VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Moderátoři: Pavel V, R11, Tad

Uživatelský avatar
radek919
člen RCC
Příspěvky: 396
Registrován: úte 05. čer 2012 0:18:20

VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od radek919 »

Ačkoliv se mi zdá, že od loňského "andělského" výletu neuplynulo ještě tolik času, přesto již nadešel čas oznámit Anděla letošního. Tedy zde jsou základní informace:

Termín konání: tradičně první říjnovou sobotu, která letos vychází na 1. října
Místo setkání: je rovněž tradiční, tj. ve Velvarech
Cíl výletu: Lužná u Rakovníka

Podrobněji k letošnímu programu:

Zahájení proběhne již obvyklým způsobem. Tedy sraz bude ve Velvarech u mě 1. října od 8. hodiny ranní (vrata do zahrady budou otevřena). Odjezd je plánovaný na 10.30 hod, proto prosím, pokud možno, dorazte ideálně nejpozději do 9. hodiny, abyste se stačili protáhnout a něco posnídat. Příležitost k obědu bude totiž díky organizaci přibližně po 15. hodině. S ohledem na program a délku andělské jízdy nebude možno odjezd z Velvar výrazněji odkládat. Kdo se opozdí, bude nás muset dojet v cíli našeho výletu (viz dále v textu). Na dvoře zároveň proběhne i rozprava o našem výletě.

Cílem (jak již bylo výše naznačeno) bude letos Lužná u Rakovníka a její blízké okolí.
Na programu bude po příjezdu do Lužné u Rakovníka návštěva železničního muzea. Myslím, že toto krásné muzeum není pro většinu čtenářů více přibližovat. Pro prohlídku muzea máme zajištěného vlastního průvodce, a sice přibližně v čase od půl jedné či jedné hodiny. Prohlídka s výkladem trvá přibližně 1,5 hodiny a po ní budeme mít ještě příležitost individuální prohlídky vystavených exponátů. Vedle průvodce jsem předběžně vyjednal i možnost parkování přímo uvnitř muzejního areálu, kde budeme moci, po dobu prohlídky, automobily vystavit.

Můžete se tedy těšit na kouzlo starých časů, kdy železnice zažívala zlatá léta spolu s první republikou, ale i na stroje mladší, které zase psaly jinou železniční historii. Více na http://www.cdmuzeum.cz/

Muzeum bychom měli opustit nejpozději před 15. hodinou, abychom se přesunuli do nedaleké hezké restaurace Lebeda na pozdní oběd.
Abychom se zde relativně rychle, a jistě i dobře, najedli, domluvil jsem s paní provozní přípravu tří hotových jídel. Samozřejmě, kdo si nevybere, může si objednat i minutku, ale bude si na ni muset počkat. Hotové jídlo má být servírováno nejpozději do 20 minut po objednávce. Vybírat bude možno z těchto jídel:

- vepřový řízek s bramborem
- výpečky s knedlíkem a se zelím (prý výtečný pokrm tamní restaurace :) )
- svíčková

Možnost objednat si hotové jídlo má totiž kromě rychlého, a snad i chutného, uspokojení hladu ještě jeden důvod. Totiž stihnout se přesunout o cca 4 km dále na místo, na kterém letošní výlet, a v podstatě i sezónu, zakončíme. Je jím areál s výstavou historických amerických vozů . I zde máme domluvený vjezd do areálu a vězte, že i zde bude na co se dívat. Čekají nás tři velké haly plné krásných "amerik" i restaurace. Ta bohužel z provozních důvodů zřejmě v den konání Anděla v provozu nebude co se týče přípravy pokrmů. Nápoje a zmrzliny či jiné drobné pohoštění prý k dispozici a budou. Což, doufám, nebude po obědě v restaurantu Lebeda nijak vadit. Ostatně krásných exponátů je zde tolik, že by byla skoro škoda trávit více času u stolu.

Areál se nachází v hezkém lesním prostředí na pomezí Křivoklátských lesů. Více na http://jkclassics.cz/

Závěrem této první upoutávky ještě uvádím jednu organizační informaci, resp. prosbu:

- jak je uvedeno výše, v obou místech výletu máme předjednán vjezd do areálu. V obou případech jde o muzea (železniční a automobilové). Tudíž bych chtěl požádat, dovolí-li to počasí, vzdálenost vašeho bydliště či prostě nálada, abyste přijeli starším automobilem (Renaultem či s ním spřízněnou značkou ;) ). Samozřejmě toto není podmínkou. Pouze je nutno počítat s tím, že zejména do areálu železničního muzea budou vpuštěny automobily staršího data výroby, zatímco soudobé vozy budou parkovat na přilehlém parkovišti

Vstupné na prohlídky obou expozic si budeme každý hradit sám, snídaně ve Velvarech jde samozřejmě na účet anděla (mimochodem jmenuje se Ludvík :) ).

Tolik pro tuto chvíli. Informace budu průběžně aktualizovat a těšit se na vás.
Naposledy upravil(a) radek919 dne úte 13. zář 2016 23:14:57, celkem upraveno 3 x.
Radek

Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983
Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992
Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976
Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003
Renault Mégane Grandcoupé, 1330 ccm, 103 kW, r. v. 2024
Josef Karlec
člen RCC
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 07. čer 2012 19:18:13
Bydliště: Skuhrov nad Bělou
Kontaktovat uživatele:

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od Josef Karlec »

Budu se těšit. Auto bude po opravě, tak ho hned otestuji.
Mé první vozidlo R19 1.7 GTS 1989. Dnes R11 1.4 GTL 1986, R11 1.7 TXE 1987. Měl jsem pár R21-25-Safran.
Uživatelský avatar
radek919
člen RCC
Příspěvky: 396
Registrován: úte 05. čer 2012 0:18:20

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od radek919 »

Provedl jsem drobnou aktualizaci v programu výletu - viz úvodní příspěvek. Jde především změnu v organizaci obědu, který se bude konat v restaurantu Lebeda, rovněž v Lužné u Rakovníka.

http://www.restauracelebeda.cz/
Radek

Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983
Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992
Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976
Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003
Renault Mégane Grandcoupé, 1330 ccm, 103 kW, r. v. 2024
Uživatelský avatar
R 5
člen RCC
Příspěvky: 83
Registrován: úte 29. kvě 2012 10:30:47
Bydliště: Praha 13

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od R 5 »

Ahoj bohužel se musíme s Kačkou omluvit z letošní účasti na Andělovi. Máme v práci devadesátileté výročí prvního koncertu orchestru, který připadá zrovna na 1.října a zaměstnavatel naplánoval slavnostní den s doprovodnými akcemi, kterýho bych se tedy měl zúčastnit. Například štafetový běh na 90 kilometrů....takže flákat se rozhodně nebudu :lol:
Doufám, že vám bude přát počasí a že si den hezky užijete a budeme se těšit na setkání při dalších akcích v příštím roce.
Renault Super 5 Campus Kat., 1390 ccm, 43 kW, r.v.1989
Renault Megane I Break, ph.II, 1390 ccm,16V, 70 kW, r.v.2002
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od Pavel V »

I Já s politováním se nebudu moc z pracovních důvodů účastnit a tímto se omlouvám. Snad se letos ještě uvidíme při jiné příležitosti. Přeji všem, aby se výlet vydařil a byla spokojenost u všech účastníků výletu.
Josef Karlec
člen RCC
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 07. čer 2012 19:18:13
Bydliště: Skuhrov nad Bělou
Kontaktovat uživatele:

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od Josef Karlec »

Dojede vůbec někdo. Jen mam dotaz, kde ta otevřená vrata najdu. Jedu poprvé, pokud se to nezruší.
Mé první vozidlo R19 1.7 GTS 1989. Dnes R11 1.4 GTL 1986, R11 1.7 TXE 1987. Měl jsem pár R21-25-Safran.
Uživatelský avatar
R11
Administrátor
Příspěvky: 782
Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Bydliště: Praha

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od R11 »

No to se nezruší ani náhodou ;)

My určitě jedeme a moc se těšíme. Počasí by mělo být dobré, takže vše proběhne určitě jak má. Ostatně jako vždycky :mrgreen:
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Espero
Příspěvky: 506
Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Bydliště: Tetín (Beroun)

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od Espero »

Protože si Radek nepřál, aby se rozloučení se sezonou účastnily jiné vozy než Renaultské a mně aktuálně zůstal jen Hyundai, rozhodli jsme se s mojí novou partnerkou ukončit sezonu s tím H vozem, ovšem v té Lužné v Železničním muzeu. Právě dnes. Ten program se nám totiž líbil. Takže máme pár aktuálních postřehů.
Nejprve bych chtěl trochu varovat před restaurací Lebeda. Přišli jsme tam kolem 12. hodiny na oběd ještě před návštěvou muzea. Prvních 25 minut jsme čekali, jestli k nám obsluha vůbec přijde a udělá objednávku. Na place se pohybovaly 2 servírky, starší z nich lehce hysterická, mladší lehce flegmatická, pobíhaly jako čučurietky, celé udřené, avšak obsluha vázla. Když jsme po půl hodině objednali,(měli jen hotovky), netušili jsme, že na jídlo budeme čekat hodinu. Nealko pivo neměli, prý nedovezli, ovšem spíše bych řekl, že zapomněli objednat. Takže když nám po hodině a půl od příchodu přinesli jídlo (lehce vystydlé, ale ještě to šlo), byli jsme vyhládlí jako vlci v době ledové. Jídlo chuťově šlo, slušný průměr. Takže když jsme po 2 hodinách od záměru dát si zapečené brambory, resp. kuře na paprice, trošku jsme přemýšleli, jestli jsme po obědě, nebo po velmi časné večeři.
V muzeu jsem byl po asi 4 letech. Nepozoroval jsem změnu v exponátech ani v ceně, ovšem před těmi 4 lety byl ve výtopně u každé lokomotivy popis, nyní jen u některých mašinek. Tenkrát bylo možné se do mašinek vyšplhat na pracoviště strojvůdce, nyní zásadně vše zamčeno. Navštívit lze jen některé vagony. Ale i tak je to příjemné muzeum

Přeji Vám hezkou sobotní akci.
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
Uživatelský avatar
radek919
člen RCC
Příspěvky: 396
Registrován: úte 05. čer 2012 0:18:20

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od radek919 »

... ale tak to vyznít nemělo, že by měly dorazit jen renaulty. Ostatně vždyť v textu píši "není to podmínkou". Šlo mi jen o to, když už se mi podařilo vyjednat vjezd do areálu muzea, tak abychom tam nevjeli třeba jen se třemi auty.
Pokud jde o Lebedu, nic jiného v místě není. Původní záměr na restauraci v areálu amerických veteránů bohužel díky odchodu kuchaře nevyšel. Ale Lebedu jsem samozřejmě také navštívil, mluvil jsem s paní provozní, máme rezervovaný salónek a příslib, že kdo si vybere hotové jídlo, bude do 20 minut obsloužen. Tak snad se to povede, víc dělat nemohu.

Ale pokud by snad oběd někomu nechutnal, snad mu to dostatečně vynahradí snídaně ve Velvarech, se kterou nám letos pomůže kamarádka z Francie. Takže se můžete těšit na ochutnávku briošek přímo ze sladké Francie (byť budou upečené v Praze ;) )
Radek

Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983
Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992
Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976
Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003
Renault Mégane Grandcoupé, 1330 ccm, 103 kW, r. v. 2024
Espero
Příspěvky: 506
Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Bydliště: Tetín (Beroun)

Re: VELVARSKÝ ANDĚL aneb rozloučení se sezónou 2016

Příspěvek od Espero »

Hned jak to jen trošku bude možné, něco od Renaultu znovu pořídím, abych se tak nelišil. Problémy z loňska tak nějak dořešeny až na jeden poslední a pak už jen světlé zítřky. Ode dneška jsem PRDUCH, takto pracující důchodce, ale někdo mi říkal, že v souvislosti s politickou korektností jsem PRASE, tak to je prý správně, neboli pracující senior.
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
Odpovědět