Podělím se s vámi, aspoň stručně, o motoristické postřehy ze severního Kypru. Tedy připomínám, že jde o část ostrova, která není v EU. Při srovnání s jižní částí ostrova, která v EU je, rozdíl poznáte. Tedy částečně i na vozovém parku, ale ten se ani tak zdaleka neblíží socialistické hrůze, kterou mnozí z nás pamatují. Pokud jde o silnice - díky příznivým klimatickým podmínkám (téměř žádná zima) jsou v dobrém stavu. Často jsou stavěny jako dvouproudové, avšak s minimem nadjezdů či sjezdů. Ty jsou nahrazeny kruhovými objezdy. Snad kvůli jednodušší výstavbě a financím. Provoz není příliš hustý a neviděl jsem žádné agresivní či bezohledné chování. Převažují auta stará cca do 10 - 15 let. Pokud jde o značky, zastoupeny jsou nejčastěji Mercedes, Ford, Renault, Hyunday (ten zejména mezi novými vozy). Kupodivu VW se příliš často nevyskytuje (leda jako užitkové auto), Škoda vůbec (nevím, zda je to škoda ).
Auta i autobusy jsou namixovány s volantem vlevo i vpravo, jezdí se vlevo. To je pozůstatek britské správy ostrova, dokonce i nová auta se na ostrově dosud prodávají za libry (stejně jako nemovitosti).
Pokud jde o renaulty, z nových nejčastěji potkáte Mégane a Fluence. Avšak stále je často k vidění R9. Svého času jich jistě musel být plný ostrov, když je lze i dnes tak dlouho po ukončení výroby spatřit. Mluvím samozřejmě o původních francouzských modelech, těch tureckých jsem mnoho neviděl. A po R9 se lze ještě shledat i s R12. Auta sice netrpí korozí, ale od slunce mívají poškozený lak i interiér. Tolik krátký výlet na severokyperské silnice
Přílohy
P7130130.JPG (58.99 KiB) Zobrazeno 8081 x
P7130132.JPG (61.27 KiB) Zobrazeno 8081 x
P7150274.JPG (54.54 KiB) Zobrazeno 8081 x
P7150275.JPG (54.55 KiB) Zobrazeno 8081 x
P7150276.JPG (57.62 KiB) Zobrazeno 8081 x
P7150277.JPG (39.08 KiB) Zobrazeno 8081 x
Radek
Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983 Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992 Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976 Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003 Renault Mégane Grandcoupé, 1330 ccm, 103 kW, r. v. 2024
Když jsem byl prohlédnout cíl letošního Anděla a vracel jsem se k parkovišti, přišlo mi v prvním momentě, že má mé auto v dopadajícím sluníčku nějakou jinou barvu. Až následně jsem si podle disků kol z dálky uvědomil, že vedle mého auta zastavil "bratříček". Šlo nepochybně také o "tuzexovku" - tedy verze TL v původním stavu (až na ty disky), včetně zadních zástěrek. Tedy žádný doplněk od výrobce dodán nebyl, jen autorádio Sencor. To se, myslím, tehdy také v Tuzexu prodávalo. Nechal jsem majiteli na sebe i tyto stránky kontakt. Zda se na "nás" podíval, nevím. Ale neozval se. I tak mi ale udělal radost. Aby vedle sebe náhodou zaparkovaly dvě R9 po 31 letech, navíc na takto odlehlém místě, to už je hezká náhoda
Přílohy
P8200074.JPG (69.97 KiB) Zobrazeno 8052 x
P8200075.JPG (62.11 KiB) Zobrazeno 8052 x
Radek
Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983 Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992 Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976 Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003 Renault Mégane Grandcoupé, 1330 ccm, 103 kW, r. v. 2024
Otto96 píše:Renault 4tl v Hloubětíne. Zřejmě jezdí celoročně, na dosti místech byl vidět boj s korozí. Originální plátěná střecha, nějaké divné kulaté oranžové přední blinkry (maska již plastová).
Tak jsem dnes viděl žlutou R4 jet v Poděbradské směrem do centra a myslím si, že to asi byla tato. Bohužel jsem jel směr černý most a nestačil jsem si ji více prohlédnout. Hned takovýto pohled na silnici potěší
Když už je tu řeč o "čtyřkách" (myslím samozřejmě Renaultech ), tak vkládám první obrazový úlovek z letošní cesty po Alsasku.
Přílohy
P9070290.JPG (63.1 KiB) Zobrazeno 7957 x
P9070292.JPG (52.47 KiB) Zobrazeno 7957 x
P9070293.JPG (62.11 KiB) Zobrazeno 7957 x
P9070294.JPG (68.4 KiB) Zobrazeno 7957 x
Naposledy upravil(a) radek919 dne pát 24. říj 2014 23:43:04, celkem upraveno 1 x.
Radek
Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983 Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992 Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976 Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003 Renault Mégane Grandcoupé, 1330 ccm, 103 kW, r. v. 2024
Wartburg 353, 11. 9. 2014, Praha, křižovatka Na strži x Budějovická
Přílohy
IMAG0583.jpg (110.89 KiB) Zobrazeno 7952 x
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986 Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990 Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010 Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988 Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
To jsem byl já s mojí R4 Od úterý mám konečně řidičák, fotky z renovace časem přidám. Ještě zrenovuji ráfky, dám nové pneu, nechám přes sníh udělat novou plátěnou střechu a časem se ještě musím nechat vyvařit zadní podběhy, jsou jen zazáplatované od klempíře prasáka cca před 5-ti lety.
Pavel V píše:
Otto96 píše:Renault 4tl v Hloubětíne. Zřejmě jezdí celoročně, na dosti místech byl vidět boj s korozí. Originální plátěná střecha, nějaké divné kulaté oranžové přední blinkry (maska již plastová).
Tak jsem dnes viděl žlutou R4 jet v Poděbradské směrem do centra a myslím si, že to asi byla tato. Bohužel jsem jel směr černý most a nestačil jsem si ji více prohlédnout. Hned takovýto pohled na silnici potěší
Přílohy
10644868_795661910480181_645755225199081003_n.jpg (188.98 KiB) Zobrazeno 7933 x
Když jsem tu R4 viděl, tak jsem taky hned na tebe vzpomněl... Tímto Tě vítám v bláznivém světě řidičů motorových vozidel, přeji Ti, aby jsi jezdil bez problémů, pokut a technických závad Ohledně renovace hodně foť a dávej fotky sem na fórum do sekce Renovace a opravy, ať se můžeme všichni pokochat A přijď taky někdy mezi nás první čtvrtek v měsíci do Peugeot restaurantu
Další "úlovek" z letošní cesty po části sladké Francie. Tento mě potěšil dvojnásob. Udál se v krásném historickém městě Colmar. Jak jsem tak procházel jeho centrem, najednou se z postranní uličky vynořil krásný R16 TX. Pohotově jsem "tasil" fotoaparát a řidič, když mě viděl, zastavil, aby mi umožnil fotografii a zároveň naznačil, že za ním jedou další "šestnáctky". Celkem byly čtyři. Každá postupně zastavila, kromě té poslední v úpravě cabrio. Což je škoda, tu jsem nikdy neviděl. Tak se tedy pokochejte se mnou v pořadí provedení tohoto legendárního auta (vím co říkám, měli jsme tu čest jej vlastnit šestnáct let): R16 TX, R16 TS, R16 TL, R16 cabrio (zřejmě rovněž odvozen z první verze TS).
Přílohy
P9070272.JPG (44.58 KiB) Zobrazeno 7902 x
P9070273.JPG (60.6 KiB) Zobrazeno 7902 x
P9070274.JPG (58.81 KiB) Zobrazeno 7902 x
P9070275.JPG (63.04 KiB) Zobrazeno 7902 x
Radek
Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983 Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992 Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976 Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003 Renault Mégane Grandcoupé, 1330 ccm, 103 kW, r. v. 2024
Krásný 16ky a ten kabriolet by mě taky zajímal mnohem více, škoda, že se nepodařilo jej více nafotit, ale snad jej uvidíme v budoucnu třeba na nějakém srazu ve Francii