Opravna Autocentrum Votice zahájila opravu mé R 11. Minulý týden provedla kompletní odstrojení karoserie (viz foto) a došla k následujícm zjištěním: Po prodělaném nárazu, který se snažil zamaskovat předchozí majitel neodbornou opravou, bude nutno provést výměnu předního čela (neboli přední přepážky), výměnu přední kapoty a výměnu obou předních blatníků, dále se ukázalo, že náraz se přenesl kapotou, která na pravé polovině zůstala zvlněná a v této ploše neopravitelná až na zámek kapoty a torpédo pod oknem, které je za zámkem kapoty prohnuté. Jak zámek kapoty, tak torpédo bude možné bez problémů klempířsky opravit. Bude nutno vytáhnout a srovnat i přední podélný nosník. Kromě toho vůz dostane nové prahy. Dále bude nově vyvařena nebo vyměněna zadní příčka pod zadními dveřmi. Takže dobře 1/3 karoserie bude obnovena novými díly. Dále bude nutno vyvařit korozi na obou předních bočnicích, mezi podlahou a předními i zadními podběhy, bočními nosníky, na všech 4 krytech tlumičů, tedy i zadních a na podlaze pod zadními sedadly zhruba uprostřed, zde to prý bude složité, protože tam jsou spertlované 3 plechy. Mimoto bylo zjištěno, že zadní levý podběhu v oblasti uchycení tlumičů už byl jednou vařen a oprava byla provedena neodborně, jednak jsou tam velmi hrubé sváry, ale hlavně na tom podběhu nahoře jsou v původní karoseri prolisy, které mají asi usnadnit nasazení nástroje při demontáži tlumičů a tento prolis byl vařením zlikvidován. Proto bude provedeno vyříznutí této první opravy a plech bude znovu navařen, ale tak, že v něm bude vytvořen ten prolis, takže vzhledově bude karoserie odpovídat původnímu stavu. Nové sváry i na vnitřních částech karoserie budou zabroušeny a vytmeleny, takže by neměly v karoserii být znát ani zevnitř a karoserie bude vzhledově odpovídat původnímu stavu. Obdobně bude opraveno i vaření v přední podokenní příčce na levé straně, vyříznuto nekvalitně provedené vaření a provedeno znovu. Bohužel původní majitel mi zatajil rozsah té havárie, ale na rozsah rekonstrukčních prací to má dopad jen relativně malý - ta oprava torpéda a zámku kapoty navíc. Ostatní bylo zjevné včetně zvlněné kapoty i té koroze, takže si na něm nic nevezmu ani kdybych ho případně zažaloval o slevu kupní ceny. Nestálo by to za to. Co se týká dílů, pak karosářské plechové díly k dispozici jsou, opravna je už objednala. Horší je situace u ostatních dílů, které karoserii vystrojují, tedy dílů příslušenství a zde se obracím na veřejnost s prosbou o pomoc při jejich shánění. Seznam dílů uvádím s v sekci "koupě".
_________________ od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza
|