Tak přívěs je doma. Je kupodivu technicky v relativně dobrém stavu, vnitřek je obnovený, polstry nové, polepení stěn koberci také, rovněž záclonky a závěsy, nábytek taky, ale domorobo, z nejlevnější asi 1 cm tlusté dřevotřísky a montovaný způsobem, který znemožňuje reálnou demontáž – jde o spojovací prvky, které jsou tak drobné, že jejich vyndání bude strašlivě pracné – pokud to vůbec půjde, pak za pomoci asi tenkých hodinářských šroubováčků. Anebo palicí. Stůl je úplně nový a perfektní. Vnitřní podlaha úplně nová – dřevěné desky. Horší je to s vybavením, avizovaná lednička nikde a ani tam na ní není nějak místo, vařič skrz naskrz vyrezlý pod jednou plotýnkou, kterou majitel oddělal a přívod plynu zaslepil v trubičce silikonem. Stěžoval si, že tam prý je cítit plyn…..
Dřez se spínací baterií tam je, jenže voda z odpadu teče trubkou pod karavan (v přírodě až tak nevadí, žádné jedy tam nebudou, ale v kempu?), kanystr s vodou má čerpadélko, ovšem vložené do otevřeného hrdla kanystru, což zjevně nebude asi nejlépe fungovat a navíc baterie pro napájení je mrtvá. Takže zatím suchý režim. Vcelku v dobrém stavu se jeví PB kamna, avšak nebylo možno vyzkoušet, neboť plynová bomba pro 14 kg plynu je prázdná. Lampičky v rozvodu 12 V tam jsou, ale mají odstřižené drátky, trčí z nich tak 10 cm kousek vodiče a nejsou tam žádné vypínače k nim. Lampička pro rozvod 220V tam také je, v šuplíku a nepřidělaná. Takže rekonstrukce velmi polovičatá.
Na druhé straně po technické stránce dost dobrý stav, rám je relativně nový bez stopy rezu, ještě celkem čerstvý pozink. Laminátová podlaha netknutá a neděravá. Nápravnice bude potřebovat ošetřit, ale žádná hrůza. Gumy zánovní. Co se týká karoserie, pak ta je laminátová, na několika místech je původní nános barvy odprýsknut na laminát, ale díry tam nejsou žádné. Proniká voda bočními okny, která potřebují nově přetěsnit a pak kolem dveří. Kromě hlavních oken vyměním všechna těsnění (dveře, střešní kryt atd.). Musí se koupit nové pojezdové kolečko a trošku poštelovat ruční brzda. Jinak OK. Povrchová úprava je ale velmi sešlá, takže mě čeká udělat nový lak. Posledních 15 let to nejspíše nikdo ani neumyl, (jen základní smytí VAP s nanočásticemi představovalo kolečko 5x kolem dokola než jsem se prokutal k té bílé). Po odloupání všech prasklin, (separovaná povrchová vrstva od laminátu) v původním laku to na těch místech natáhnu eprosinem a po zabroušení klasicky nalakuju – plnič se základovkou, email a krycí bezbarvý lak, syntetický s jarkolinem. Bude to ve dvou barvách. (bílá a červená v barvě H1). Hliníkové lišty a ostatní kovové prvky udělám černě, stejně jako rám a žehličku. Pak dám nový vařič, seženu trakční baterii a pokud původní motorek na vodu nepůjde, dám nový, ale řešený mimo kanystr. Pak se pustím do vylepšení vnitřku, veškeré nenatřené dřevo – překližky postelí natřu, pak udělám zkulturnění povrchu skříní a poliček nějakým polepením, třeba jutou a olištuji mořenými lištami. No a pustím se do dořešení vybavení. Něco to ještě stát bude, nejvíce práce, ale až to bude, udělá to ještě hodně služby.