Mám za sebou opravu vyvařením benzinové přívodní trubky v zadním podběhu, která byla prokorodovaná skrz naskrz. Normálně se to vařit nesmí a asi by to k slabému materiálu i špatnému stavu trubky ani nešlo, ale řešením bylo zavaření díry laserem, neboli vaření za studena. Nejprve bylo nutno díru (původně cca 0,25 cm2) rozšířit a pak do ní vložit kousek plechu, který měl být přivařen pomocí kompozitního drátku k trubce. Je to jakoby zalátané nití - viz. foto. Jenže ta trubka byla tak vyrezlá, že se i ten laser propaloval, takže nakonec museli vystřihnout díru cca 7x 3,5 cm, kde konečně byl alespoň trochu zdravější plech. Takže znovu vystřihnout nový kus plechu, vložit a přivařit, ale navíc ještě okolí provařit tím drátkem, aby byl zpevněn původní plech trubky. Dělali mi to v Brně, a pomáhali mi s tím kolegové z VW Transporterclubu, konkrétně jedna veteranistka, co jezdí s VW T3, neboli s asi tak 30-35 let starým vozem, ale používá ho za vůz denní potřeby a za veteranistku se nepovažuje. Je to strojařka, která vaří tím laserem v práci. Teď mě ještě čeká natažení epoxidové pryskyřice na ten svár z obou stran, aby se to ještě poněkud zpevnilo, a pak alespoň 4 vrstvý nátěr (2x základovka, email a na to nějaký gumoasfalt. Nevýhodou laserového vaření je možné prolínání kapaliny, ke ktrému může, ale také nemusí dojít, zkoušeli to a svár neprolíná, leč doporučují mi to udělat.
Příloha:
Pal_trubka_1.jpg [ 69 KiB | Zobrazeno 13539 krát ]
Příloha:
Pal_trubka_2.jpg [ 72.87 KiB | Zobrazeno 13539 krát ]
Příloha:
Pal_trubka_3.jpg [ 69.34 KiB | Zobrazeno 13539 krát ]
Příloha:
Pal_trubka_4.jpg [ 73.62 KiB | Zobrazeno 13539 krát ]
Příloha:
Pal_trubka_5.jpg [ 71.14 KiB | Zobrazeno 13539 krát ]
Příloha:
Pal_trubka_6.jpg [ 68.94 KiB | Zobrazeno 13539 krát ]