RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 22:56:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: pát 11. dub 2014 23:25:55 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Mám klasická garážová výklopná vrata, která mají po stranách dvě pružiny. A v tom je háček. Vrata jsou samozřejmě starší a tak se bojím, aby se pružina nesesmekla nebo nepraskla a nepoškodila auto. Napadlo mě provléci pružinou lanko, které by při prasknutí zamezilo pohybu pružiny. Ale ještě lepší se mi zdá vyvážit vrata závažím.
Kdysi jsem někde viděl, že měl někdo zavěšený takový železný podlouhlý obal naplněný cihlami a to fungovalo jako závaží. Ale nikde to nemůžu sehnat. A ještě mě napadlo řešení, že by se dal použít hrubý pytel, naplněný třeba pískem. To by bylo ještě bezpečnější k autu. Ale zase - nemohu ho sehnat. Pytel musí být podlouhlý, úzký...musí vydržet váhu toho písku (ucha).
Nemáte někdo náhodou nápad, kde by se něco takového dalo sehnat, případně co by ještě mohlo fungovat, jako protizávaží na garážová vrata?

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 19:06:02 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Příspěvky: 120
Bydliště: Horažďovice
Než obal s cihlami či pytel s pískem se mi zdá daleko bezpečnější: udělat si dřevěnou formu požadovaných tvarů, dát do nich železný prut po celé délce a nahoře ho zahnout jako oko a zase dolů po celé délce, vylít požadovaným množstvím betonu a tím vytvořit hezkou betonovou kostku požadovaných tvarů a váhy ? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 0:00:29 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
No to je super nápad ;) Beton je docela těžký, a když se zahne ten prut tak, aby z betonu nevyjel, je to věčné :) Jen si říkám - kdyby to náhodou selhalo, jestli není lepší ten písek - beton upadne a praští třeba do auta, písek se rozsype a škodu nenadělá. Jen do jakého obalu ho dát...
Ale o betonu rozhodně popřemýšlím ;)
Ještě mě napadlo koupit závaží na činku, kulaté. Jenže to má zase nějaký průměr a vadilo by konstrukci při vyklápění vrat, takže je to nepoužitelné...
A ještě přemýšlím, jak stanovit váhu toho závaží...

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 7:55:28 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 21:28:27
Příspěvky: 111
Bydliště: Praha 9
Ahoj, můj otec provozuje firmu na vrata přes 20 let a ještě nikdy se nestalo, že by praskla na výklopných vratech pružina. Pokud otevíráš vrata párkrát za den a pružina není v korozivním prostředí, tak je pravděpodobnost velmi malá. U většiny vrat je navíc pružina chycena zespodu i zeshoru, takže když praskne, tak tam jen visí, předpětí nebývá moc velké a při stlačení pružiny většinou bývá mezi závity místo, aby se náhodou neskřípli prsty. Většina vrat má konstrukci řešenou tak, aby pružina při prasknutí neodskočila a její funkci převzali zbývající pružiny. Jinak, když se dělají výklopná vrata se závažím, tak je ladíme pomocí olověných kuliček, které sypeme do železného obalu. Kuličky mají tu výhodu, že jsou malé a ty je prostě sypeš, než vrata vyladíš a časem, jak vrata stárnou, tak můžeš zase přidat nebo odebrat. A jako ochrana, kdyby jsi se přeci jen bál prasknutí, může posloužit i deflektor ze silnějšího plechu, ze kterého můžeš udělat kapsu kolem pružiny a uchytit za rám a do zdi. Kdyby pak pružina praskla drcne do plechu, ty pak sundáš plech a vyměníš pružinu. Zároveň se Ti nemůže stát, že by jsi o pružinu nějak zavadil. Pokud Ti vrata jdou otevřít lehce bez problému, nemá podle mě moc smysl je vyvažovat, jedině, kdyby jsi pružiny zcela odstranil. Potom se ale musí udělat jiné přepákování. Ale samozřejmě nevím, jaké provedení vrat máš, tak nevím, jestli by moje rady byli použitelné.

_________________
Richard Z


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 15:14:06 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
No vrata jsou taková ta klasická výklopná socialistická se dvěma pružinami, každá je po jedné straně. Jsou součástí dveří. Auto je docela blízko, takže myslím, že by při sesmeknutí nebo prasknutí pružiny určitě nějaká škoda byla (bouchnutý blatník, nebo vyražené sklo). Čím výš by praskla, tím hůř. A už se to tady právě několikrát stalo. Asi únava materiálu. Taky může prasknout ten šroubek v rámu dveří, který drží držák pružiny...
A právě někteří si tu kdysi udělali takové to závaží, jak jsem o něm psal. Měli na čepu dveří místo pružiny závaží a fungovalo to ;) Prostě pružiny sundali a tu fungci pružiny převzalo to závaží. Jen nemůžu sehnat nějaký obal, do kterého bych něco nasypal a zavěsil na ty čepy. Musí to mít velikost tak 5 x 10 x 50 cm...aby se to tam vešlo...
Ono to funguje i bez pružin, ale blbě se to vyklápí nahoru a při zavření to zase na člověka moc spadne... ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 16:58:45 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 21:28:27
Příspěvky: 111
Bydliště: Praha 9
Tak jako obal by jsi mohl použít třeba klasický obdélníkový jäckel 100x50x8, který koupíš např. ve Feroně.

http://www.ferona.cz/cze/katalog/detail.php?id=27786

Spodek se zavaří plechem nebo deskou stejné tloušťky. Když použiješ takto silný materiál, tak už nebudeš muset toho tolik sypat dovnitř. 1 metr jäckelu Tě vyjde na malé peníze a jäckel si upravíš dle potřeby a svaří Ti to kdokoliv, kdo má svářečku. Výhodou je, že si podle půdorysu vybereš přesně ten co potřebuješ.

_________________
Richard Z


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: pon 14. dub 2014 12:39:22 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Tak už jsem na to asi přišel, co s tím, teď jen kde to sehnat. Prostě nasadím na horní čepy místo pružin na každou stranu jedno 10 kg (možná by stačilo jen 5 kg) závaží, takové to, co se používalo na decimálky. To kulaté s okem nahoře. Je to malé, skladné, kdyby to náhodou spadlo, tak se to neodrazí a cestou to do ničeho nebouchne. Teď jen, kde ho sehnat. Neválí se vám někomu náhodou někde na půdě či ve sklepě?

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: pon 21. dub 2014 13:42:01 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Provedl jsem test se 4 dvoulitrovými lahvemi spojenými k sobě, naplněnými vodou a zavěšenými na čep. To samé na obou stranách - tedy závaží celkem 16 kg....bohužel, dveře to nevyváží, mám pocit, že jsou stějně těžké, jako když pružiny úplně sundám...neumím si představit, jak těžké závaží by na čepu muselo být a trochu nechápu, jak to udělali ti s těmi cihlami v kovovém obalu, jak jsem psal na začátku...

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: stř 23. dub 2014 13:44:40 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:53:15
Příspěvky: 54
Bydliště: Sedlčánky
Tak si sežeň dostatečně dlouhý "klacek", vrata podpírej a budeš v klidu :lol: :lol: :lol:

_________________
Renault 4CV, r.v. 1960


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závaží na garážová vrata
PříspěvekNapsal: stř 23. dub 2014 21:16:55 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
No to máš sice pravdu, bylo by to nejjednodušší a nejspolehlivější řešení, ale když ona ta vrata bez těch pružin skoro nejdou otevřít ;) Teda jdou, ale je to posilovna jako sviňa :mrgreen: A kdyby chtěla do garáže třeba Blanka, tak fakt nemá šanci :)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz