RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 22:02:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Renault a caravaning
PříspěvekNapsal: pon 31. bře 2014 10:15:57 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Byli jsme se podívat v sobotu na výstavě For Caravan. A dokonce jsme našli, co jsme tak trošku doufali najít. Byly tam bydlíky různých firem, které měly stavbu provedenou ve v hodně, snad většině případů na bázi Fiat Ducato s 2,5 – 3 litrovými motory. Bylo to ale tzv. 100x o tomtéž. Je vidět, že za výrobou bydlíků je hromadná výroba součástí a prvků pro bydlíky, takže i přes určitou fantasii značící variabilitu myšlení inženýrů od výrobců na užitné ploše ponejvíce tak 6 x 2,2 metru, (takových vozů tam byla většina), pak použité prvky výbavy jsou vesměs stejné, jeden stejný prvek je tady po straně levé, onde po straně pravé. Zde světlejší provedení, onde tmavší. Nic proti tomu, ekonomicky je to zřejmě nutné, vyrábět na kolenou malosériové prvky je nesmysl, důležité je, že to funguje.
My jsme se zaměřili na malé přívěsné karavany. Souvisí to s tím, že letos jsem si oměřil děti a dospěl jsem k názoru, že nám Hyundai H1 tak asi počínaje příštím rokem začne být malý. Přijal jsem opatření v tom, že jsem před asi 3 týdny za nějakých 320 Kč vytvořil do přední kabiny 78 cm široké ležení pro staršího kluka, které mu jednak zpohodlní spaní nad složenou přední dvojlavicí (mám z výroby lůžkovou úpravu – sklopné opěradlo). Je to jednoduché, snadno smontovatelné, avšak nepohodlné, musím sebou vláčet „množinu“ prken do požadované podoby montovatelných a někde je uložit. Smontování samo netrvá déle než tak 7 minut. Dalších cca 600 Kč bude stát molitanová matrace. A však předem vím, že je to krátkodobé řešení, nejdéle tak na 3 další roky.
My nemáme přehnané nároky, žena dokonce sprchy a záchody v karavanech odmítá, myjeme se v mořích a řekách, tu a tam u pumpy či jinde a co se týká WC při karavaningu, pak mi žena rovnou řekla, že koupelnu klidně omyje, ale vypouštění a likvidaci nevábných obsahů odpadních nádob a jejich čištění mi přenechá a když to nebudu dělat já – zůstanou plné. Takže hnus by zůstal na mě. Výsledek rozhodnutí - žádné koupelny a chemické WC v karavanech. A tak jsme hledali, v tomto smyslu a našli.
Našli jsme mini karavan Kondor vyráběný v Čáslavi za nějakých 175 tis. Kč vč. DPH. Naše potřeby by to splnilo, dokonce je v tom PB vařič i plynová absorpční lednička, úložné prostory pod postelí a na bocích. Jedinou věci, se kterou se nechci popasovat, je ten stolek se šuplíky, pod nímž je lednička a na něm vařič, ale to není problém úplně podstatný. Určitě by to šlo jinak a lépe. Hmotnost od 400 – 750 kg dle vybavení. Jednoduché, spartánské, funkční. Pomalu se rozhoduju o tom, že naši dodávku doplním o tažné zařízení, koupíme to a budeme si to letiště na kolečkách vozit s sebou. Po příjezdu postavíme zadní stranu H1 a přívěsu proti sobě, mezi nimi natáhneme stanovou konstrukci a pod ní stůl se sezením. A bude vymalováno. Všichni budeme pohodlně spát. Je to malé, lehké, skladné, takže to budu mít i kde v suchu doma garážovat.
Tenhle námět by mohl oslovit i majitele běžných aut nebo i veteránů, nejen dodávek a proto to sem dávám:
http://www.inpro-caslav.cz/obytne-prive ... o-karavany

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reanult a caravaning
PříspěvekNapsal: pon 31. bře 2014 18:06:25 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 10:25:14
Příspěvky: 105
Teprve až to zapřáhneš,zjistíš,že je to předražený křáp naprosto k ničemu.Místo žádné,brzdu to nemá,spotřebiče jsou za příplatek.Za takový nápad bych já osobně dal majiteli jednu do zubů,ne za provedení,ale za cenu,za kterou se nestydí to nabízet.Jakýkoliv pěkný-to mi věř-karavan s vahou do 1000 kg koupíš v krásném stavu od cca 70 tisíc nahoru a to je dům na kolech,ne taková hnusná králíkárna.A chemická toaleta je úžasný vynález,který činí člověka nezávislým na civilizaci,stejně tak kuchyňka s plynovým vařičem a lednička.Spotřeba se zvýší o cca 2-3litry,na houpání si zvykneš za pár kilometrů.A až zastavíš někde,kde se bude všem líbit,sklopíš 4 nohy v rozích a uvaříte si na co máte chuť,v dešti,větru či jiné nepohodě-otočíš knoflíkem a zapneš plynové topení a bydlíš.Kdykoliv,kdekoliv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reanult a caravaning
PříspěvekNapsal: úte 01. dub 2014 8:41:56 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Máš docela pravdu. Mezitím jsem si řekl, že než takhle utrácet, bude možná lepší pro začátek koupit nějakou karavaní ojetinu. Přece jenom zkušenosti s tím nemáme a tak by bylo lepší si to nejprve technicky a provozně "očuchat" s něčím levnějším, upřesnit si, co vlastně od toho chceme a pak třeba přejít na dražší řešení. Na trhu je hodně ojetých malých polských karavnů označených písmenem N, proč N nevím, prodávají se i nové za cca 200-240 tisíc. Ty ojeté se dostanou za 20-40 tis. Kč podle stavu. Byly by asi méně aerodynamické než ten Kondor (spotřeba), ale jsou vybavené rozvody 12/230V trakční baterií a kompresorovou ledničkou, vařičem a umyvadlem na nádobí. V podstatě by stačilo dát nové polstrování (po nikom cizím bych v tom nespal), lina a koberce, pořádně to vydrhnout, poopravit vnitřek, pro jistotu zgenerálkovat nájezdové brdzy a dát nová ložiska v kolech, pneu podle toho, jak budou vypadat. No a až bychom se naučili a poznali co a jak, pak jít do drahého řešení.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reanult a caravaning
PříspěvekNapsal: úte 01. dub 2014 19:11:09 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 10:25:14
Příspěvky: 105
N 126 se dělaly ve dvou provedeních,písmeno N je myslím podle vzniku Newiadow,ale nevím jistě,je to takový kocourek z laminátu.Bohužel v té ceně nemá toaletu ani místo na ní,ani topení a věř mi,že obojí je docela problém,obzvláště s dětmi a na cestě.Jinak na opravu sranda,je to pouze laminování a oprava strojového spodku-ložiska.Ale nikdy z toho nebude opravdu plnohodnotný přívěs o kterém jsem psal v předchozím příspěvku,ten je cca od 65 spíše 70ti tisíc nahoru.Ale je tam vše.A bez práce.Za takové peníze pouze dáš své ložní prádlo,chemii do WC,talíře,příbory,tašku brambor,zkontroluješ elektřinu a můžeš jet kam se Ti zlíbí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reanult a caravaning
PříspěvekNapsal: stř 02. dub 2014 11:45:43 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Mezitím jsem pokročil. Co se týká auta, tak jsem pořídil na netšopu z Ostravy tažné zařízení Autohak (za 3 247,- Kč vč. DPH plus elektrickou propojku 7 pólovou) zítra mi ho přivezou a v pátek mi ho namontuje na vůz jeden z kluků z klubu od Hyundajů, co má v praze H značkovou opravnu. Na dacii by tam tažné stálo 2 125,- a ještě letos ho tam taky dám, abych to mohl tahat oběma vozy. Spojil jsem s majitelem vleku a zjistil jsem, že je to prý celé po GO - nová podlaha v pozinku, ložiska kol, brzdy i žehlička. Nové čalounění stěn a opravený nábytek a prý i polstrování. Rozvody 12/230 V. Vařič a dřez tam není, prý ho vyndal, protože se podepsal na technickém stavu vnitřku a nedoporučuje mi ho tam dávat, nicméně dá mi to jako externí součástku v rámci transakce. Lednička tam není, jsou tam PB kamna. Má to stanovou "předsíňku". Na fotkách to vypadá docela zachovale. Nový tento typ dnes stojí 220 tisíc Kč. Chce po mně 25 tisíc, ale myslím, že něco na ceně ještě ukecám. Řešil jsem s majitelem výšku, protože garáž mám doma 12 metrů dlouhou a skoro 4 metry širokou, ale na výšku mám horní hranu vrat "jen" 236 cm. Klasický velký karavan nebo obytný vůz by se mi tam na výšku nevešel. Má to 2,20 metru, takže domů to dostanu a to je hlavní. Bude to jen asi o necelých 20 cm vyšší než auto a skoro stejně široké, takže doufám, že odpor vzduchu za jízdy o moc nevzroste.
Takže až reálně uvidím, jaké to je, popřemýšlím co s tím, jak to v exterieru i interieru osvěžit. Pokud majitel ponechal původní nábytek a při rekonstrukci ho jen opravoval v původním designu, asi to bude dost "de mode", neboť jde o počátek 80. let. (holé pazdeřové desky apod.)

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reanult a caravaning
PříspěvekNapsal: stř 02. dub 2014 18:57:12 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 10:25:14
Příspěvky: 105
http://www.caravan24.cz/forum/viewthrea ... d_id=15578
http://www.karavany-zelenka.cz/karavany/128


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Reanult a caravaning
PříspěvekNapsal: stř 02. dub 2014 20:16:01 
Offline
člen RCC

Registrován: úte 29. kvě 2012 15:07:33
Příspěvky: 478
Bydliště: Praha 8
...a nejlepsi je winter-camping, mam s tim dost zkusenosti:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renault a caravaning
PříspěvekNapsal: čtv 03. dub 2014 8:03:04 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Já musím kupovat malý do 750 kg, abych nemusel do autočkoly kvůli E oprávnění. Ne, že bych to nezvládl, jen se mi nechce. Do autočkoly jsem chodil naposledy před 41 lety jako žák a pak před 31 lety jako učitel.

Ta Astra není blbá, kdyby mi to v sobotu nevyšlo, spojím se s nimi. Primárně jsem byl zaměřený na polské přívěsy N 126. Prý jsou dobré.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renault a caravaning
PříspěvekNapsal: čtv 03. dub 2014 9:27:21 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
V současné době platí, že pokud jízdní souprava nepřekročí 3,5t ,tak ji lze řídit bez oprávnění E ke skupině B . Brzo má ale vyjít novela, která by měla upravovat rozsah oprávnění tak jak tomu bylo před touto poslední změnou. Podotýkám, že se na toto téma v současné době vede rozsáhlá diskuze na úrovni našeho ministerstva dopravy a hlavně odboru dopravy EU a členských zemí, kde jsou velice rozporuplné názory. Sám jsem zvědav, jak vše dopadne ?

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Renault a caravaning
PříspěvekNapsal: čtv 03. dub 2014 10:02:23 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Je to aktuálně platné takhle:

*motorová vozidla s max. přípustnou hmotností do 3 500 kg a max. 8 místy k sezení kromě místa řidiče; smí být připojeno přípojné vozidlo o max. přípustné hmotnosti do 750 kg
*traktory a samojízdné pracovní stroje s max. přípustnou hmotností do 3 500 kg
*jízdní souprava s max. přípustnou hmotností soupravy do 3 500 kg
*mopedy a malé motocykly s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h

Takže do autočkoly nemusím. Vozidlo 3050 + 750 kg vlek je celkem 3 800 kg, v TP mám maximální hmotnost soupravy 4 550 kg.

Tyhle předpisy jsou celounijní, takže MD má omezený manévrovací prostor.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz