RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 3:43:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 12. zář 2013 13:46:34 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
Zdravím,

mohl by mi někdo prosím prozradit, čím je asi tohle chrchlání způsobeno?

https://www.youtube.com/watch?v=KuUQOGEZzRg

Dál se mi děje, že po dešti mi teče u radiátoru voda. Dneska jsem šahal na ty dvě trubky, které vedou z motoru dovnitř a kolem nich je to mokré. Stačilo by to nějak přetěsnit? nebo by to chtělo i nové trubky? Případně pokud bych to chtěl odpojit, mám se připravit na hodně mokra? :lol: a Když bych to pak zase zapojil dohromady, tak bych musel nějak tu chladicí soustavu odvzdušňovat?? :evil:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. zář 2013 15:45:35 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Ja bych řekl, že to chrchlání (pokud se to dá takhle poznat) bude buď moc bohatou směsí při sytiči, nebo nějakou vlhkostí v elektrice. Taky to může být starým nebo nekvalitním benzínem...Startuje to normálně? A po zahřátí už to nedělá?

Jinak ta vlhkost kolem hadic topení - asi to nebude souviset nutně s deštěm, spíš to bude netěsnost kolem těch spon. Zkus je vyměnit, jsou ještě původní ;) Pokud hadice sundáš, určitě kapalina vyteče, tedy minimálně z těch hadic a pumpy a radiátoru. A pak to budeš muset doplnit a odvzdušnit... ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. zář 2013 19:42:02 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
Takhle se to chovalo po nastartování a sytič jsem už neměl.. já to zkusím nahrát když bude motor zahřátý.

Spony tu nějaké mám, tak to zkusím vyměnit. Ale jde mi o to, jestli tohle může mít nějaký vliv na to, když je vlhko a nebo prší, že mi pak teče od radiátoru voda + chladící kapalina.. jako napadá mě, že bych mohl mít prasklý radiátor, ale to by muselo snad pořád ucházet a hlavně když bych pustil topení, ne? :cry:

Hlavně se mi nechce moc do měnění radiátoru, protože mi nejde vyndat ten středový panel, ve kterém je zasazená řadící páka, pač jak mám sedačky z R21, tak to přes ně nejde vytáhnout.. :/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. zář 2013 22:53:33 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
No a chovalo se to tak studený, nebo teplý? Pokud studený bez sytiče, tak bych to přikládal právě teplotě. Pokud vychladlý třeba po 4 hodinovým stání (i po této době to chytne bez problému přes plyn), bude to zase o teplotě. Takže - jak se to chová při studeným startu se sytičem, jak při teplým startu bez sytiče?

Pokud jde o topení - jak poznáš, že z toho teče chladící kapalina a voda? Asi to s deštěm nebude mít souvislost, jen sis toho všiml po krátké jízdě při dešti. Myslím. Pokud teče samotná voda bez zápachu, pak teče odněkud z přihrádky od baterky a nesouvisí to s topením. Předpokládám, že prostě to teče vše z jednoho místa. Tedy buď to bude téct zpod těch spon (zkus je vyměnit tak, aniž bys sundal ty hadice, ale dávej pozor, abys neurazil ty vývody z topení, pač jsou plastový), nebo bude téct topení (nezávisle na tom, jestli je zapnutý, nebo ne - není tam žádný kohoutek, který pouští teplou vodu do radiátoru, radiátor je teplý pořád a když páčkou zatopíš, jen přesměruješ klapkou tok vzduchu tak, aby šel přes ten radiátor) a to poteče pořád. Vyměnit bez toho, abys pootočil ten středový panel, co je v něm radiátor to asi jde, jen musíš při demontáži urazit ty plastový vývody o kterých píšu nahoře a koupit radiátor od Valea, kde jsou ty vývody jako extra trubičky, který tam ze strany motoru zasuneš po montáži radiátoru. Jinak to tam nedostaneš, aniž bys něco dělal s tím panelem. Ale než se k tomu odhodláš, zkoukni pořádně, jestli to teče z radiátoru, jestli by nepomohly ty spony a jestli to neteče jak z těch spon, tak voda odněkud vlivem deště. K radiátoru se dostaneš od pedálů, je tam normálně z boku vidět, pokud by tekl, bude to tam mokrý od kapaliny (pohmatem a čichem poznáš, že nejde o vodu), poteče to pořád a možná bude po zatopení v autě cítit charakteristický pach chladící kapaliny ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. zář 2013 23:45:57 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
Motor byl studený :) bylo to po prvním nastartování po cca dvou dnech.

Jinak ta kapalina - jen voda to právě není.. je to hnědá, trochu mastná voda.. ale jde mi to, že ne při nebo po jízdě, ale když auto stojí, tak mám pak mokro pod radiátorem.. respektive, dal jsem si tam takovou krabičku od masa, tak mi to teče do ni a tu já pak jdu vylít.. :D

Ale když nechám auto furt v garáži, tak ani kapka třeba to dvou týdnech.. ale jakmile ho nechám venku a jednou zaprší, tak je tam mokro a je to fakt taková fuj voda.. a od radiátoru.. :/ koukal jsem k té baterce a teďka jsem to natíral tlumexem a nikde ani známka po tom, že by to tam mělo být prohnile dovnitř.. :geek:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2013 8:08:38 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 21:28:27
Příspěvky: 111
Bydliště: Praha 9
Ono za klidu to může těsnit dobře, ale jak je to pod tlakem, tak to pustí. Zkus ty hadice nejprve pořádně očistit, vyměnit opatrně ty spony a pak se podívat. Jako provizorní opravu můžeš zkusit zatěsnit hadice pastou na opravu palivové nádrže, stojí to pár korun a ukáže Ti to, jestli je fakt netěsná hadice (může být zpuchřelá, ale okem to ani nemusí být vidět). Já jsem si touto opravnou pastou zatěsnil provizorně hadici vedoucí z chladiče, když mi to tam lehce kapalo a drží to už přes rok. Ale s tou pastou opatrně, ať se Ti nedostane dovnitř hadice. Ale problém by to být neměl vzhledem ke konzistenci typu žvýkačka.

_________________
Richard Z


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2013 10:54:59 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
To zní zajímavě ta pasta, to bych vyzkoušel. Ty spony vyměním jak budu doma, tak se na to podívám. Každopádně ta pasta je to tahle?

http://www.automedik.cz/prislusenstvi-4 ... i-28g.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2013 13:38:24 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Pokud jsi to nastartoval bez sytiče, nebo ho dal brzo pryč a pak teplý už to nechrchlalo, považoval bych to za celkem normální ;) Ještě by možná stálo za to, při tom chrchlání šlápnout na plyn, co to udělá.

Pokud to se sytičem startuje normálně, pak bych to přičítal právě tomu studenému motoru a chodu bez sytiče.

To sáknutí bude asi tím, že venku je teď už chladno, takže se materiály smršťují, což by mohlo vysvětlovat, proč to sákne jen venku a v garáži ne - je tam přece jen o něco tepleji :)

A pokud to opravdu souvisí s deštěm, může to ještě sáknout kolem větráku ventilace, mě tak napadlo. Pokud ne třeba průchodkama v plechu...

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2013 13:52:16 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
No, ty jo možná to bude fakt tou vlhkostí, protože dneska v noci pršelo, ale krabička je prázdná.. takže jestli dneska v noci nebylo tak vlhko jak minule, tak to bude tím..

Dneska se pojedu projet, tak udělám video, jak se chová když už je motor zahřátý.

Jinak k tamtomu videu, to jsem nastartoval se sytičem a pak ho po chvilce stáhnul. Bez sytiče po ránu nebo prvně za den snad ani nestartuju :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. zář 2013 15:13:52 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Tak se při projížďce stav třeba u mě ;) Mám na stole tu kličku ;) Čislo na mě v SZ...

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz