Můj osobní názor na tuto problematiku je jednoznačný - jde o vyšší daně za provoz motorových vozidel, i když samozřejmě i to je cesta, jak omladit vozový park. Osobně jsem se kdysi rozhodoval, jestli přivézt z Německa ojetinu a nakonec jsem se rozhodl pro koupi nového vozu (jen o třídu nižšího), protože ojetina s nějakými kilometry (třeba 80 000) přišla na stejné peníze, jako nový vůz o třídu nižší (Mégane Grandtour vs. Clio Grandtour). S výhodou záruky a nového vozu, který si sám zajedu, má jasnou historii apod. Podotýkám, že ani jednoho by se ekodaň netýkala.
Další věc je ta, jestli bude provoz tzv. starých aut čím dál víc problematičtější. Myslím, že by neměl být. Alespoň pokud jde o znění zákona. Ale, nechť se na mě nikdo nezlobí - smyslem Ekotestace na odpuštění ekopoplatku pro historická vozidla není to, aby na tom někdo vydělal, ale to, aby tato přepisovaná vozidla bylo možno přihlašovat a přehlašovat BEZ ekopoplatku. Což je smyslem zájmu veteránistů - možnost zachovat tato vozidla v provozu. Proto ABSOLUTNĚ NECHÁPU, proč příslušné organizace vymyslely poplatek za ekotestaci, která ještě k tomu neplatí následně jako testace, ale klasická testace se musí udělat znovu. Ano, přihlášení to o něco zlevní, ale to snad není hlavní smysl tohoto statutu... Smyslem je zachovat tato vozidla v provozu, nebo umožnit jejich přihlášení (a tím zachovat jejich historickou hodnotu). To je věc, která by měla být buď poskytována zdarma, nebo by měla automaticky platit jako normální testace. A tady je chyba, ať se na mě nikdo nezlobí...jde to totálně proti smyslu všech organizací, zabývajících se veteránskou problematikou. Já tomuto neříkám podpora, ale zcela to naplňuje obsah známého rčení o koze a vlku...Pokud bych měl tu moc, okamžitě bych zrušil poplatek za EKOtestaci, nebo bych ji prohlásil za následně platnou jako normální testaci. Notabene nechápu, proč EKOtestace musí probíhat na úrovni Krajské testační komise, i když jde o přepis auta na černých číslech, kde by stačila klubová testace...
V tuto chvíli je již systém jiný a pro přihlášení vozidla postačí již jen Testace na historickou původnost.
edit admin R11, srpen 2015
_________________ Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986 Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990 Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010 Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988 Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
|