Některá auta to dělají, nicméně ještě jsem neviděl R9/11, která by to dělala také...Každopádně pokud je potom vše v pořádku (předpokládám, že jsi to měřil), nijak bych se neznepokojoval, možná je to třeba tím, že je tam trochu jiný alternátor, nebo jeho střeva po případné repasi, koukni taky na všechny konektory u altíku...
Mám zkušenost s dobíjením a svítící kontrolkou následující: jel jsem kdysi odkudsi a najednou mě začala svítit kontrolka dobíjení, ale jen při neutrálu. Jakmile se dostal motor do otáček, zhasla. Tak jsem s tím ještě pojezdil po městě (moc mě to neznepokojovalo, protože jsem se tenkrát domníval, že altík nedobíjí jen, když svítí ta kontrolka - což dnes už vím, že není pravda, neboť kontrolka svítí pouze, pokud altík nedává nic, tzn. pokud dává alespoň nějaký dobíjecí proud, který ovšem sám o sobě k dobíjení nestačí, kontrolka nesvítí) a druhý den jel do dílny. Cestou postupně přestávalo fungovat všechno (kontrolka se chovala pořád stejně, ale zjevně se nedobíjelo) a po dojezdu auto umřelo úplně. Byl samozřejmě špatný alternátor. K našemu zděšení ale byl uvnitř z poloviny vyrezlý a rozpadlý (což se samozřejmě nestalo v tu chvíli, koroze nějakou chvíli trvá), přesto stačil dobíjet poměrně dlouhou dobu tak, že to stačilo. A když odešla ta druhá polovina, přestal fungovat úplně.
_________________ Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986 Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990 Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010 Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988 Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
|