Francouzští prezidenti 70.- let byli pravicoví a státní automobilka Renault neměla ani co nabídnout
( jen Renault 30 )
Georges Pompidou ( 1970 - 1974 ) preferoval Citroen SM Opera s motorem V6 Maserati
Valéry Giscard d´Estaing ( 1974 - 1981 ) zase Citroen CX a Peoget 604
V roce 1981 však nastoupil do Elysejského paláce první socialistický president
Francois Mitterrand ( 1981 - 1995 )
Mino jiné vyměnil ředitele Renaultu. Dosadil Bernarda Hannona, který během pár let dovedl firmu do závratné ztráty, jíž musela retušovat vláda. Soukromá Peugeot - Citroen protestovala, že je ztráta Renaultu ( státního podniku ) placena z daní všech obyvatel, ale nebylo ji to nic platné.
Pro podporu automobilky bylo do státní správy i do garáží prezidenta dodáno velké množství Renautů R 25
R 25R 25
R 25 Limousine
Prodloužená verze
a takhle končí, když dosloužil pánům ( úředníkům prezidentské kanceláže)
Její techničák - majitel : Présidence da la Republique ( Kancelář prezidenta republiky)
SafranePo uvedení Safrane na trh v roce 1992 byly těmito vozy nahrazovány staré R 25 i ve službách prezidentské kanceláře.
Safrane používal jak Francois Mitterrand ( 1981 - 1995 )
tak hlavně
Jacques Chirac ( 1995 - 2007) další socialista,
který používal i Citroen CX prerstige Turbo, Peugeot 607 a od roku 2005 Citroen C 6
Safrane présidentielle
pancéřovaná limusína - vážila snad 3 tuny?
VelSatisV roce 2007 se stal prezidentem Francie
Nicolas Sarkozy ( 2007 - 2012 )
Ten používal při defilé na Champs Elysée Peugeot 607 Paladine, běžně pak C 6
V roce 2009 dodal Renault 3 kusy upravených vozů přímo pro prezidenta.
VelSatis
Prodloužená, pancéřovaná karoserie
Na pohřbu Václava Havla jel Sarkozy ve svém Vel satisu - stříbrné barvy
Jako doprovod po Paříži jezdil Espace IV.
_________________
Safrane V6 3,0 RXE (
Voiture présidentielle)
Avantime V6 3,0 Privilége (
Violette)
Super5 GTE 1,7
Blue Ridera dalších více něž 555 ks 43x menších na
http://www.autosalon.cf.cz