel jsem neopravený s tím, že je poškozená dosedací plocha výpustného šroubu a s nabídkou na novou vanu v ceně přes 2 600 bez DPH (+ k tomu montáž), celkem kolem 4 tisíc, okrást jsem se nenechal. Potřetí jsem tam byl dnes, protože jsem při výměně zimních za letní kola včera zjistil, že se mi za zimu (cca 7,5 tis. ujetých km) pravá přední guma z pravé strany ojela o 1 mm více než ze strany levé. (Může to souviset i s tím tuhým řízením myslím). Pozvali mě za 14 dní a moje argumentace, že za tu dobu poškodím i letní PP gumu je nazajímala, jestliže s vozem jezdím 80 km denně. 2 x jsem tedy odjel neopraven a vždy si účtovali něco za prohlídku. V průběhu r. 2016 se tam vyměnilo vedení, přišla nová mladá krev a staří příjemní, znalí a osvědčení přijímací technici do 6 měsíců všickni postupně zmizeli a zjevně to tam začalo být moderní - tedy nepoctivé a neochotné. To tuhé řízení se jakž takž "opravilo" samo, bylo to asi proto, že vůz před tím málo jezdil (za 5,5 roku 24 tis. km), a tak byly zatuhlé čepy a převodka, řízení se jakž takž vracet začalo samo od sebe. Ten druhý případ - olejovou vanu jsem opravil v Autocentru Votice, což je dnes jedna z mála opraven, která má ještě obráběcí dílnu a opravuje a ne jen vyměňuje, za 450 Kč opravili dosedací plochu zátky olejové vany a pro jistotu dali nové těsnění pod šroub a olej ani nekápne, do téhle dílny jezdívám s karosářskými problémy, jsou tam skvělí klempíři a lakýrníci (jinak je to Škoda prodejna a opravna). Rozdíl v ceně je tedy úspora 90 % peněz, co navrhoval Zličínský Renault. A s tou přední osou u Dacie jedu zítra do neprodejního hyundai servisu v Praze-Hloubětíně, co mi léta dělá H1, tam to do druhého dne bez problémů s drobnou závadou jde - běžně jsem s nimi spokojen, jezdím tam "jen" asi 12 let a tak mi dacii vezmou ze staré známosti. Ale spravovat mechanicky renaultský vůz u škodovky nebo hyundaje mi příjde tak nějak blbé, tak proto se ptám.
_________________ od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza
|