Tak jsem se asi po asi 350 telefonních konzultacích dopracoval k názoru na renovaci omšelého volantu. Pod vodou obrousit velmi jemným smirkem stávající povrch volantu a příčky. Po opláchnutí, vysušení a důkladném odmaštění, (heptan, benzin nebo líh, rozhodně ne aceton nebo různá ředidla) vzít barvu na kůži v šedém tónu a molitanem jí nanést na volant, ta guma nebo pěna je porézní, takže barva dobře ulpí. Aplikovat 2x. Tady může být problém s původním tónem, tak lze prý doporučit koupit i černou barvu současně a tmavší šedou si namíchat podle pořeby a pokusit se původnímu tónu co nejvíce přiblížit (úplně se to prý nepovede, bylo by třeba 4 barevných komponent prý, ale ty zbývající 2 barevné tóny se běžně sériově neprodávají), jsou ale firmy, které by to byly ochotné namíchat, půl litr za cca 900 Kč, no nekupte to, obzvlášť když na to spotřebujete tak půl deci. No a až to uschne, pak přetřít nebo přestříkat vodou ředitelným akrylátovým lakem ve dvou nebo třech vrstvách a nechat dobře zaschnout před montáží. To, co na těch volantech je z výroby, je také jen barevný nástřik vodní barvou na gumě. Jinak ta barva na kůži cca 1,5 deci stojí 44 Kč pro jeden tón. Akrylátový vodní polomatný lak (třeba Eternal) doma běžně mám, velká plechovka je tak za 280,- Kč. Běžně to používám na opravy dýhovaného nábytku. Je to vlastně obdobná technologie opravy, jen mořidlo a zrnitost šmirglpapíru se liší.
_________________ od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza
|