Honzova R8
Re: Honzova R8
Ten,kdo zná auta a něco o nich ví,by se nikdy nedivil,proč právě R8.Za sebe mohu říci,že jediné auto,které bych před ní upřednostnil,je pro mne úžasná R16.A hned za ní bude vždy R8.Obyčejná,sériová lidovka,s posuvnými okny jako u Barkasu B 1000.S hranatým rychloměrem,s motorem 956 ccm,který si s kopci Vysočiny doslova hrál.Takže pokud veterána,tak R8 a ne Jaguar XJ6,ne BMW 2002 TI,ne NSU RO 80 nebo VW K70.Ne Fiat 124 Coupé ani Simca 1000 Rallye.Ani Fiat 128 Coupé či Lancia Beta Monte Carlo,ani žádný jiný a že ty jmenované patří do extra třídy,to je bez pochyb.Renault 8 totiž už v roce 1962 dokázal vyrobit jednoduchý,hranatý a naprosto obyčejný automobil,který však technicky rozhodně tak obyčejný nebyl.Kolik velkosériových automobilů v té době mělo kotouče na všech kolech či uzavřenou chladící soustavu s trvalou náplní a bezúdržbovou k tomu.Z dnešního pohledu úsměvné,v roce 1962 neskutečný pokrok.Výdechy v rozích přístrojové desky,kde foukal vždy čerstvý vzduch.Tichý,nesmírně pružný motor,už tehdy se spotřebou,která by byla chloubou i dnes.Řízení s vratnými pružinami,takže vést ho po silnici je požitek.Příjemné,citlivé brzdy,krásný hlas motoru,krom zpátečky lehké řazení.Pohodlná,široká sedadla,připomínající automobily o třídu výše.Samozřejmě i on měl své bolesti a slabé stránky.Dveře,pověšené na pevných čepech a při opravě karoserie velmi obtížné slícování dílů,složité závěsy přední kapoty,obtížné řazení zpátečky,nebezpečné a velmi nešťastně řešené plnění nádrže,nebezpečně umístěný akumulátor v předním rohu,kdy i nevinně vyhlížející náraz může způsobit zkrat a následný požár.I přes ty zmíněné bolesti vždy byl,je a bude Renault R8 jedním z nejlepších a nejuznávanějších Renaultů vůbec.Celým světem,protože celý svět ho znal a celý svět ho respektoval,když dokázal bojovat a vítězit v takových soutěžích,jako Rallye Monte Carlo a další a další.
Re: Honzova R8
Předně - krásný článek, Honzo, je to paráda číst (znám ho již o něco déle, než je zde), jen tak dál
Jenom si říkám, že žiješ vlastně druhý život - po nárazu do té 706...divím se, že se Ti nic nestalo, neumím si představit čelní náraz do náklaďáku ani v dnešním autě...
K příspěvku Safrana - naprostá pravda a souhlas. Jen - čtyři kotouče nevyráběl seriově v té době nikdo - R8 byla prvním sériově vyráběným vozem se čtyřmi kotouči
Uzavřené chlazení ale první u R8 nebylo, měla ho už R4 o rok dřív
Plnění nádrže v motoru mi zase tak nebezpečné nepřijde (když pomineme fakt, že je nad rozehřátým motorem, ale zase kdo by polil motor benzinem) a z hlediska nárazu je to skoro lepší, než z boku, kde je to víc na ráně. A nádrž byla schovaná pod sedačkami až za motorem, takže chráněná velmi dobře. Baterka - chápu, že dneska je to přeci jen jiné, ale spousta výrobců přesunula baterku zase do levého předního rohu...takže to nebude tak hrozné
Ale jinak nelze s příspěvkem jinak, než souhlasit 
K příspěvku Safrana - naprostá pravda a souhlas. Jen - čtyři kotouče nevyráběl seriově v té době nikdo - R8 byla prvním sériově vyráběným vozem se čtyřmi kotouči
Plnění nádrže v motoru mi zase tak nebezpečné nepřijde (když pomineme fakt, že je nad rozehřátým motorem, ale zase kdo by polil motor benzinem) a z hlediska nárazu je to skoro lepší, než z boku, kde je to víc na ráně. A nádrž byla schovaná pod sedačkami až za motorem, takže chráněná velmi dobře. Baterka - chápu, že dneska je to přeci jen jiné, ale spousta výrobců přesunula baterku zase do levého předního rohu...takže to nebude tak hrozné
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Re: Honzova R8
Ten článek je pěkný a každý člověk v letech má za sebou historii podobně posatelnou, ať jde o Renaulty nebo jiné značky. (U mě by to bylo o Trabantech a Wartburgách počínaje ročníkem 1968.) Osobně jsem měl možnost poznat R8 jenom jako spolujezdec, mladý kluk po škole v prvním zaměstnání a v první polovině 70. let. Zato to byla zkušenost téměř každodenní po dobu asi 2 let na 10 km dlouhé trase cestou do práce a zpátky (bydlel jsem na jeho trase do práce). Šlo o středně šedivou R8 z r. 1964, neboli asi 10 let staré auto, vůbec už nevypadalo pěkně, lak zašlý, majitel se nijak nestaral a jenom jezdil. Technické detaily toho auta už nepamatuji. Ale R8 jezdila s kamennou spolehlivostí v zimě v létě. Za celá ta léta co jsem tam dělal, do práce ten člověk nepřijel ani jednou jinak než s R8.
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
Re: Honzova R8
Ahoj kamarádi,
musím se s vámi podělit o radostnou novinu, že jsem pro letošní rok dodělal garáž podle svých představ. Pro posouzení přikládám několik fotografií.
Zdraví Honza
musím se s vámi podělit o radostnou novinu, že jsem pro letošní rok dodělal garáž podle svých představ. Pro posouzení přikládám několik fotografií.
Zdraví Honza
- Přílohy
-
- P9210001.JPG (418.14 KiB) Zobrazeno 20413 x
-
- P9210003.JPG (492.56 KiB) Zobrazeno 20413 x
-
- P9220006.JPG (437.52 KiB) Zobrazeno 20413 x
- Pavel V
- Administrátor
- Příspěvky: 1271
- Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzova R8
Honzo, paráda,luxus,čistota, co více si přát. Je opravdu nádherná
Ještě kanape a bydlet s R8 
Re: Honzova R8
Tak to je velká nádhera, takhle by to mělo vypadat. I můj sen je takto vypadající garáž. Když koukám na vybavení poličkami, čistotu, úhlednost.....napadá mě jen jediné - Honzo, nemáš času nazbyt? I já mám garáž
Ale protože vím, že času nazbyt namáš, dodávám jen - opravdu, klobouk dolů
Ale protože vím, že času nazbyt namáš, dodávám jen - opravdu, klobouk dolů
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Re: Honzova R8
Parádní práce, Honzo. Mohli by závidět leckde i na operačních sálech 
Renault 4CV, r.v. 1960
Re: Honzova R8
Děkuji za slova chvály, to člověka vždy potěší. V pátek jsem rovněž vyměňoval zadní pružiny, jsou to péra od Martina Krechlera. Auto je sice s nimi výš, než by bylo zdrávo, ale na druhé straně ta péra, co jsem tam měl v Soběslavi, byla zase až moc "sedlá" a já se přiznám, že ty "sedlé zadky" u R8 nemám rád. Je asi věc názoru každého, dávám k posouzení.
Zdraví Honza
Zdraví Honza
- Přílohy
-
- P9220001.JPG (454.5 KiB) Zobrazeno 20392 x
-
- P9220004.JPG (526.43 KiB) Zobrazeno 20392 x
- Pavel V
- Administrátor
- Příspěvky: 1271
- Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzova R8
Honzo, tato výška je naprosto vyhovující a v pořádku. Mě se takto líbí mnohem více,sluší jí to
. Až s ní teď něco najezdíš, napiš jestli se nějak změnily jízdní vlastnosti.
Re: Honzova R8
To není garáž, to je operační sál, tam musí být přímo radost ležet pod autem při opravování.
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 22.2.25 Renault Fluence 1,6 16V hodně bílá káva
