RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je pát 22. lis 2024 11:33:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: stř 27. lis 2013 18:44:58 
Offline

Registrován: čtv 18. črc 2013 20:11:56
Příspěvky: 61
Bydliště: Božičany u K.V.
Ahoj,mám dotaz:Je u r.11 nějaký relátko dobíjení a kde?Mám ten problém,že nastartuju a nezhasne mi kontrolka,pak jen trochu přidám plyn a hned zhasne a pod palubkou něco jemě cvakne jako by seplo rele.Docela mě to vadí :lol: .Jinak to normálne dobíjí a nesvítí to ani na volnoběh,jen při tom startu.Díky Petr.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: čtv 28. lis 2013 14:16:24 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Domnívám se, že každé auto musí mít dobíjecí relé. Sice jsem ho nikdy nezkoumal, ale R11 by ho měla mít právě v přístrojové desce nad nohama spolujezdce. Nejlepší bude skříňku otevřít a po nastartování poslechem, nebo i hmatem (bude to cvaknutí cítit) zjistit, které relé to je (je jich tam víc, třeba od stěračů, vyhřívání zadního skla...). To pak nejlépe nahradit jiným a zkusit znova. Pokud se kontrolka bude dál chovat stejně, bude problém zřejmě jinde.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: čtv 28. lis 2013 18:37:52 
Offline

Registrován: čtv 18. črc 2013 20:11:56
Příspěvky: 61
Bydliště: Božičany u K.V.
Jasně,díky za info.Myslel jsem,že je u pojistek.Jen mě zmátlo,když jsem koukal na popis relátek na r.19 a tam u pojistek psaný není,myslel jsem,že ty pojistkovky budou podobný,ale asi ne :D .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: pát 29. lis 2013 0:12:47 
Offline
člen RCC

Registrován: ned 10. úno 2013 1:07:36
Příspěvky: 80
pítrs píše:
Ahoj,mám dotaz:Je u r.11 nějaký relátko dobíjení a kde?Mám ten problém,že nastartuju a nezhasne mi kontrolka,pak jen trochu přidám plyn a hned zhasne a pod palubkou něco jemě cvakne jako by seplo rele.Docela mě to vadí :lol: .Jinak to normálne dobíjí a nesvítí to ani na volnoběh,jen při tom startu.Díky Petr.


Myslím že je to normální, u Citroenu CX mi taky svítí kontrolka dobíjení i po startu, po lehkém šlápnutí na plyn zhasne a už se nerozsvítí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: sob 30. lis 2013 1:00:05 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Některá auta to dělají, nicméně ještě jsem neviděl R9/11, která by to dělala také...Každopádně pokud je potom vše v pořádku (předpokládám, že jsi to měřil), nijak bych se neznepokojoval, možná je to třeba tím, že je tam trochu jiný alternátor, nebo jeho střeva po případné repasi, koukni taky na všechny konektory u altíku...

Mám zkušenost s dobíjením a svítící kontrolkou následující: jel jsem kdysi odkudsi a najednou mě začala svítit kontrolka dobíjení, ale jen při neutrálu. Jakmile se dostal motor do otáček, zhasla. Tak jsem s tím ještě pojezdil po městě (moc mě to neznepokojovalo, protože jsem se tenkrát domníval, že altík nedobíjí jen, když svítí ta kontrolka - což dnes už vím, že není pravda, neboť kontrolka svítí pouze, pokud altík nedává nic, tzn. pokud dává alespoň nějaký dobíjecí proud, který ovšem sám o sobě k dobíjení nestačí, kontrolka nesvítí) a druhý den jel do dílny. Cestou postupně přestávalo fungovat všechno (kontrolka se chovala pořád stejně, ale zjevně se nedobíjelo) a po dojezdu auto umřelo úplně. Byl samozřejmě špatný alternátor. K našemu zděšení ale byl uvnitř z poloviny vyrezlý a rozpadlý (což se samozřejmě nestalo v tu chvíli, koroze nějakou chvíli trvá), přesto stačil dobíjet poměrně dlouhou dobu tak, že to stačilo. A když odešla ta druhá polovina, přestal fungovat úplně.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: sob 30. lis 2013 9:22:24 
Offline

Registrován: čtv 18. črc 2013 20:11:56
Příspěvky: 61
Bydliště: Božičany u K.V.
Jasně to bude ono.Ten altík,co tam mám tam někdo dal neorigo,je to Bosch,asi s golfa,nebo tak,sice dává dobře,ale asi to bude ono.V tom případě se poohlédnu po jiným.Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: sob 30. lis 2013 15:22:56 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Příspěvky: 120
Bydliště: Horažďovice
Kdyby ste měli zájem můžu zprostředkovat s naším smluvním partnerem ve firmě repasi alternátoru a startéru ceny dle stavu většinou kolem tisíci koruny ale může to být i 500,- ale i 2000,- ale to jsou spíše vyjímky (dle mého shánět starší jestli máš originální blbost protože to vyjde finančně nastejno ale ten použitý se může taky za měsíc rozbít)

Jinak mám takový dojem ale nejsem si uplně jist že je stejný z Clia 1.2 1991 který tu mám repasovanej nebo starší tak koukni jestli je to on a případně jestli máš zájem. Vypadá viz. odkaz
http://dily.iautodily.cz/foto_obr-88549-a.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: sob 30. lis 2013 16:30:09 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Když přemontuje řemenici, tak to snad pasovat bude (R11 má delší tu hřídelku). Ono těch altíků bylo víc druhů a lišily se tvarem toho těla, resp. bodama těch úchytů. Kdybys udělal fotku řemenicí nahoru, dalo by se to podle tvaru poznat, jestli je to přesně ten samý.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: pát 03. led 2014 0:07:03 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Příspěvky: 120
Bydliště: Horažďovice
Tak opožděně odpovídám že je shodný s tím z Clia uvědomil sem si že mam motor z R11 electronic tak sem to porovnával a je shodný tak pokud by byl zájem je k mání případně jej mohu pro sychr nechat repasovat aby byl 100%


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dobíjení na r.11
PříspěvekNapsal: čtv 06. bře 2014 22:07:34 
Offline

Registrován: čtv 18. črc 2013 20:11:56
Příspěvky: 61
Bydliště: Božičany u K.V.
Tak jsem to včera vyřešil.Když jsem auto koupil,byla špatná páčka na světla,byl tam přidanej vypínač.Páčku jsem vymněnil,ale už jsem si nevšiml,že tam někdo dal relátko,které bylo napojené na drát na spínací skřínku.Včera jsem ho našel pod palubkou,vyndal jsem ho,drát spojil zpět a vše maká jak má,kontrolka dobíjení zhasne hned po startu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz