Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia atd)

Moderátoři: Pavel V, R11, Tad

Odpovědět
Espero
Příspěvky: 506
Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Bydliště: Tetín (Beroun)

Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia atd)

Příspěvek od Espero »

Potřebuji poradit.
U benzinového motoru Renault 1,2 16 V 55 kw je předepsaná výměna rozvodů ve 120 tis. km nebo v 6 letech. Já to koupil jako zánovní ojetinu 5 letou s najetými 24 tis. Km a v 6 letech v červnu 2017 ten vůz bude mít akorát 40 tis. km najeto. Servisní knížka prokázala, že tachometr stočený není. Jaký máte názor v tomto případě na výměnu rozvodů z důvodu dosažení ryze časového servisního intervalu. To znamená, že příští výměna by byla ve 160 tis. km nebo 12 letech.
Není to přehnané? Nevydrželo by to ještě nějakou dobu? Moje Dacie Logan má v tomto okamžiku najeto 32 tisíc a je zatím zcela bezproblémová jak motoricky, tak celkově. Jediné co jem musel po letošní zimě o uplynulém víkendu vyměnit byly gumičky stěračů za 40 Kč, ještě původní, které letošní tvrdá zima zlikvidovala.
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
Safrane
Příspěvky: 105
Registrován: sob 09. čer 2012 10:25:14

Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Příspěvek od Safrane »

Vyměnil bych jenom řemen.
Espero
Příspěvky: 506
Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Bydliště: Tetín (Beroun)

Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Příspěvek od Espero »

Taky jsem si to myslel, jenže u Hyundaje, kde jsem sice do předepsaného intervalu téměř vydržel, ale těsně před tím asi 3 tisíce kilometrů (po asi 10 letech - předpis byl také 6 let nebo 90 tis.) odešla řemenice na klikovce, která začala vaklat, neco bylo se středovou gumovou průchodkou, která tam je.. Pořád si ale myslím, že to byla spíš shoda okolností, materiálová únava než ten časový inrerval.
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
Uživatelský avatar
R11
Administrátor
Příspěvky: 782
Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Příspěvek od R11 »

Já bych neriskoval a vyměnil všechno dle servisního plánu. Loni na podzim jsem na našem Cliu (stejný motor) nechával dělat servisku po 6 letech, zahrnující mimo jiné i výměnu rozvodů. Stav tachometru byl něco přes 70 tisíc, takže do 120 dost daleko.
Řemen měl své nejlepší za sebou, drobná vůle byla i na vodní pumpě (která je v sadě též), stejně tak na kladce. Dneska už ty díly nejsou co bývaly...
Zároveň s tím se mění i chladící kapalina, která též podléhá zubu času spíš než kilometrovému nájezdu.

Mimochodem před výměnou jsem si všiml toho, že zejména po delším brzdění motorem se po sešlápnutí plynu ozvalo z motoru lehké klepání. Od výměny rozvodů se to již neozývá...

Dával jsem sadu SKF a cenově to není žádná sebevražda, na rozvody nejsou potřeba ani žádné speciální přípravky.

V neposlední řadě nezapomeň na to, že pokud jde o servisní intervaly je to trochu lákadlo na zákazníky - mají pocit, že když jsou delší, ušetří. Nemusí to vždy znamenat, že mají takovou životnost. A vzhledem k tomu, že u našich typů aut se ta výměna podle kilometrů většinou děje až po záruce na motor...
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Uživatelský avatar
x.bobes.x
člen RCC
Příspěvky: 120
Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Bydliště: Horažďovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Příspěvek od x.bobes.x »

Safrane píše:Vyměnil bych jenom řemen.
Dnes již překonané, na novějších autech jako první odchází vodní pumpa, poté následují kladky a daleko za nimi řemenem. Nikoliv pouze řemen jak tomu bývalo za dob nesmrtelných motorů.

Vzhledem k dnešní kvalitě vodních čerpadel bych interval nepodceňoval, ba dokonce měnil raději ještě před intervalem, nejednou sme měli na dílně auto s vysypanou pumpou ještě před intervalem výměny.
Espero
Příspěvky: 506
Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Bydliště: Tetín (Beroun)

Re: Výměna rozvodů u motoru 1,2 16V (Thalia, Clio, Dacia at

Příspěvek od Espero »

Co názor, to jiný pohled. Nevím, jaké vnitřnosti, myslím materiálově má současná vodní pumpa, ale když jsem dělal rozvody na dieslové Dacii 1,5 DCi, tak jsem to dělal ve správném časovém intervalu a jen asi 20 tis. km před intervalem kilometrickým (ve 140 tis. proti povinným 160). Jenže po udělání vodní pumpy ubývala chladící kapalina, což na původní staré pumpě nebylo. Reklamoval jsem, prý systém natlakovali a nic se neprojevilo, tedy jim, já to doléval tak 2 deci měsíčně. Motor měl po výměně rozvodů zvuk jako nový.
Jde o to, že náhradní díly jsou často tolerančně jinde než díly určené přímo pro výrobu, prostě druhořadá kvalita a bylo to tak vždycky, není to nic nového. Podobné problémy jsem řešil už u Wartburgu 353 z r. 1968, jezdil jsem s ním čtvrt milionu km. Jakmile se dala nová pumpa, musela se kvůli tomu sundavat hlava válců - nešla, jakmile se dala nová benzinová A/C pumpa - nešla, jakmile se dal nový přerušovač - haproval. Výměna proto nemusí přinést žádné štěstí.
Zkusím první radu - vyměním zatím jen řemen a dám novou chladící kapalinu. Ten je nejnebezpečnější, mohou se potkat ventily, když odejde. Když odejde pumpa, poznám to na teplotě motoru a je tam na to kontrolka a taky na stavu chladící kapaliny. Jestliže jezdím 20 tis. ročně, pak 80 tis. do 120, najedu za 4 roky, neboli 120. tis. dosáhnu v 10 letech stáří vozu, dříve ne. A pak to udělám všechno včetně dalšího řemenu, když to vydrží. Věk na napínací kladky mít až takový vliv nemůže, nejde ani tak o peníze, ale o to, že současným náhradním dílům moc kvalitativně nevěřím. No a když se to vysype udělám to v mezičase. Na zvuku motoru to poznám (tedy ty napínáky a řemen, pumpu asi ne).
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
Odpovědět