Povím Vám příběh o tom, jak jsem nežádal prodejce o slevu. Byv instruován minulý víkend na srazu Hyundai klubu, kde jsem vicepresidentem o tom, že je doba těžká a že není správné žádat prodejce o slevu, vydal jsem se po dlouhém skoro třičtvrtěročním rozmýšlení, jestli koupit jako třetí vůz do rodiny na denní ježdění do práce pro manželku nový, či ojetý vůz a jaké značky. (Opravdu jsem chodil dlouho kolem Hyundai I 20, ale okukoval jsem i Elantru, zajimal jsem se o Fiat Punto i několik typů od Renaulta, naopak naše Škoda Citigo mě nechala chladnou.) Nakonec jsem se rozhodl více prozkoumat Renault Thalia II a obchod jsem se rozhodl zrealizovat přímo u Francouzů v Renaultu v Praze na Zličíně - je to kvůli tomu, že kolem tohoto dealerství 2 x denně jezdím, jednou do práce, podruhé zpátky. Měl jsem po netu předjednáno auto 1,2 litru v benzinu v červené barvě (VIF), ve střední výbavě s manuální klimoškou (a bez rádia a s plechovými koly 14“), ale v situaci, kdy prodejce dával akční slevu 40 tisíc na každý nový vůz a další slevu 40 tis. Kč v případě, kdy je vůz financován z úvěru nebo leasingem od výrobcem založené finanční společnosti. Kromě stanovené výbavy vozu z fabriky jsem požadoval navíc pouze defendlock na řadící páku a gumové koberce. Cena vozu byla 243 000 a po obou slevách dávaných přímo výrobcem byla prodejní necelých 146 tis. Kč vč. defendlocku a gumových koberců. Prodejce, aniž bych o cokoli žádal, mi nabídl jiné auto stejného typu, v plné palbě, s elektronovými koly 15“, metalízou, automatickou klimatizací, veškeré hýble v elektrice, rádio integrované v palubní dece, (někdo vůz před pár týdny odřekl). Základní cena vozu byla 267 tis. Kč., k tomu mi nabídl slevu 45 000 akční, dalších 45 000 na dluhové financování, pak ještě sám od sebe přidal 22 tisíc jeho dobrovolnou prodejní slevu a k tomu mi sám od sebe přislíbil dodávku Deffend locku a gumových koberců zdarma (celkem cca 7 tis. Kč). Takže z ceny 274 tis. Kč (vč. dodělávek) se dostal na cenu necelých 155,- tis. Kč neboli jen o 9 tis. Kč více než původní auto, které jsem chtěl a které bylo o více než 1 level níže výbavou. Problém je jen trošku v barvě, jsem zavedený na jasně červená auta (tedy hlavně moje žena je zavedená). Tohle auto bude kávově hnědé. Fakt je, že dost dobře nevím, jaké psychické následky na mě po určité době zanechá barva konvergující k barvě hovínkové. Protože počítám, že auto bude jezdit průměrně 80-100 km denně, takže cca 20 tis. Kč ročně, vzal jsem si jen 3 letou záruku, neboť ta je omezena projezdem 60 tis. km bez ohledu na její délku v čase. Stal jsem se Renaulťákem. (Vzhledem k té Dacii co jí mám už 4,5 roku jsem zatím byl jenom takovým jako půlrenaulťákem) Ještě se laboruje s pojištěním, neboť ta finanční společnost není připravena na více než 10 let mého bezeškodného průběhu a zatím jsem jim neodsouhlasil výši pojištění. Vycházím z toho, že to vyjde, neboť oni potřebují prodávat více než já kupovat (opravdu je to třetí auto do rodiny). Až budu měnit Hyundai H1, asi ho nahradím Trafficem a úplná proměna ve francouzského ďábla bude ukončena. Když všechno půjde hladce, do konce týdne mám novu Thalii doma.
_________________ od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza
Naposledy upravil Espero dne čtv 21. čer 2012 15:35:57, celkově upraveno 1
|